Wie heeft ervaring met een buikdrager?

Hoi,
Ik heb voor mijn zoontje ook de baby bjorn active gekocht op marktplaats. Echt super!! Heel makkelijk en snel aan te doen.

Verder heb ik een tricot sleng (dat is een hele lange doek van 5 meter) die je om kan knopen op verschillende manieren. Toen mijn zoontje net geboren was gebruikte ik hem regelmatig. Nu hij 5 maanden is merk ik dat ik de andere buikdrager sneller pak, omdat het sneller gaat.

Aangezien je vaak maar tijdelijk met een draagzak kan doen, heb ik de keus gemaakt om te kijken voor een tweedehandse. Misschien een ideetje. Op marktplaats is er keus genoeg. Wel goed kijken dat je een redelijk nieuw model hebt (tenminste als je dit wilt).

Groetjes, Femke
 
Hoi,

Meestal staat er dan in de advertentie genoemd dat het om een nieuw model gaat.
Hij is dan zwart met rood, en er zit een extra versteviging in de rug.

Je kunt anders ook altijd op de website van baby bjorn (www.babybjorn.com) kijken om te zien hoe het nieuwe model eruit ziet.

Succes,
Femke
 
Wij hebben voor onze dochter (nu 4 jaar) bij de Geboortewinkel zo'n doek van 7 meter gekocht die je om je heen wikkeld. Ze kunnen er vanaf de geboorte in en onze dochter heeft er tot 2 jaar nog ingezeten.

Wij vonden hem ideaal, als je eenmaal weet hoe je hem omdoet is het zo gepiept.
 
Hallo,
Ook ik heb zo'n doek van 7 meter. Echt ideaal. Mijn zoontje zat er al vanaf z'n geboorte in. Ook gebruikte ik die vaak in huis. Hij wilde namelijk de eerste paar weken alleen maar bij mama. Soms was papa ook goed. En in die doek sliep hij lekker en ik had mijn handen vrij. En nu ook voor mjin dochter gebruik ik hem. Wel iets minder vaak. Maar hij blijft ideaal.
In het begin is het wel even hanessen met het omdoen. Maar als je het eenmaal doorhebt dan is het zo gebeurt.
Ik heb een buikdrager (Elite Cruiser) gewonnnen, maar die gebruik ik toch minder vaak dan die doek.
Voordeel van die doek is dat in de eerste paar dagen het kind helemaal beschermd is. Je hoeft het kind niet een hele dikke jas aan te doen (mijn kinderen zijn in de winter geboren). Gewoon de kleren en dan in de doek. (evt een dunne jas) Want het kind heeft jou lichaamswarmte en die doek houdt de warme "binnen".
En ik vindt het prettiger dragen. Minder belasting voor rug en schouders. Omdat het kind dichter bij je gedragen wordt en het is ook beter verdeeld het gewicht.
Nog een fijne zwangerschap en succes met kiezen
groejtes Chantal
PS. Een dubbele buggy is ook nog een mogelijkheid........
 
Ik vond de buikdrager bij de tweede juist onhandiger. Als de oudste loopt en valt of er is iets anders dan is het wel lastiger bukken en tillen als je al een baby in de draagzak hebt.
 
Ik heb geen buikdragen maar twee draagdoeken. Ik heb een tricot slen (zo'n lange doek die je om je heen knoopt) en een sling (die draag je over één schouder).

Ik vind persoonlijk een draagdoek fijner: je kindje zit er beter in en wordt beter ondersteund, bovendien kun je ze langer gebruiken.

Wij gebruiken de doeken niet alleen voor buiten, maar ook voor binnen: als ik bijv. ga stofzuigen en de baby is wakker.

Groetjes,
Helena
 
Ik heb het allemaal. Een premaxx babybag, te zwaar, bij een baby al, dus bij nr. 2 niet meer gebruikt. Een buikdrager, Elite cruiser. Hebben we bij de oudste veel gebruikt, ook om buiten mee te wandelen. Heb toen in de winkel alle modellen gepast, en deze zat voor mij het beste. En nu de oudste groter is hebben we een rugdrager van Deuter. Mijn jongste was een premature baby en ik wilde haar graag bij me dragen. Ik voelde echter niets voor om weer die babybag te gebruiken. Toen heb ik de combicotti gekocht. Het heeft de voordelen van een draagdoek, maar meer gemak bij het omdoen. Inmiddels is mijn jongste 5 maanden. Ik gebruik de combicotti heel veel, ook omdat het lekker warm is voor je kleintje en ze ligt dan in kommahouding tegen me aan. Rechtop vooruitkijkend, of naar me toe kijkend is trouwens ook mogelijk. Mijn man gebruikt liever de buikdrager, want die vind 't een vrouwending.

groetjes,
Tineke
 
Terug
Bovenaan