Wie heeft er tips?? Van 6 naar 5 voedingen.

Mijn zoontje is 6,5 week, 58 cm en 5 kg.
Hij zit nu op 6 voedingen.
05.00
09.00
12.30
16.00
19.45
23.30
Rond deze tijden krijgt hij zijn voeding 140 cc(135 cc + 5 cc extra water)
Denken jullie dat ik naar 5 voedingen kan en hoe krijg ik dan weer een beetje ritme?
Ik dacht zelf de nachtvoeding te laten vervallen en de ochtendvoeding wat eerder.. Maar als hij dan toch tussendoor komt?('s nachts)

Hoi Teddy,

Mijn zoontje is vandaag 7 weken en 1 dag. Hij zit nu iets langer als een week op 5 voedingen van 150cc water + 5 schepjes voeding.
Mij hem was het zo dat hij op een dag doorsliep tot ongeveer half 7, heb hem toen de 1e voeding gegeven, daarna gerekt tot 11 uur en dan 4 uur  ertussen.    Nu zijn zijn tijden: 7:30, 11:30, 15:30, 19:30 en 23:30, hij is hier nou al helemaal aan gewend.
Voor jezelf is het ook prettiger, je bent tenminste niet meer de hele dag aan het voeden en kunt tussen door lekker iets voor jezelf doen.
Sucses.

Groetjes, Patricia

Hoi Patricia,

Hoop dat ik ook gauw op zo'n schema zal zitten, met het oude ging het eigenlijk best lekker, je hebt dan ook zelf eenbeetje rust inderdaad als je op vaste tijden voed.
Vandaag rare dag, vanmorgen begonnen, eerste voeding om 05.00 zoals vanouds, daarna om 08.30 toen 13.30 en 17.00, nu moet hij in principe vandaag nog 1 voeding maar dat redt hij denk ik niet, dus zal tegen 00.00 uur toch nog een flesje geven dan..?? Of zouden jullie hem laten doorslapen? De kans is dan wel veel groter dat hij dan weer om 05.00 komt denk ik, of   niet?
Groetjes, Jessica

Hoi Teddy,

Is hij in de nacht misschien ook niet zoet te houden met een tutje??
Als Jayden zich laat horen rond 6 uur kan ik altijd nog ruim een uur rekken met een tut, hij slaapt dan nog lekker verder.
Misschien kan je anders deze tijden aanhouden: 5:30, 10:00, 14:00, 18:30 en dan de laatste zo lang mogelijk rekken. Maar komt hij echt op de tijden die jij aangeeft of moet je hem soms wakker maken? Ik maakte Jayden eerst ook wakker voor een voeding als hij niet wakker was omdat ik anders dacht dat ik in de knoei zou komen met zijn tijden, maar nu laat ik hem doorslapen als hij slaapt omdat hij het toch later op de dag zelf wel inhaalt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij nog niet toe is aan 5 voedingen. Dit zal vanzelf wel komen anders denk ik.
Nou ik hoop dat het lukt en anders komt er vanzelf een dag dat hij iets langer slaapt snachts en dan zit je vanzelf op 5 voedingen.
Succes!!!

Groetjes, Patricia

Hoi Patricia,

Ik heb 'm gister toch maar door laten slapen om 00.00uur. Hij had om 21.00 uur de laatse gehad en ik dacht nou ik zie het wel vannacht. om 02.00 uur kwam hij en stopte dus niet met huilen(als hij honger heeft kan je op je kop gaan staan stil wordt hij niet). Dus heb ik hem 25 cc(troostflesje) gegeven(daarna weer huilen en na 45 min in slaap gevallen). daarna kwam hij om 06.00uur en heeft dus zijn eerste voeding gehad, daarna om 09.30 wnat hij had echt honger(fles was binnen 10 min leeg) en net om 12.30 ging hij weer tekeer. Maar ik dacht ja ik kan hem niet weer z'n fles geven want het is echt veel te vroeg en anders kom ik vandaag echt niet uit. Toen heb ik de stofzuiger aangezet en meneer is weer in slaap gevallen, hahaha nu staat de stofzuiger dus al meer dan een uur aan in zijn kamertje(maar hij is stil), dus rond 14.00 zal ik hem uitzetten en dan is het  wel tijd voor zijn fles.
Kan het trouwens kwaad als ik hem 's nachts een troostflesje geef, met weinig voeding?

Groetjes, Jessica

Hoi Teddy,

Ik denk niet dat een troostflesje kwaad kan hoor. Als hij daarna weer stil is is het goed toch. Ik heb het ook weleens geprobeerd maar Jayden nam geen genoegen met een klein beetje, haha.
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft hij 5 of 6 voedingen op?
Jou zoontje reageerd dus ook goed op de stofzuiger, die van mij ook!! Ach ja of je nou een muziekje aanzet of de stofzuiger, wat maakt het ook uit, hihi.

Groetjes, Patricia

Hoi Patricia,

Teddy heeft gister geslapen van 22.30 tot 05.30, goed he, ik was helemaal trots. Ben benieuwd hoe dat deze nacht gaat, hij heeft nl zijn laatse fles al om 21.30 gehad en ben bang dat hij het niet zo lang redt, maar we zullen wel zien. Soms probeer ik het wat te rekken zodat ik op m'n tijdschema blijf,maar hij huilt zo vreselijk en schreeuwt dat ik hem wel eten moet geven,moeilijk hoor!! Als het echt niet gaat dan zet ik inderdaad de stofzuiger aan en is hij stil maar slaapt niet. Maar ja om nou midden in de nacht de stofzuiger aan te zetten....

Groetjes, jessica

quote: Teddy2007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2007 23:55:41'));

Hoi Patricia,

Teddy heeft gister geslapen van 22.30 tot 05.30, goed he, ik was helemaal trots. Ben benieuwd hoe dat deze nacht gaat, hij heeft nl zijn laatse fles al om 21.30 gehad en ben bang dat hij het niet zo lang redt, maar we zullen wel zien. Soms probeer ik het wat te rekken zodat ik op m'n tijdschema blijf,maar hij huilt zo vreselijk en schreeuwt dat ik hem wel eten moet geven,moeilijk hoor!! Als het echt niet gaat dan zet ik inderdaad de stofzuiger aan en is hij stil maar slaapt niet. Maar ja om nou midden in de nacht de stofzuiger aan te zetten....

Groetjes, jessica

Hoi Jessica,

waarom is het moeilijk je baby eten te geven als hij daarom vraagt, ben je zo bang om met je 'tijdschema' in de knoei te komen?
Als ze honger hebben, zoals jij beschrijft dat hij schreeuwt om voeding dan zet je toch geen stofzuiger aan?
Na een troostflesje door huilen > is dat niet een teken dat hij toch niet genoeg heeft gekregen?

sorry voor   mijn reactie, ,maar je hebt het waarschijnlijk wat cru beschreven.....

Terug
Bovenaan