Wie heeft er ervaring met Reflux?

Hallo,

Bij mijn dochtertje van 4 maanden is reflux vastgesteld en ze heeft er medicijnen voor gekregen van de kinderarts.
Zantac en Motilium.
Vaste voeding houdt ze wel grotendeels binnen en de fles die spuugt ze uit.
Ze blijft de hele dag door spugen en ik kan haar heel vaak verschonen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mijn adviezen geven?

Groetjes
Christel
 
Dik je de melkvoeding ook in?
Vaste voeding blijft misschien wel beter liggen in het maagje, maar wees er wel voorzichtig mee. Reflux gaat vaak hand in hand met allergieen, dus met voortijdig bijvoeden kun je de problemen verergeren.
Beter is om gewoon tot 6 maanden ingedikte melkvoeding te geven met de medicatie natuurlijk en dan pas met de introductie van bijvoeding te beginnen.
 
Helemaal met dirksmamma eens (zéker ook van die allergieeen) Heeft de kinderarts niet gezegd dat je het een beetje in moest dikken met Nutriton? Dan kan het al veel moeilijker omhoog komen.

Komt goed, maar idd let op met allergieeen (voor de zekerheid)

Groetjes!

Kirsten
 
Hey Christel,

Ik heb twee kinderen met reflux, de oudste heeft tot 20 maanden medicijnen gehad en tot   ongeveer 6/7 maanden gaviscon erbij. De jongste is nu 6 maanden en ze was nog maar 2 weken oud toen het vastgesteld werd, zij krijgt ook medicijnen, plus zn gaviscon.
Wat betreft voeding had ik nutrilon AR, dit is niet zo omslachtig als nutriton bij de voeding te voegen.
Heb je het bedje al omhoog staan? dit helpt ook goed, dan blijft de voeding langer in het maagje.
Hoop dat je een beetje geholpen bent, als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Groetjes Janneke
 
Klopt, inderdaad het bedje omhoog zetten, zodat de zwaartekracht een handje helpt en   je kind na elke voeding 45 minuten overeind houden. Draagdoek is daarbij ideaal!
 
Hoi allemaal,

De kinderarts van mijn dochtertje heeft mij aangeraden om al met vaste voeding te starten.
De kleine vindt melk met rijstebloem heel erg lekker en ook haar groente en fuithapjes.
Dat blijft namelijk wel binnen.
Het bedje heb ik wat hoger gezet en dan voornamelijk bij het hoofdeinde.
Ze spuugt zoveel dat ze zelf aan het afvallen is in plaats van bijkomen.
Ik ben gewoonweg op dit moment echt radeloos.
Ik zie dat mijn meisje het ook niet prettig vindt als ze begint te spugen.
Dan gaat ze ook huilen.

Groetjes
Christel
 
Melk met rijstebloem heeft niet veel nut tegen het spugen. Onder invloed van het speeksel wordt dat namelijk al meteen weer vloeibaar en dus makkelijk weer opgespuugd.

Het enige dat er echt voor zorgt dat melk binnen blijft is johannesbroodpitmeel.
Gebruik je dat dan niet?
 
Terug
Bovenaan