wie heeft ervaring met het draaien van een stuitliggin.

hoi peggy,
morgen de spannende echo, om te zien of jullie kindje zelf is  gedraaid. En ander draaipoging. Succes ermee!! En volgende week heb je sowieso jullie kindje in je armen toch (als ik goed herinner wordt je uiterlijk 9e ingeleid?)
TOITOITOI!!!
Mira

quote: peggy76 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2008 19:04:20'));

Hallo

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben 35 weken zwanger en mijn babytje ligt nog in een stuit.
Nou heeft het 2 weken de tijd om het uit zijn eigen te draaien, zo niet dan gaat de gyn het zelf draaien.
Ik ga dus bevallen met 38 weken om precies te zijn 7 april, de reden is daar van dat ik vorig jaar januari met 38 weken zwangerschap mijn dochtertje ben verloren.
Ik weet totaal niet wat me te verwachten staat met het draaien van een stuit.
Ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft en die het mij kan vertellen.

Groetjes peggy mama van *anouk*
En bijna mama van een 2de wondertje.

Hoi Peggy,

Ik heb ook ervaring met een draaiing. Ons dochtertje lag met 37 weken ook nog in stuit. Ik heb goede ervaring met het draaien. Het is op het moment zelf ontzettend pijnlijk en heel vervelend want je krijgt een soort weeenremmer waardoor je hart wat op hol slaat. Maar dit is om te voorkomen dat er dan ook gelijk een bevalling wordt opgewekt. Doordat ze aan je baarmoeder drukken kan je anders spontaan gaan bevallen.Dat van de hartslag is vervelend maar duurt maar een tijdje. Als je je tijdens het werkelijke draaien goed op je eigen ademhaling concentreert om zo een beetje te kunnen ontspannen gaat het wel hoor. Je man kan je goed ondersteunen net als ook bij de weeen.

Bij ons het heel goed gegaan en ik ben dan ook precies met 40 weken op de natuurlijke manier bevallen.

Groetjes
Inge

Hoi Peggy,

Tijdens mijn eerste zwangerschap is mijn dochtertje met 37/38 wkn door de gyn. gedraaid.
Zij lag dus ook nog in stuitligging. Ik heb direct aangegeven dat ze van mij 1 poging mochten doen en anders zou het een keizersnee worden.
De draaipoging ging gelukkig in 1x goed en ze is ook goed blijven liggen.

Ik was erg nerveus, maar had een hele vriendelijke gync. welke goed naar mij keek.
Ik ga je niet vertellen dat het geen pijn deed, want ja het doet pijn. Maar ik vond het echt meevallen. Rustig ademen en goed contact met de gync. is belangrijk. Ik gaf aan wanneer het pijn deed en hij wat hij precies deed. Tevens gaf hij mij toen hij reeds over de helft was en de pijn het hoogst was even 5 min rust. Hij hield de kleine op z'n plek, waardoor ik even opnieuw de concentratie kon herpakken.

Kortom het ging bij mij heel goed en ik vond het ook best meevallen (geen enge spookverhalen te vertellen dus).
Toch vind ik dat je zelf goed de keuze moet maken, het is jouw lijf en jullie kind!
Mogelijk kan je net als ik ze 1 kans geven en als het niet lukt....een keizersnee verkiezen.

In ieder geval suc6....lezen we hoe het je is vergaan?

Hallo

Vorige week vrijdag moest ik op controle komen , en onze kleintje zou eigenlijk gedraaid worden.Het is allemaal anders afgelopen.
Het draaien was niet mogelijk omdat ik teweing vruchtwater had om het te laten draaien, dus het werdt een keizersnee.
De gync zei pak thuis je spullen maar , en morgen krijg je een keizersnee. Zat er wel tegen op hoor.Ik zou eigenlijk bevallen met 38 weken , maar ik ben bevallen met 36+5 dagen. eigenlijk zou ik pas morgen gaan bevallen.
Ik heb een gezonde dochter , we hebben haar Lyndsey genoemt.

Groetjes peggy.

Mama van anouk* en lyndsey

Terug
Bovenaan