Wie heeft er ervaring met Sensitest ovulatie en zwangerschapstesten?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Help me, ik snap er niets meer van!

Ik heb half februari 2008 een miskraam gehad (2de keer). M'n geduld begint een beetje op te raken, dus ik dacht; laat ik eens een ovulatietest proberen, en deze vervolgens (met alvast wat zwangerschapstesten) besteld bij www.sensitest.nl.   Nu heb ik een lange cyclus van 6 a 7 weken. Dus na 4 weken na m'n miskraam (zie dit maar even als m'n "laatste" menstruatie) de ovulatietest gedaan en ja hoor, twee hele dikke strepen!

Nu twee weken later en al een aantal zwangerschapstesten later (want het schijnt dat je met deze zwangerschapstesten al vanaf 4 dagen voor je NOD kunt testen) zie ik een heeéééééééél licht streepje. Weet nou niet of ik het mezelf wijsmaak of dat er echt een streepje staat, snap er niets van. M'n man wordt echt gek van mij want ik loop al vanaf zondag; "zie je wat, goed kijken, en, en..??"

Net weer een test gedaan en weer een heeéééééél licht streepje die je alleen maar ziet wanneer je 'm onder het licht houd. M'n man die op de bank zit (niet onder een felle lamp, helaas) zegt dat 'ie niks ziet ...
Maar goed, nu dacht ik; goh, laat ik ook nog eens een ovulatietest proberen (vraag me niet waarom, ha ha) en je raad het nooit: twee duidelijke strepen!! Ik snap  er echt geen bal meer van  .

Ben ik nou wel/ niet zwanger? Of heb ik weer een eisprong (kan dit twee keer in een cyclus)? Of kloppen die testen gewoon niet? Ik ben in ieder geval van plan om morgen  gewoon een hele dure Clearbleu te kopen!!!

Sorry voor het lange verhaal maar herkent iemand dit? Of heeft iemand ervaring met de Sensitesten? En zal ik nou zwanger zijn of niet? HELP!!

Jemig, wat frustrerend voor je!
En twee miskramen, dan wil je idd duidelijkheid en wel heel snel.............
Twee dingen: dat lichte streepje kan een fabrieksstreepje zijn.....................vanuit een negatief oogpunt gezien.......
Vanuit een positief oogpunt: als je zwanger bent kan je ovulatie test positief uitvallen, hoe weet ik niet precies, maar bij mij was het ook zo....................
Dus.........je bent nog geen steek verder, hahahaha!!!
Ik zou morgen idd een dure test kopen, of een van de kruidvat, want die zijn super gevoelig ( twee testjes in 1 doosje, voor ongeveer 5 euro eigen merk kruidvat.........)
Succes en hou ons op de hoogte!!!!
Ik duim grondig voor je!!!
liefs Rimke
17+4 weken (na miskraam in oktober).

nog effe, ik zou voor de kruidvat testen gaan, want ik hoor vaker dat CB en predictor minder gevoelig zijn.................

Hey Rimke,
Bedankt voor je reactie. Ga morgen direct naar het Kruidvat!!

Heb een mailtje gestuurd naar sensitest met hierin dezelfde vraag. Kreeg direct een mailtje terug waarin ze aangaven dat ik waarschijnlijk zwanger ben. Volgens hen test ik nog te vroeg en zal (als de zwangerschap doorzet) het streepje steeds donkerder worden. Het HCG hormoon reageert inderdaad ook op de ovulatietest.

Het zal toch zeker niet waar zijn? Ik hoop het zo! (na een jaar bezig te zijn en twee miskramen).

Liefs,
Doornroosje

Nadat ik ook enkele dagen overtijd was, heb ik een test van de etos gedaan. En helemaal niets. Omdat ik bij het ziekenhuis loop (IUI) hebben ze na 2 dagen een test gedaan en ook daar was niets op te zien. Vervolgens nog een keer en weer niets. Dus uiteindelijk met 2 keer bloed prikken en een week later hadden wij een positieve uitslag!

Hoi Doornroosje,
Ik heb ook de ovutesten en zwangerschapstesten van sensitest en volgens mij ben je gewoon zwanger. Streep = streep, maar misschien ben je nog wat vroeg (of heb je nog weinig hcg). 2e streep op ovutesten kan mogelijk zijn omdat een gedeelte van het hormoon in hcg zit ook reageert op de ovutest-hormonen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Waarom bel je niet even de huisarts en laat je prikken? Dan weet je het zeker.

Succes en alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Esk

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties, erg fijn! Kan nl. aan niets anders meer denken!
Ben vanmorgen naar het Kruidvat gereden en heb hier meteen een zwangerschapstest gekocht (inderdaad 2 voor 4,99, bedankt voor de tip!) Wel een gedoe met zo'n pipetje, maar goed het reslutaat was weer een licht streepje, joepie! Volgens mij ben ik dan echt zwanger!!

Nu komt meteen mijn volgende onzekerheid: Waarom blijft het zo'n vaag streepje (test al vanaf zondag)? Toen ik de vorige keren zwanger was waren het meteen hele duidelijke strepen (uiteindelijk zijn dit miskramen geworden) En zo vroeg test ik toch niet, twee weken na m'n ovulatie, dat is toch normaal?

Probeer te genieten dat ik zwanger ben. Maar zal voorlopig toch steeds in m'n broekje blijven kijken of ik geen bloed verlies.

Liefs,
Doornroosje

Geen dank! Voor die tips is dit forum nou he?
Hieperdepiep!!! gefeliciteerd!
Is idd lastig om te gaan genieten............heel herkenbaar hoor!
Zou als het mogelijk is, zo rond de 6de/7de week een echo laten maken, want dan zie je het hartje ook al kloppen. En kan misschien ook iets van je ongerustheid wegnemen, hoewel..............ik ben nog steeds ongerust en zit in mijn 18de week...............hihihihi!

Streepje kan vaag blijven hoor, misschien maak je wat langzaam hcg aan............was je ovulatie toch net iets later...........een positieve ovulatie test zegt dat je binnen 48 uur een ovulatie hebt, dus misschien komt die dikke streep van de week wel..............

Probeer te genieten, hoe lastig ook.............drie keer is scheepsrecht............dat wordt jou motto............hou vol, en als je wilt kletsen...............ik zie het wel!!!

Nogmaals gefeliciteerd!!!

Dikke kus Rimke
17+5 weken..........

Terug
Bovenaan