wie heeft er ook een klein zwaargewichtje

we zijn vandaag naar het cb geweest
en daar is uitgekomen dat Lorenzo te zwaar is
nou was zijn gewicht altijd al op het randje
vanwege zijn korte lengte hij is nu 81cm en weegt
13.320gr maar nu vinden ze hem dus echt te zwaar
zijn hele voedingsschema doorgenomen en zijn
tot de conclusie gekomen dat hij eigenlijk niks te veel
krijgt en nu hopen ze dat het nu Lorenzo steeds meer
in beweging komt hij wil de hele dag buiten spelen en prutsen
dat het bij trekt
nu vraag ik me af of er hier nog meer kleine en zwaardere kindjes
zijn
ze maken me op het cb een beetje kriebelig want bij alles wat ik
Lorenzo geef denk ik is dat nu wel zo goed voor hem

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi Bianca,

Milan was bij zijn 18 mnd controle 14.175 gram en 89 cm. Toen hij bij de vorige keuring was was hij ook iets aan de zware kant maar daar werd alleen een opmerking over gemaakt. Bij de 18mnd moest ik even de curve in de gaten houden en toen bleek dat hij volgens de curve naar beneden gegaan was en dus afgevallen was... Nu is alles ook weer in de bovenste lijn en gelukkig er niet meer boven. Wat idd helpt is bewegen dus niet meer voor niets in de buggy maar als het even kan zelf laten bewegen. Wij hebben ook een eetboekje bijgehouden en ook daaruit kwam dat hij niet veel kreeg maar dat het een gezonde hollandse jongen was, waarbij het babyspek er straks vanzelf afgelopen zal zijn.
Dus maak je niet te druk het komt allemaal goed !!

Groetjes Jolanda en haar kleine Dik Trom (Milan)

Hoi,

Hier ook een kleine dikkert (lief bedoeld hoor)
mijn zoontje bijna 19 maanden bij het cb. 79 cm en 12.280 kg.
Ze vonden hem nu echt te zwaar worden, het is van het begin af aan al ghezeur over zijn gewicht, en lengte.
Heb deze keer ook echt laten merken dat ik dat gezeur goed zat ben.
ze heeft zelfs gebeld om er nog even op terug te komen.
Ook zijn schema is normaal, eet gewoon niets bijzonders.
Nou zegt zij en dat geloof ik ook wel, dat ze het in de gaten moeten houden, omdat er steeds meer dikke kinderen komen, ook als ze wat ouder zijn.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken, ook hier een manneke wat aan de kleine en zware kant is.
Ik trek me er maar niet te veel van aan.
En ga maar gewoon zo door.

Nou succes, en je weet zelf echt wel of het verantwoord is wat je kind te eten krijgt, trek je er niet teveel van aan.

groeten leonie

Nou ik kreeg vorige keer ook het bericht dat ze er nu niets van zouden zeggen maar als ze 2 jaar zou zijn de in het programma voor te dikke kinderen zou komen. Ze was toen 87cm en 14,3kg.   Ik heb toen ook aangegeven dat ze slecht at maar ja dat geloven ze niet bij zo'n gewicht. Gekke is dat ze   tot 3 maanden ervoor bv kreeg en toen was het gewicht geen probleem want het kwam door de bv, maar ongeveer vanaf dag 1 dag je stopt verwachten ze dan ook dat ze dan mager is ofzo. Inmiddels begint het slechte eten aan te tikken want ze valt alleen maar af......benieuwd wat ze volgende keer dureven te zeggen

Dean woog met 15 mnd 12,3 kg en was 82 cm. Niet te klein dus. Hij zat met z'n gewicht iets onder het bovenste lijntje. Ze hebben op het cb nooit gezegt dat 'ie te zwaar was. De arts heeft een keer gevraagd wat hij allemaal at en vond het zelfs te weinig. Ik weet dat Dean genoeg binnen krijgt en niet snoept en af en toe een koekje eet. Andere mensen vinden het wel nodig om iets over Dean te zeggen. Gewoon vreemden die je aanspreken in de winkel.

