Wie heeft er ervaring met Nutrilon Omneo 1?

Wie is er wegens opstipatie problemen overgestapt op nutrilon omneo en hoe ging dit? Het cb raadde friso comfort aan maar van verschillende kanten hoor ik dat de nutrilon beter werkt. Ik even benieuwd naar jullie verhalen.

gr.Ing

Hoi. Wij hebben voor mijn eerste die Nutrilon ook een tijdje gebruikt, en ik moet zeggen dat dat toen wel goed heeft gewerkt.. Heb geen ervaring met die andere, dus kan niet vergelijken maar de nutrilon werkte bij ons goed..
Succes.
Gr. Anne-Marie

hoi ing,

Wij zijn sinds 2,5 week ook overgestapt op de Omneo. Wij doen half/half zo'n btje (2 scheppen standaard en 3 omneo)   daar het ook door kan slaan naar diaree enz hebben wij dit langzaam aan gedaan, eerst 1 schepje, toen 2.. enz. Ik merk wel dat mijn zoontje nu wel rustiger is, en dat de krampjes dus wel iets af nemen. Het kan zeker geen kwaad om dit te proberen denk ik.

Liefs
Janet
www.babybolander.punt.nl

Hoi, mijn dochtertje (12 weken) kreeg eerst friso maar dat vond ze gewoon echt niet lekker, toen zijn wij overgestapt op de nutrilon standaard, daar kreeg ze enorme kramp van (misschien ook omdat ik toen nog in combinatie borstvoeding erbij gaf) en en ze had toen ook enorme last van opstipatie en daarna nu een week of 4 geleden zij we overgestapt op de Nutrilon Omneo 1 en dat gaat goed, heel soms heeft ze nog wel eens een krampje maar daar ontkom je niet aan. Moet wel zeggen dat toen ze een paar keer die omneo had gekregen er geen luier meer tegen bestand was wat er toen uit dat kleine lijfje kwam....haha. Ik hou het voorlopig maar bij de omneo 1 want die bevalt ons het best.
Groetjes Collete

Wij gebruiken sinds een aantal weken Friso Comfort (i.v.m. reflux), en dat gaat erin als zoete koek! De ontlasting wordt er inderdaad een stuk dunner van, dus wij proberen nu een mix uit tussen Friso Comfort (4 schepjes) en Friso Normaal (2 schepjes). Maar als je het gebruikt i.v.m. obstipatie, lijkt de Friso Comfort me een ideale voeding!

groetjes, Esther  

Hoi,

ik gebruik al enige tijd omneo 1 en wil niets anders meer, mijn dochter had ontzettend kramp etcetc en toen ik overstapte op omneo 1 in een keer trouwens op advies van nutricia zelf heb speciaal xontact gezocht was er gelijk een ander kindje in de plaats gekomen inplaats van een die krijsde, huilde, kreunde, en steunde een kindje wat zich behoorlijk kan vermaken de enige bijwerking van de omneo is groene sorry poepluiers en heel zacht vooral de eerste week en meerdere keren op een dag in het begin nu een keer per dag steevast,  alvast veel succes.

groetjes

Hoi Inge,

ik gebruik ook al een tijdje Omneo, en ik ben er over te spreken, hij heeft soms nog weleens een krampje, maar die hebben wij ook weleens. Het is een hele opluchting voor die kleintjes! Misschien ook handig om je flesje aan te maken met gekookt water en kraanwater, daar gaan ze ook beter van poepen, half om half zeg maar.

Groetjes
Angel

hoi inge,is het niet gelukt met de ontlasting door de olijf olie en de kindicol druppels??ik ben bij dokter geweest en heb lactulose meegekregen,nu poept ze wel zacht maar het persen doet ze nog wel steeds,je zou zeggen er zit nog wat harde ontlasting.dus bij mette is het niet losgekomen nog?groetjes mv anouk,petra

Terug
Bovenaan