Wie heeft er ervaring met Nutrilon Omneo 1?

Hoi Inge,

Zelf heb ik eerst bij mijn dochtertje (nu 2mnd) zo'n 7wkn alleen borstvoeding gegeven, echter doordat ik een longontsteking heb gehad en een peneciline-kuur werd dat een stuk minder en ben ik een flesje bij gaan geven en op den duur af gaan bouwen met de BV. Toen gaf ik haar Nutrilon Hypo-alergeen (mijn man heeft eczeem+allergie nl.). Alleen kreeg ze daar zo'n last van krampen van (echt 's ochtends 11.00 tot 's nachts 01.00 gehuil en gekrijs, dagenlang, pffff...) dat ik ten einde raad, na wat op internet te hebben gesurfd (site Nutrilon) en  het bestaan van Omneo 1 ontdekte, precies tegen de kwalen die mijn dochtertje had. Gelukkig HAD.... Sinds we de Omneo 1 gebruiken heb ik een ander kind, echt een blije baby, eerst was het bij mijn dochtertje zo: slapen en anders wakker en dus huilen, nu is het zo: slapen, wakker en tevreden brabbelen en (bijna) niet meer huilen, echt een verademing, de rust is hier in huis weer terug en ik ben gelukkig weer wat bijgekomen van die huildagen, want dat hield ik niet meer langer vol zo.
Succes!

groetjes,
xx Roos xx

Nou dit onderwerp komt als geroepen. Tot een week geleden had onze Tijl (20juni) geen last van krampjes, maar nu dus wel. En dan raar genoeg alleen heel erg bij de gevreesde laatste fles van 23.00uur. Het is met hangen en wurgen dat we het naar binnen krijgen, veel strekken en kreunen tijdens het drinken.
Ga dalik Omneo halen. doe ik het gewoon alleen bij die laatste fles.
is dat wat??

Hoi,

Sinds wij omneo gebruken hebben we een heel ander zoontje. Hij had eerst veel last van krampjes en erg harde ontlasting. Sinds de omneo gaat dit stukken beter. Ook hebben we voor de krampjes de Bfree flessen gekocht. Wat een verademing!! Hij drinkt nu erg rustig zijn flessen leeg en krijgt hiermee geen luct binnen.

Hoi. 
Wij gebruiken voor ons zoontje de nutrilon standaard 1 voeding. Maar paar dagen geen ontlasting.  We hebben ook al de sab simplex en de infacol al geprobeerd maar werkt ook niet. Zouden we dan andere voeding moeten proberen? Misschien toch dan de nutrilon omneo 1 proberen?
Iemand misschien advies? 

We vinden wel raar alleen goede reviews te lezen. Hieronder ons ervaring. We gaven eerst nutrilon standaard 1, maar mijn kleine had veel last van 'overgeven'. We lette vooral ook op de kleur van de ontlasting, uitslag op huid en hoe ze dronk. Nutrilon = geen gele ontlasting en mijn gevoel zegt gewoom van dat is niet goed is. Toen overgestapt naar nutrilon speciaal voor spugen, het spugen ging weg, maar poepen ging lastig. Dan overgestapt naar Hero comforr = iets geel ontlasting, maar vanaf nummer 2 donker ontlasting, dus ook niet goed. Daarna Etos merk geprobeerd, ontlasting ging iets beter, maar ze kreeg puistjes. Nu (7mndn) overgestapt naar ah bio. Nog geen ervaring mee. Tot nu toe dus niet echt een kunstvoeding gevonden die dichter bij borstvoeding komt. Alhoewel we weten borstvoeding was beste= gele ontlasting en waterig. Wordt vervolgd. .

We vinden wel raar alleen goede reviews te lezen. Hieronder ons ervaring. We gaven eerst nutrilon standaard 1, maar mijn kleine had veel last van 'overgeven'. We lette vooral ook op de kleur van de ontlasting, uitslag op huid en hoe ze dronk. Nutrilon = geen gele ontlasting en mijn gevoel zegt gewoom van dat is niet goed is. Toen overgestapt naar nutrilon speciaal voor spugen, het spugen ging weg, maar poepen ging lastig. Dan overgestapt naar Hero comforr = iets geel ontlasting, maar vanaf nummer 2 donker ontlasting, dus ook niet goed. Daarna Etos merk geprobeerd, ontlasting ging iets beter, maar ze kreeg puistjes. Nu (7mndn) overgestapt naar ah bio. Nog geen ervaring mee. Tot nu toe dus niet echt een kunstvoeding gevonden die dichter bij borstvoeding komt. Alhoewel we weten borstvoeding was beste= gele ontlasting en waterig. Wordt vervolgd. .

Terug
Bovenaan