wie heeft er ook een klein zwaargewichtje

Komen ze trouwens echt in een programma voor te dikke kinderen? Daar hebben ze dan bij mij niets over gezegd.

Leuk om op je 2e al een stempel te krijgen. Zo worden ze idd gepest als ze op school komen

O ja mij is gevraagd om nog een x extra te komen wegen. En heb nee gezegd. Dus nu staat er een aantekening in het dossier. Haha. Moeder wil niet komen wegen.

Hey!

Hier nog zo eentje hoor... Thomas woog bij 18 maanden beurt 13,4 kg bij een lengte van 83 cm. Ze vertelde me inderdaad wel dat het te zwaar was voor ém maar dat het niuks uitmaakte omdat ie al vanaf zijn geboorte   zo heavy was, hahahah! Ze zei: je kunt van een kind dat 9 pond woog bij de geboorte niet verwachten dat ie opeens een dunne curve gaat volgen! Uiteraard was ik het daar gelijk mee eens... Ze heeft ook wel zijn eetpatroon doorgenomen en hij krijgt en eet echt niets bijzonders, goed hij eet slecht bij tijd en wijle, maar kom op zeg, het is een peutertje! de enige tip die ze gaf was om zijn sap aan te lengen met water. Hier dus een erg vriendelijke CB-vplk over het gewicht van Thomas.

verder ben ik het helemaal eens met Nanda: meer bewegen en spelen en vooral meer gelegenheid daartoe!!
En een programma voor dikke kindjes?? Dat soort dingen veeg ik mijn (eveneens dikke) reet mee af hoor, wat een onzin, ze bewegen het er straks echt wel weer af!

Kus, Marieke

PS: En onze Nina gaat dezelfde kant op, had in Amersfoort Tess van Kitty vast.( Was toch tess van Kitty? Anders sorry..) En ik schrok me lomp, hahhaha 8,5 kilo... Onze Nina van bijna 3 maanden weegt 6,5 kilo!! Om je te bescheuren toch??

hier ook nog een volgens het cb!
Enzo woog met 18 maanden 11,5 kg en was 82 cm. lang.
Veeeeel te zwaar vonden ze.... Enzo moest maar eens karnemelk gaan drinken i.p.v. halvolle melk volgens hun ja ja. En yogidrinks zijn uit den boze en pakjes Wicky kan eveneens niet meer. En hij moest alleen maar water drinken. Nou, a; Enzo lust absoluut geen water, en b; en al lust hij wel water, ze bekijken het maar bij het cb  !

Ik maak me er niet druk om. Ik weet zelf wat ik mijn kleintje te eten en te drinken geef en ik pas heus wel op. Het cb behandelt mij soms of ik achterlijk ben.
Zo... das eruit en dat luch op ha ha ha ha

liefs di silva mv Enzo

jemig ik verbaas me echt weer over het gezeik van al die CBs, ongelooflijk!! Een aantekening in je dossier omdat je niet een keer extra komt wegen, idioot!!

hier hebben wij er geen problemen mee, Ivar is eerder te licht, maar zelf ben ik nogal te dik dus ik kan me zo voorstellen dat als Ivar zo zou zijn ze direct met een beschuldigend vingertje naar mij  zouden wijzen (voor mijzelf terecht overigens, maar dat terzijde).

Ik denk dat ik net als Marieke m'n dikke reet er mee af zou vegen

groetjes Jenneke

oh ja, dit neemt niet weg dat het wel handig is om het eetpatroon van je kind af en toe te bekijken, maar dat lijkt me heel gezond, ook bij kinderen van "normaal" gewicht

Hallo,
Onze mup is nu 19 mnd en is 83 cm en weegt 13,5 kg.
Ik kreeg eigenlijk weinig comentaar. Het eetpatroon was goed!
Ze heeft altijd met alles boven het gemiddelde gezeten, maar ze komt niet boven het lijntje van de curve uit.
Ik vind het heerlijk zo'n stevig kindje!
Groetjes Renate (mama van Indy)

Wieteke is ook zeker geen lichtgewichtje (laatste keer 86 cm bij 13 kilo).
Ze zit eigenlijk altijd wel binnen de curve, maar steeds op het randje.
Wel krijgt ze nog steeds borstvoeding, dus dat zal wel meespelen dat ze er nog weinig van gezegd hebben. De laatste keer hebben ze haar voedingspatroon bekeken en dat vonden ze prima.
Ik merk wel dat het me soms wel bezig houdt, ik let heel erg op wat ze eet en voel me soms al schuldig als ze af en toe een koekje eet bij iemand  (ze eet eigenlijk altijd twee keer fruit op een dag). Het cb kan me soms behoorlijk frustreren, maar zolang ze zo lekker gezond is en eigenlijk nooit ziek ben ik een gelukkig mens. Dan maar iets meer reserves. En nu ze ook loopt, zal ze het babyvet er vanzelf aflopen, hopen we dan maar weer.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Terug
Bovenaan