Wie heeft ervaring met Nutrilon Pepti?

Hallo Allemaal,

Ons dochtertje Isabella is twaalf weken oud. De kinderarts heeft een sterk vermoeden dat ze koemelkallergie heeft in combinatie met verborgen reflux. Daarom moet ze op de Nutrilon Pepti. Nou ben ik zelf niet zo bekend met Pepti, maar ik hoor van veel mensen, incl. de kinderarts, dat Pepti obstipatie veroorzaakt. Ik kreeg ook al een recept mee voor lactulose. Zodat ik dit kon gaan geven als Isabella last krijgt van obstipatie.

Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met Nutrilon Pepti (of van een ander merk) en die ervaring hebben met de lactulose?

Is het waar dat ze er obstipatie van krijgen. Ze staat nu twee weken op de hypo-allergeen en heeft daardoor juist betere ontlasting gekregen. Op de standaard had ze 1 keer in de drie dagen een poepbroek en nu zo ongeveer 2 keer per dag.

Ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven.

Alvast bedankt!
 
Onze dochter heeft Friso PEP gehad. Omdat ze erg veel last van kramp had en er vermoedens waren voor koemelkallergie. Ook had ze erg last van maagzuur en spugen, dus kreeg ze maagzuurremmers. Ze heeft nooit last gehad van obstipatie en elke dag een poepluier!!

Wij hadden de PEP voor 5 weken gebruikt toen het goed ging zijn we over gestapt op de standaard om te kijken hoe ze daarop reageerde (voorheen hadden we hypo-allergeen) en eigenlijk doet ze het super op de standaard en zijn toen ook gestopt et de magzuurremmers en ons meisje heeft nergens meer last van...

Dus het kan ook andersom goed gaan hihi Ze is nu bijna 15 weken.
 
Jasmijn zit al 9 weken op de pepti en ze is nu 15 weken oud. De overschakeling heeft wel even chaos veroorzaakt met het poepen maar toen alle koemelk uit haar lijfje was (met 6 weken ongeveer) ging het stukken beter! Jasmijn kon juist niet poepen van de standaard (vermoedelijke oorzaak dus ook koemelkallergie) en ze doet het super op de pepti! Lactulose heeft Jasmijn ook gehad, maar daar kreeg ze vreselijke buikkrampen van..

Wij hebben Jasmijn af an toe op weg moeten helpen met een klysma, of met de thermometer maar die ellende is nu allemaal over!
 
Oh ja.. Pepti geeft wel vreselijke vetvlekken in kleding! In die van jou en die van de kleine... Ik heb nu een paar shirts die ik standaard draag want kan alles weggooien straks!

Hou der in ieder geval rekening mee dat je voorlopig niet meer je mooiste shirtjes aan kan trekken als je ze knap wilt houden!
 
onze arts heeft ons nutramigen voorgeschreven, omdat hij denkt dat onze kleine een koemelkallergie heeft ivm erge eczeem.
dit is super voeding voor de kleine!!! geen problemen mee!!
alleen voor de ouders is het minder, het stinkt enorm!!!
 
Thirza heeft een hele tijd nutrilon pepti gegeten ook ivm koemelkallergie en verborgen reflux.
Thirza heeft hierbij wel johannesbroodpitmeel gebruikt, maar absoluut geen obstipatie van gehad!
Ik ben echt zeeeer tevreden over deze voeding; ik had binnen 2 dagen mn vrolijke blije baby terug!
Succes!
 
hallo

mijn zoontje krijgt allergy care van friso
icm 2 schepjes johannespitmeel.
daar doet ie het goed op ook hij heeft verborgen reflux en ook medicijnen voor hoor.
ze denken dat ie geen koemelk allergie heeft maar bij huilbaby's schrijven ze dit ook voor.
we hebben tussentijds voeding voor hongerige baby's geprobeerd maar hij begon weer meer te huilen. dus nu weer terug op allergy care
zijn ontlasting is goed daar heeft ie geen moeite mee
 
Hallo allemaal
Mijn dochtertje is 6 maanden en sukkel al 6 maanden met voeding.
Ze huilt en krijst de hele dag door. Heeft een harde stoelgang.
Ik ben naar 2 verschillende kinderartsen geweest, heb BV gegeven, NAN HA, NAN complete comfort, Novalac allernova AR en van de osteopate moest ik kabrita geven. 
Van de eerste 4 voedingen had ze krampen gaf ze de hele dag melk terug en huilde de hele dag door. Het enige voordeel was dat ze snachts doorsliep. Ik geef nu kabrita en is geitenmelk, maar hiervan slaapt ze zowel snachts als overdag niet en blijft ook huilen. Nu zou ik op men eigen houtje naar de apotheek gaan en eventueel nutrilon pepti proberen het is de enige koemelkallergene melk die ik nog niet geprobeerd heb. Heb ook omeprazole gegeven en belladon, infacol, mama naturadruppels en niets die hielp. Iemand nog eventuele ideeën? Zou die nutrilon pepti misschien wel goed zijn?
 
Groetjes
 
Terug
Bovenaan