wie heeft er ook wat angst voor de bevalling?

Voor mij is het de eerste en ik zie er als een berg tegenop! Ik vind het doodeng omdat ik niet weet wat ik moet verwachten. ivm de gbs-bacterie die ik heb moet ik ook nog 2x een infuus van 4 uur afronden, wat als dat nou niet lukt? Straks zijn er complicaties ofzo..
En ik kan soms best een pieperd zijn, dus ik vraag me af hoe het met de pijn zit... een ruggeprik lijkt me namelijk doodeng..
haha, wat een doemdenker ben ik eigenlijk! Ik krijg het alleen niet uit mijn hoofd dus het positief worden lukt nog niet helemaal, hopelijk gaat dat snel veranderen!
 
Een ruggeprik leek mij van tevoren ook doodeng en ik dacht er absoluut geen te willen, maar ik heb er bij de 1e (na 17 uur weeën en nog maar 4 cm ontsluiting) toch een gekregen (was inmiddels van gedachten veranderd...) en dat was toen echt een verademing. Omdat je zo met het bevallen bezig bent, merk je nauwelijks iets van de prik en hij heeft mij iig heel goed geholpen om te ontspannen. Probeer vooral blij te zijn met het idee dat je eventueel een ruggeprik kunt krijgen als dat nodig is. Verder is ontspannen heel belangrijk, probeer het over je heen te laten komen. Pijn doet het hoe dan ook, maar dat is eigenlijk alleen maar goed (dan gebeurt er tenminste wat). Als je je er niet tegen verzet, gebeurt er meer en zou je er zelfs minder van voelen omdat je lichaam dan een stofje aanmaakt dat daarvoor zorgt. Deze wijsheden hebben mij bij de 2e bevalling iig enorm geholpen. Nr 2 was er in 2 uur tijd! Het waren bij mij misschien 2 extremen, maar dat het helpt om meer ontspannen te zijn, geldt denk ik voor iedereen. Dat pijnstilling een mogelijkheid is, helpt misschien bij het wat meer ontspannen de bevalling tegemoet zien.
 
Hey bij mij is t de 2e en mijn 1e bevalling was best heftig (36 uur, weeengolf, 1,5uur persen, tangverlossing, 3 kwartier over de placenta) maar zie eigenlijk nergens tegenop, behalve of ik t nu wel zelf kan...heb me nl enorm schuldig gevoeld over t feit dat er een tang bij moest komen!
De weeen...ze zijn niet fijn,maar pijn...ik vind t meevallen, zolang je zelf maar rustig blijft denk ik...
Ik zeg: ALLEMAAL VEEL PLEZIER MET DE BEVALLING!
 
Terug
Bovenaan