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Ook onze zoon is te zwaar. Ik vind hem zelf niet te dik. Hij lijkt ook niet dik, zo'n beetje als elke andere peuter.
Met 18 maanden hebben wij ook een hele preek gehad. Over dat hij straks gepest gaat worden, suikerziekte krijgt  etc... Dat iedereen te dik is, keek ze naar mij (ze had niet helemaal door dat ik zwanger ben). Ook zijn eetpatroon bekeken, en dat was normaal. Heb net zijn eetpatroon vergeleken met anderen van zijn leeftijd en dan eet hij gewoon normaal.

Hij zat trouwens altijd met lengte en gewicht in de bovenste curves. Ik heb 15 maanden borstvoeding gegeven, toen was alles idd goed. Maar dit keer was zijn gewicht sneller gegroeit dan zijn lengte en dat is niet goed.

Ik durf over 2 maandjes amper heen, want hij is nu de +2 lijn over. Dus zal dan helemaal wel een preek krijgen. Hij beweegt trouwens overdag ook heel veel. Alleen de lange wandelingen zijn afgevallen, omdat ik dat momenteel niet kan door de zwangerschap.

Bij de 18 maanden check wilde ik ook niet aannemen wat zij zei. Werd op den duur ook erg pissig. Was de 1e x dat ik deze verpleegkundige had. En ze bleef maar zeuren over zijn gewicht. En alle andere dingen waarbij hij voorop liep, werd maar heel even bij stil gestaan.

Maar toch een beetje onzeker ben ik wel geworden. Bij alles wat hij krijgt denk ik nu na. Maar aan de andere kant denk ik: hij heeft toch ook recht op 1 lekkers per dag (bijv. koekje)? Beetje dubbel dus.

Maar goed, tot zover.
Groetjes junimama.

Hoi,

Wat een gedoe allemaal, Tess is ook geen  magere lat. Maar gelukkig hebben ze er nog nooit iets van gezegd. Ze volgt netjes de curve, dus vanaf de geboorte is er eigenlijk niets veranderd. En een programma voor dikke kinderen?? Kom op zeg, het is al erg genoeg maar om dan ook nog eens een stempel mee te krijgen. Ik begrijp wel dat ze het willen voorkomen dat je straks een"erg dikke bevolking hebt, maar misschien is het dan een idee om meer speelplekken te maken die ook voor kleine kinderen veilig zijn. Meer sportlessen aan te bieden voor peuters, want hier in de omgeving moet je dus echt zoeken naar dingen als peutergym (en nog niet gevonden). En stop met die reclames over lekkers op tv, minder tv overdag, een paar gerichte programma's zijn genoeg, niet de hele ochtend.

Op dit moment is het zo'n hype om ze nu al op dieet te zetten, straks moeten ze nog in de baarmoeder op dieet. Soms gaan ze mij net iets te ver. Maar goed dat is mijn mening.
Ik doe wat me goed lijkt en af en toe iets lekkers moet gewoon kunnen. Zolang het maar niet altijd is.

Succes en laat je niet gek maken.

groetjes Nanda, mv Tess (20mnd en +/- 13.5kg en 87cm)

Beste junimama,

Laat je niet gek maken! Je doet het gewoon goed. En het is echt geen feit dat te zware mensen suiker krijgen of overleiden aan hartfalen of gepest worden. Ik ben niet zwanger en wel te zwaar, altijd wel geweest en heb al die dingen niet. Het kan allemaal, maar het is geen feit.

Maar goed dat is mijn mening en ze moeten dus echt niet met die onzin aankomen. We weten het allemaal dat die kans er is, maar dan moet je ook stoppen met ademen want er kan wel iets schadelijks in de lucht zitten.

Wat ik wil zeggen, je doet het echt wel goed!

groetjes Nanda

Terug
Bovenaan