Wie heeft er nog een tip?

<p>Onze meid is nu 8,5 maand oud. Al vanaf begin moeilijkheden met poepen. Als jonge baby veel persdrang en buikpijn. Met 4 maanden ging ze aan de lactulose. Toen ze eenmaal wat vast voedsel kreeg ging het veel beter en met de papfles met 6 maanden had ze dagelijkse ontlasting en normale substantie. Dit een paar weken aangekeken en toen wilden we, op advies van de huisarts, gaan afbouwen met de lactulose. <br />Net toen we wilden beginnen hiermee werd t weer moeilijker. Sinds 2/3 weken heeft ze weer harde keutels. Doet haar,natuurlijk, ook wat zeer bij het eruit krijgen. <br />vanmorgen de huisarts gebeld en we moeten de lactulose ophogen. Eerlijk gezegd baal ik daar van want ik wilde dat ze t niet zo lang gebruikt, darmen kunnen lui worden. maar goed, als het helpt. <br />Qua eten:</p><p>ze krijgt volkoren brood, veel vezels in fruit zoals kiwi/aardbei en geen banaan! Bij elke maaltijd krijgt ze water te drinken. Een papfles en nog 3 flessen per dag omneo voeding. Avondeten ook normaal, aardappels/groente/vlees. Of rijst of pasta met groenten. <br /><br /></p><p>Is er nog iemand die nog een tip heeft?</p>

Wat vervelend he..
Wij hebben het advies gekregen om wat yoghurt te geven met sinaasappelsap erdoor. Heeft hier heel goed geholpen voor soepeler ontlasting

Pruimen helpen ook, mijn dochter vindt ze heerlijk. 
Misschien krijgt ze teveel vezels? Ik heb het idee dat je het supergoed doet hoor, ook met water bij iedere maaltijd, maar misschien drinkt ze toch niet genoeg vocht voor de vezels die ze binnen krijgt. Zou je eens kunnen proberen om de pasta/rijst bij het avondeten te vervangen door extra groenten? Daar zit relatief meer vocht in. Of wat extra water door het eten?
Vervelend probleem lijkt me! Arm meisje!

Vocht, vezels en vetten zijn belangrijk voor een goede darmbalans. Misschien dat je nog wat meer kan doen met vetten, want die les ook niet in je verhaal. Denk aan roomboter, olie om te bakken of om over/ bij de groentes te doen, avocado, enz

Vocht, vezels en vetten zijn belangrijk voor een goede darmbalans. Misschien dat je nog wat meer kan doen met vetten, want die lees ik niet in je verhaal. Denk aan roomboter, olie om te bakken of om over/ bij de groentes te doen, avocado, enz

Nutricia heeft een voedingslijn, die je gratis kunt bellen voor advies. Zijn op veel momenten te bereiken. Wellicht helpt je dat ook wel..

Terug
Bovenaan