Wie heeft er ook zoveeeeeeeeeeeeeeeeel moeite......................................................

Hier nog een mama die ontzettend veel moeite heeft om haar dochtertje achter te laten op het kdv.
Morgen gaat ze voor het eerst, maar ik zit nu al te janken. Vanochtend toen ik haar in bedje legde en een slaapliedje voor haar zong, lachte ze zooo ontzettend lief naar mij, dat ik het op dat moment gewoon niet over mijn hart kon verdragen om haar morgen naar het kdv te brengen. Ook nu zit ik weer te grienen. Maar goed, kleine babies worden groot, zo ook mijn kleine Ilse. Het zal een moeilijk dagje worden morgen, maar ik weet zeker dat ik daar wel aan ga wennen. De hormonen zullen nu ook nog wel een rol meespelen. Nog 1 weekje en dan moet ik ook weer werken. Afleiding genoeg dus.
Ik wil alle moeders die in hetzelfde schuitje zitten, heel veel succes wensen!

Groetjes, Marije (mama van Ilse, 29 december 2006)

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 10:48:21'));

Wat raar pliep dat ze niet aan die bakerzak doen. Wat is daar de reden voor?
Werk zelf op een kdv en echt inbakeren doen we ook niet. Maar de bakerzak wel hoor.
Sil

Ach ja, wat de boer niet kent.... Ze hebben gewoon geen idee wat het is en willen er dus niet aan beginnen. Aan de ene kant moet Lynn er natuurlijk ook een keer vanaf en als zij dat stukje willen afleren..... scheelt mij weer werk . Ze gaat nu in een slaapzakje slapen met een lakentje strak over haar heen, misschien is ze daar ook tevreden mee. Maar als ik vanmiddag hoor dat ze toch slecht heeft geslapen, ga ik er wel om zeuren!

Ik ben sinds 1,5 wk voor 3 dagen aan het werk en ik vind het ook heel moeilijk hoor, moeilijker dan bij mijn oudste. en dan hoef ik haar nog niet eens weg te brengen, ze is of bij papa of bij een superlieve oppas. maar zeg nou zelf, zo'n schatje die wil je toch eigenlijk niet missen.
groetjes, carmen

Ben net gebeld door het kdv.... nee, ik hoef me geen zorgen te maken, hoor, Lynn doet het prima, maar ze drinkt alleen niet zo veel . Ze heeft nu misschien 60 ml op, ipv 2 volledige voedingen!

Ha!
Morgen ga ik Willem voor het eerst naar het kdv brengen om de wennen. Oh ik ben zo benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Thuis is het echt een heerlijk makkelijk ventje, speelt lekker, en slaapt heerlijk en drinkt goed. Ik heb 2 afgekolfd en met de fles geprobeerd en dat lukte ook gelijk. Nu maar hopen dat dat morgen ook zo goed gaat. Ik ben alleen een beetje bang voor het slapen op het kdv. Omdat Willem onze 3e is, zijn we best veel thuis dus is hij daar ook erg aan gewend. Als we weg gaan dan is het slapen meestal een beetje een probleem, dan huilt hij echt heel lang en heel hard. Zo zielig, vooral omdat hij dat thuis nooit (meer) doet. We zien het morgen allemaal wel. Spannend hoor.
Chrisja

Ik heb Lynn vandaag al om kwart over 3 opgehaald van het kdv en daar maar de borst gegeven, anders was ze de hele terugweg aan het brullen geweest. Ze heeft ook maar weinig geslapen: een uurtje en 2x 20 minuten. Maar ik stond daar echt met een brok in mijn keel, had niet verwacht dat het me zo zou tegenvallen, dus durfde ik ook niet te beginnen over die bakerzak. Ik had niet zoveel zin om daar bij al die kinderen te gaan zitten janken.
Lynn is wel de hele dag vrolijk geweest, ook al heeft ze zo weinig geslapen en gedronken, ze was daar lekker aan het kletsen. Dat snap je dan toch ook niet?! Als ze thuis slaap tekort heeft of honger, brult ze alles bij elkaar!

Finn had dat in het begin ook hoor!
Dan sliep hij ook bijna niet, maar dat komt omdat er zoveel nieuws te ontdekken is en dan wil je toch niet slapen? Ook lacht en kletst hij op het kdv veel dus volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin.

Hier nog een mama die er  moeite mee heeft....

Vandaag heb ik voor het eerst gewerkt. Roman ging naar het KDV.
Gisterenmiddag kwam het besef... de periode van fulltime moederen is voorbij. Ik heb een flink potje gehuild en daarna nog eentje. Vannacht heb ik heel slecht geslapen. Ik was zo onrustig.

Maar vandaag was toch een leuke dag. Ik vond het fijn om mijn collega's weer te zien.  En het kolven ging goed!!

Maar wat was ik blij toen ik Roman weer ging ophalen. Roman had een heerlijke dag gehad, weinig gehuild (helaas ook weinig geslapen, maar dat doet hij thuis ook niet). Toen we thuiskwamen was hij wel heel erg moe, veel huilen. Toen heb ik hem maar de borst gegeven, terwijl het eigenlijk nog wat vroeg was, maar hij nam hem gretig en viel na 15 minuutjes in slaap.

Ik vind het nu wel heel heftig om hem morgen weer een dag naar het KDV te brengen. Ik hoop maar dat hij me niet teveel mist.

Gelukkig zijn we de rest van de week dan weer saampjes

zwaai,
Laura

Terug
Bovenaan