Wie heeft er nog een tip?

Gedroogde pruimen. Was een tip van de kraamhulp voor mezelf en nu krijgt mijn zoon het. Hij eet ze op alsof het snoepjes zijn, maar gepureerd door een fruithapje kan ook. Anders kan je ook roosvice laxo proberen.
Heb ook lactulose gekregen toen hij 6 maanden was. Was zo hard dat het bloed in z'n luier zat... Maar ik heb dat een paar keer het minimale gegeven omdat ik idd bang ben dat z'n darmen er aan wennen. Mijn ervaring is dat er steeds meer nodig is dan. Ik wilde eerst liever andere oplossingen vinden.
Wat ook kan helpen is een bezoekje aan de osteopaat. 

Vervelend he voor die kleintjes! Mijn zoon heeft t ook gehad. Tot een jaar lactulose en daarna over op forlax dat gaven we af en toe. Je hebt van ella's kitchen pruimen knijpfruit. Dat hielp hier ook erg goed. En inderdaad roosvicee laxo of pure pruimensap door een fles heen (ik dacht van zonnatura). Verder denk ik ook dat je teveel kijkt naar vezels en dat misschien de verhouding niet goed is. 
Over die banaan.. dat is achterhaald dat heeft geen effect op de ontlasting als in dat het zou stoppen. Kan je dus gerust geven.
En dat lactose de darm lui maakt is ook niet waar. Maar uiteraard snap ik dat je er graag van af wil. Geef je het 1 of 2x op een dag? Misschien dat je daar nog wat in kan veranderen. Ik zou dan adviseren om 2x op een dag te geven.. wij speelden altijd wat met de dosering, maar nou zijn mijn man en ik ook allebei (kinder)verpleegkundigen dus dat maakt t wat makkelijker in ons denken. 
Succes, ik hoop dat t snel over gaat. Maar de darmpjes van een kind hebben nou eenmaal tijd nodig. Dus geef het die tijd ook. Je kan nu beter wat langdurig medicijnen ervoor geven dan dat ze straks bang wordt om te poepen omdat ze het asscocieert met pijn.

Heb eens de tip gekregen om stukjes mandarijn te geven! Niet te veel en liever niet puur, maar dan gemixt met bijv yoghurt of ander fruit.
Dit heeft bij ons zoontje in ieder geval wel iets geholpen.

Terug
Bovenaan