Wie heeft er ervaring met onderzoeken naar oorzaak miskraam?

Hallo,

We hebben ook 2 miskramen gehad in okt na 6 weken en feb na 6 weken.
Ik heb verder pco en heb de eertse keer clomid gebruikt en de tweede keer spontaan zwanger geworden.
na de tweede miskraam bloedonderzoek gedaan maar daar kwam niets uit.
En nu mogen het weer proberen maar ja dat is moeilijk en zal het nog een keer spontaan gebeuren of moeten we toch weer met hormonen beginnen.
verder ben ik ook al 36 jaar.

Hoi hoi,

Ik lees zo af en toe nog met jullie mee, en kwam nu dit onderwerp tegen. Ik heb zelf in korte tijd 6 miskramen gehad, en wacht nu op de geboorte van mijn eerste kindje (ben nu 36 wk zwanger) Dus ten eerste: geef niet op!!

Bij mij zijn de onderzoeken gestart nadat ik 4 miskramen heb gehad, dit omdat de eerste miskramen bij mijn exman waren, en ik later met mijn huidige vriend een kindje wilde, en de gyn vond dat ik bij een andere partner weer opnieuw moest beginnen. Gelukkig kreeg ik bij miskraam 4 een andere gyn die het wel welletjes vond. Bij mij is het chromosomen onderzoek, stollingonderzoek en een aantal afwijkingen, als nierproblemen, suikerziekte, schildklierproblemen onderzocht. Dit allemaal met buisjes bloed. Het klopt dat je in de periode voor het bloed afgenomen wordt moet ontzwangeren, en dat je niet zwanger mag zijn als het bloed wordt afgenomen. Dit kan namelijk de uitslagen beinvloeden. Ja, misschien is dat zonde van je tijd, maar als er wel iets uit komt ben je voor niks zwanger, want dan moet er met medicatie gestart worden in het begin. En iedereen hier weet dat je een miskraam niet voor de lol hebt! Verder onderzoek kan alleen in de grotere ziekenhuizen gedaan worden, en ik heb besloten dat even te laten, en nu ik zover ben ben ik daar eigenlijk ook wel blij mee. Bij meerdere miskramen worden vrij weinig afwijkingen gevonden, dus de onderzoeken zullen vaak niets aan kunnen tonen, en dat is zeer frustrerend.

Ik wil jullie allemaal erg veel succes wensen, en hoop dat jullie ook

Terug
Bovenaan