Wie heeft ervaring met een buikdrager?

Ik ben nu 25 weken zwanger van onze 2e. Omdat onze oudste  nu 15 maanden is en nog niet loopt lijkt mij een buikdrager handig. Dan kan oudste in de wandelwagen, baby op de buik  en kan ik toch lekker naar buiten. Wie heeft  hier ervaring mee? Is het echt handig? Welk merk/type bevalt goed?
 
Hoi Schorpioentje,

Wij hebben voor onze zoon heel veel plezier gehad van de BabyBjorn Active. Deze buikdrager heeft nog extra rug-steun. Je mag deze  (als ik het goed heb) vanaf 6 weken gebruiken omdat dan de rug van je baby voldoende stevigheid heeft.
Ik vond het echt een geweldig ding. Zonder hulp krijg je heel makkelijk je baby in de drager en heb je tijdens wandelen beide handen vrij. Ik gebruikte de drager bij van alles: even snel de hond uitlaten, met de bus naar het CB, boodschapje doen op de markt. De drager heb ik tot ongeveer 8 a 9 maanden gebruikt. Daarna werd mijn zoontje aardig zwaar.
De banden zijn heel makkelijk en snel verstelbaar waardoor hij van het ene moment op het andere ook gebruikt kan worden door je partner.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik heb ook de baby-bjorn active. Wel duur, maar anders krijg ik snel last van mijn rug. Op zich vond ik het een heel prettig ding. Wel vond ik mijn dochter toch vrij snel te zwaar om op die manier te dragen. Maar het kan voor jou net lang genoeg zijn om de periode te overbruggen tot je andere kindje kan lopen.

Anders kun je ook een bolderkar gebruiken. Baby in  de maxi cosi, andere kindje los zitten, of met een tuigje vastmaken als los nog niet vertrouwd is.

Succes.

karin.
 
Hoi,

Ik heb ook de baby-bjorn active. Wel duur, maar anders krijg ik snel last van mijn rug. Op zich vond ik het een heel prettig ding. Wel vond ik mijn dochter toch vrij snel te zwaar om op die manier te dragen. Maar het kan voor jou net lang genoeg zijn om de periode te overbruggen tot je andere kindje kan lopen.

Anders kun je ook een bolderkar gebruiken. Baby in  de maxi cosi, andere kindje los zitten, of met een tuigje vastmaken als los nog niet vertrouwd is.

Succes.

karin.
 
GGGGRRRRRRRRRRRRRR die KL&*%^#TE site. Steeds al problemen met berichtjes openen, vervolgens issie verschrikkelijk traag en als je net denkt dat je commando niet doorkomt, heb je je reactie al twee keer geplaatst!!!
 
Ook hier hebben we de Baby Bjorn active. Fantastisch ding! Onze zoon geniet echt als hij er in zit. Ik zou je baby er in het begin niet al te lang in dragen maar ik denk dat je een goede oplossing hebt bedacht!
Er zijn trouwens ook skateboards die je achter de wagen kan haken waar de oudste op kan staan. Misschien ook ene tip?

groet,
Jinny
 
Loopplank is een goede tip. Helaas loopt en staat onze dochter nog niet! Ze probeert zich sinds van de week wel op te trekken. Jippie! Maar ik denk dat een loopplank misschien ook nog lastig is voor haar. Het zal later zeker fijn zijn.
Heeft ook iemand ervaring met de baby bjorn original, dat extra rugstuk van de active lijkt me zo warm in de zomer.?.
 
Wij hebben eerst de original gebruikt. Maar deze steunt minder goed in de rug. Prima voor als je geen lange wandelingen wilt maken of als je kindje nog niet zo heel zwaar is. Maar wanneer je zoals wij een baby van 7,5 kilo mee wilt nemen tijdens het winkelen is dat extra steuntje in de rug wel zo prettig. De original is prettiger om te doen want deze heeft een band minder. Bij de active moet je eerst al die banden losser maken en dan weer aantrekken. Dat hoeft bij de original niet.
Er is trouwens ook een speciale buikdrager van baby bjorn voor in de zomer. Deze heeft dunnere stof. Voor jezelf en voor de baby een stuk prettiger.

groet,
Jinny
 
Terug
Bovenaan