wie heeft ervaring met het draaien van een stuitliggin.

A

Anoniem

Guest
Hallo

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben 35 weken zwanger en mijn babytje ligt nog in een stuit.
Nou heeft het 2 weken de tijd om het uit zijn eigen te draaien, zo niet dan gaat de gyn het zelf draaien.
Ik ga dus bevallen met 38 weken om precies te zijn 7 april, de reden is daar van dat ik vorig jaar januari met 38 weken zwangerschap mijn dochtertje ben verloren.
Ik weet totaal niet wat me te verwachten staat met het draaien van een stuit.
Ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft en die het mij kan vertellen.

Groetjes peggy mama van *anouk*
En bijna mama van een 2de wondertje.

hoi peggy,
ik heb een topic van paar weken geleden over zelfde onderwerp naar boven gehaald. Misschien heb je wat aan de reacties die daar in staan??
Je maakt spannende tijden door, na de geboorte van jullie overleden dochtertje. En dan nu een uk die eigenwijs met z'n kontje naar beneden ligt ipv omhoog...!
Draaipogingen zijn niet geheel zonder risico. Je wordt aan CTG gelegd half uur ervoor en erna, en je kindje moet zoveel x berwegen en bepaald hartritme hebben willen ze eraan beginnen. Tijdens draaipoging werd bij ons regelmatig de echo gebruikt om te checken hoe ons kindje t onderging.
Ik weet niet waar ik in jullie situatie voor zou kiezen, wel of heen draaipoging. Ik neig nu om te zeggen dat ze, als kindje niet spontaan draait, dan toch een keizersnee moeten inplannen. Omdat ik geen risico zou willen lopen dat het nu weer op laatst mis zou gaan. Maar dat is een heel persoonlijke keuze.
Ik duim dat jullie uk zich spontaan draait en je hier helemaal geen keuze   in hoeft te maken.
Groetjes, mira

Hoi Peggy,

Ik heb geen ervaring met het draaien van een stuitliging.Mijn dochtertje lag ok in een stuit. Zij is toen zelf rond de 35 weken gedraaid. Dit was maar goed ook, want het draaien was voor mij geen optie omdat ik al een keizersnee had gehad. Ik weet nog wel dat ik die dag zelf heel erg benauwd ben geweest en dat ik het niet prettig vond.

Achteraf gezien had ik misschien naar het ziekenhuis moeten gaan, maar ik voelde me na die tijd weer goed en voelde Senne* ook wel wat bewegen. (Ze was de hele zwangerschap al rustig dus ik nam hier ook genoegen mee.) Ik was in principe al wel zover dat ik anders eventueel gewoon zou bevallen, ook met stuit.

Dit heeft niet zover kunnen komen. Met 42 weken kreeg ik weeen en.........zoals je al zag ging het allemaal van een droom naar een grote nachtmerrie.

Maar om bij het onderwerp te blijven. Ik mag je niet beinvloeden en dat zal ik ook niet doen, maar je snapt al wel waar ik op doel. Ik zou geen risico gaan lopen. En ja ik heb makkelijk kletsen. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en ik krijg een geplande keizersnee. (ook de derde!)

Succes met je keuze en de weg daar naar toe.

Claudia

Hoi Peggy,

Ik zou het zeker met de gynaecoloog overleggen. Ze hebben toen ik 36 weken zwanger was geprobeerd mijn dochtertje te draaien. Niet geheel pijnloos kan ik je wel vertellen. En er bestaat een kans dat het niet lukt. Dit was bij ons ook zo. Ze was nogal eigenwijs.  Na overleg met de gynaecoloog besloot ik het op de natuurlijke weg te proberen. Met 38 weken werd ik ingeleid. Als het niet zou lukken zou alsnog een keizersnede volgen. Nadat de arts mijn vliezen had gebroken ging het heel snel en met 3 persweeën lag ze op mijn buik. En eerlijk is eerlijk, ik zou het zo weer doen. Maar nogmaals overleg goed met je arts. Hij of zij kan je alles goed uitleggen.

Succes!

Hoi Peggy,

Mijn zoontje lag ook in stuit, met 37 weken hebben ze hem geprobeerd te draaien, dit is mislukt. Het was een flink geweld, ik denk ook dat de gyn te lang is doorgegaan met duwen en wrikken. Daans hartje is tot 5 keer op hol geslagen, het was echt gevaarlijk. Achteraf bleek hij klem te zitten en moest ik na volledige ontsluiting (van dus een stuitbevalling) alsnog een keizersnee. Had ik geweten hoeveel last hij ervan zou hebben gehad, had ik het echt nooit laten doen, want hij was na de bevalling erg onrustig en ook toen hij nog in de buik zat zwom hij na de draaipoging weg van handen terwijl hij voorheen naar mijn hand toezwom. Hij moet erg bang geweest zijn. We hebben craniosacraal therapie nodig gehad om Daan weer rustig te krijgen want toen hij 5 weken oud was wilde hij overdag niet meer slapen. Ik zou het nooit meer doen, dan maar nog een keizersnee. Maar een vriendin van mij heeft een draaipoging laten doen waarbij het kindje echt omgewipt is, geen enkel probleem. Zo kan het dus ook. Succes met beslissen.

hoi peggy,
hoe staat het ermee? Is jullie uk al met hoofdje naar beneden gedraaid? Hopelijk!! Spannend allemaal voor jullie hoor! Kan me voorstellen dat jullie echt dagen aftellen naar 7 april.
De topic over "stuitligging" kun je zoeken door bij zoeken dit onderwerp in te toetsen. Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes en succes met de laatste weken! Mira

Hallo

Vandaag ben ik weer op controle geweest, en ons kleintje ligt nog steeds in een stuit.
Volgende week moet ik weer terug komen , enn als het nog niet goed ligt dan wordt het gedraaid.
Ik vind het wel allemaal best een beetje eng.

Groetjes peggy

Blijft dus spannend voor jullie!!
En als je het draaien te spannend vindt, heb het er dan eerlijk over met gyn wat jullie ideeën/ wensen zijn!! Je moet er wel 100% achter staan en anders zou ik toch vragen om een keizersnee in te plannen.
sterkte met alles, mira

Terug
Bovenaan