wie heeft er ook wat angst voor de bevalling?

hallo,

Ben vandaag 34 weken zwanger van mijn 2e kindje!
En sinds van de week ben ik eigenlijk een beetje angstig voor de bevalling!
bang dat me vriend niet op tijd is want die werkt vaak wat verder van hui moet zo'n ongeveer anderhalf uur rijden!
En de bevalling op zich tja je weet dat het zeer gaat doen en je heb het al een keer meegemaakt (wat een goede bevalling is geweest bij me dochter)
maar toch heb ik die angst!

is dat raar? hebben jullie daar last van?

xx

 
Heel herkenbaar.
De bevalling van zoonlief ging niet zo soepeltjes inknippen, vacuumpomp en hij werd er uitgeduwd via mijn buik na 1 1/2 uur persen.
Had toen ook al 20 uur weeen achter de rug.
Dus ik begin nu toch een beetje nerveus te worden want eruit moet het haha.
Ze zeggen dat de 2e makkelijker gaat daar hoop ik dan maar op.
 
Ik ben zwanger van de eerste, dus heb niet echt last van zenuwen. Ik zie wel wat er gebeurt en laat het over me heen komen.
Als ik af en toe wel kriebels heb, hou ik vooral in gedachten dat het hoe dan ook er uit moet en dat er miljoenen vrouwen me voor zijn gegaan. Het is een dag (ongeveer) behoorlijk afzien, maar we overleven het wel!
 
Hoi ik vind het ook heel herkenbaar ook al is dit mn 7e ik blijf het spannend vinden het is natuurlijk ook niet niks en elke bevalling is anders en verloopt anders ik weet wel dat ik altijd nerveus van t idee wordt maar het niets helpt.... Gewoon maar afwachten en vol vertrouwen in je eigen lichaam en in de kunde van de helpers erin gaan is t beste wat je kan doen. Succes hoor!! k hoop dat we over een paar weken allemaal onze hoofdprijs in de armen mogen hebben!!
 
Tis ook min eerste.. Ergens kijk ik ook erg naar het moment van de bevalling uit (lijkt me heel bijzonder om mee te maken, ondanks alle pijn) Maar als ik naar mijn dikke buik kijk, denk ik weleens 'poeh het moet er ook nog uit'... Ik ben meer nieuwsgierig naar hoe de bevalling zal gaan, vlot en soepel, of juist lang en zwaar. Wat komt er allemaal bij kijken, hoe ervaar ik de weeen etc.
Mijn moeder heeft weleens gezegd dat er nog nooit eentje is blijven zitten, dus daar houd ik me maar een beetje aan vast haha!
 
Ikke ook wel beetje hoor, is mn 3e.De eerste 2 gingen heel goed maar vind t toch weer spannnend, en ik zie vooral tegen die weeen op, brrrr.Maar ach, komt wel weer goed....(spreek ze zichzelf moed in....)
 
dank jullie wel voor de reactie"s en jullie hebben gelijk er is en nog nooit 1tje blijven zitten!
Ben mezelf ook constant moet aan het inspreken haha maar blijf het angstig vinden haha!

En idd over een paar weekjes mogen onze wondertje in de armen houden en tja als het dan allemaal goed is dan ben je weer de gelukkigste mens op aarde!

Maar ik ben blij dat ik niet alleen ben!
iedereen succes met de bevalling!

xx sas
 
Het is mijn derde en de eerste bevalling was een kleine ramp waardoor ik de 2e extra spannend vond. Deze is zo meegevallen dat ik er nu niet tegenop zie. Wat nu alleen heel lastig is, is dat we in Duitsland wonen en nog geen goede opvang voor onze kindjes hebben kunnen regelen. Het moet dus weer snel en goed gaan en 's nachts en thuis gebeuren en dat is natuurlijk niet zo te plannen. Volgens de Hebamme voelt je lichaam dit aan en komt het vast goed, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op.
 
Terug
Bovenaan