Wie heeft er tips?? Van 6 naar 5 voedingen.

Hoi Denise,
Ik wil wel even op jou reageren: ik ben ook een mama die haar zoon op uur en tijd eten geeft en weet je waarom: ik heb er namelijk geen zin in dat als ik in de supermarkt loop bijvoorbeeld dat mijn zoon begint te huilen en dan denkt dat hij gelijk eten krijgt, want dat kan nou eenmaal niet. Ik denk dat dit gebeurd als je je kind altijd eten geeft wanneer hij / zij daarom vraagt en ik heb in de supermarkt zomaar niet even een flesje, water, poeder en een magnetron bij de hand.
Ik heb jou andere topic ook gelezen maar ik denk dat iedereen moet kiezen wat het beste bij hun past en wat ze het fijnste vinden. Ik denk ook wel dat iedere moeder weet dat er 2 manieren van voeden zijn: of op vaste tijden of op vraag. En de een kies hiervoor en de ander daarvoor.
Dit is geen aanval op jou maar ik wil alleen even zeggen dat we het nu wel  weten hoe jij het doet.
Groetjes, Patricia

Hallo Denise,

Jammer dat je gelijk je oordeel klaar hebt zonder dat je weet wat er aan de hand is. Ik heb een huilbaby en hij heeft ook een week in het ziekenhuis gelegen.(ook gebroken sleutelbeen, urineweginfectie en nu waarschijnlijk ook kiss)  Daar hebben de kinderarts, de fysio en de kinderpedagoog een speciale huilbaby poli opgericht.
In het ziekenhhuis zijn we op aanraden van hun begonnen met een strak schema, ik neem aan dat hun wel weten wat ze doen en wat voor welke baby het beste is. Denk je dat ik het niet moeilijk vind als mijn baby een uurtje voor tijd wakker wordt en ik moet nog even rekken. Ik heb wel gemrkt dat het "schema" van de artsen voor mijn kindje beter werkt dan op verzoek voeden.(omdat mijn kindje zo  onrustig is, gek he door al zijn pijntjes)  Je kan dus niet alle baby's met elkaar vergelijken en wat goed is voor het ene kind is niet goed voor het andere kind. Ik hoop dat jou   kindje wel helemaal gezond is en ik vind het fijn om te horen dat het voeden op verzoek bij jullie wel lukt.

Groetjes, Jessica

Hoi Jessica,

Hoe gaat het nu met je zoontje, doet hij het al op 5 voedingen of zijn het er nog 6?
Ik denk dat als het nu nog niet lukt dat hij het op een gegeven moment zelf wel aan gaat geven wanneer hij eraan toe is.
Wat vervelend trouwens voor jullie en natuurlijk voor hem dat hij pijn heeft en veel huilt, hoop dat dit snel wat minder wordt.
succes, groetjes, Patricia

Hoi Patries,

Ach joh van die banner trekken we ons niks aan hoorhaha.

op zich gaat het goed met de 5 voedingen. Ik heb een keer om een uur of 3 een troostflesje moeten geven. En de laatse paar dagen komt hij vaak wel een uur te vroeg of 1,5 maar dan doe ik hem even knuffelen speentje en vaak slaapt hij dan nog even door.
Hoe gaat het met jou zoontje en de voedingen? Hoe lang is jou zoontje ongeveer wakker tijdens de voedingen(dan bedoel ik totaal ,dus met verschonen spelen enz) teddy ongeveer een uurtje(als hij geen pijntjes heeft dan), vraag me af wanneer dat gaat veranderen(en wanneer ik daar rekening mee moet houden), weet jij dat?

Groetjes, jessica

Hey Jessica,

Fijn dat het redelijk goed gaat op de 5 voedingen. Jayden doet het super, hij komt precies om de 4 uur en in de nacht slaapt hij van 12 uur tot ongeveer half 8, ja ik weet het dat is echt luxe, hihihaha!!!
Jayden is overdag vrij veel wakker, na zijn 1e voeding slaapt hij bijna niet, na de voeding van half 12 slaapt hij met tussenposes, moet hem dan regelmatig zijn tutje brengen als hij huilt, maar daarna slaapt hij wel weer. Na de voeding van half 4 slaapt hij denk ik alles bij elkaar een uurtje of 2, tot 7 uur en dan gaat hij in bad en daarna zijn flesje en om half  9 ligt hij er weer op. Hij slaapt dan niet altijd gelijk maar soms ligt hij gewoon lekker te kijken in bed en is hij wel stil. Om half 12 maken we hem wel wakker want anders komt hij in de nacht.
Morgen moeten we weer naar het cb dus ik ben benieuwd, maar denk dat hij nu 60cm is en 5100gr. Je hoort het morgen wat hij was gegroeid, morgen ook zijn 1e prikjes, bah!!

Groetjes, Patries

Hi Teddy,

Als je van 6 naar 5 voedingen gaat, is het sowieso dan niet dat zijn schema verandert? Ik begrijp je reden waarom je aan het vaste schema wilt vast houden, maar als die tijden niet meer kloppen voor je kindje, misschien kun je hem zijn eigen tijden aan laten geven?

Toen ik van 6 naar 5 ging wist ik het ook niet, maar ik heb gewoon gekeken naar mijn zoon en het liep eigelijk heel soepel. Ik had ook zo iets van: oei, hij komt op zulke vast tijden, gooi ik nu niet zijn schema in de war? Vind hij dat wel prettig? Maar wij hebben zijn zesde fles verdeeld over de overige vijf flessen en daardoor ging hij vanzelf al gelijk naar een ander schema. Misschien het overwegen waard?

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Terug
Bovenaan