Wie heeft ervaring met Omneo van Nutrilon?

Hoi allemaal,

Ik heb een zoon Jaimy van 12 weken en hij heeft nog steeds last van zijn darmpjes en heeft ontlasting 1x in de 4 dagen als ik geluk heb.

Ik ben begonnen met borsvoeding maar dat lukte helaas niet. Toen overgegaan op Hypoallergeen van Nutrilon omdat ik last heb van allergieen. Toen vertelde het c.b. dat ik over kon gaan op Nutrilon 1, omdat ik hem behandelde alsof hij een allergie had en dat we dat niet wisten of het wel zo was. Op een gegeven moment gingen we in overleg met het c.b. over op de Forte omdat hij op een gegeven moment al 200 voeding dronk. Tja wat een gedoe he. Dit allemaal kwam natuurlijk niet ten goede volgens mij bij zijn darmpjes.
Gisteren heb ik samen met mijn vriend besloten om toch maar op de Omneo over te gaan omdat hij zo'n last blijft houden. Het is echt zielig.

Mijn vraag is of iemand weet hoelang het duurt voordat het gaat werken zodat hij geen krampjes of minder krampjes krijgt.   Want ook hier moet hij weer aan wennen natuurlijk. Poeh het is zo'n gedoe en helemaal niet leuk voor die kleine van me.

Groetjes

Jeanet (Jaimy 07-02-2006)
 
Hallo Jeanet,

Wij geven onze zoon (4 maanden oud) al sinds hij ongeveer 4 weken oud is Omneo van Nutrilon. Bevalt erg goed. Hij moest er inderdaad aan wennen, hiervoor staat standaard 2 weken. Na deze twee weken ging het een stuk beter met hem. Natuurlijk is Omneo niet DE oplossing bij krampen, maar onze ervaring is wel dat het helpt.
Wat wij ook gebruikt hebben is ABC-Dolphilus. DIt is een poeder dat de bacterieen bevat die "grote mensen" al in hun darmen hebben en kinderen niet waardoor ze krampen krijgen. Het zijn als het ware lichaamseigen bacterieen in een potje. Deze gaven wij 1/4 theelepel in de ochtendvoeding. Ook dit is geen wondermiddel, maar heeft volgens ons ook wel geholpen. Het is wel duur en alleen te krijgen bij een natuurwinkel (bijvoorbeeld Cruijthoek, schrijf je dat zo?). Het is homeopathisch en is ons destijds door een wv van het CB aanbevolen.

Hoop dat de krampjes van Jamey snel over zijn. Zielig is het, he?
Suc6 Peggy
 
Hoi,

Ik ben bij mijn zoontje 2 jaar geleden ook begonnen met Nutrilon, hij had veel last van krampjes en slecht kunnen poepen, ook spuugde hij geregeld, niet veel, maar toch... Ik ben in overleg met het CB overgegaan op Friso comfort, naar hun zeggen is friso lichter verteerbaar en ligt dus niet zo zwaar op de maag als nutrilon...comfort heeft dezelfde functie als de omneo.   Mijn zoon deed het hier perfect op.
En ook mijn dochtertje (10 wk) heeft inmiddels friso comfort.
Jaimy heeft inderdaad ong 2 weken de tijd nodig om te wennen aan andere voeding, en dit gaat helaas vaak  niet zonder vervelende bijwerkingen als krampjes, verstopping of meer spugen of winderigheid.
Volgens mij is friso ook wat goedkoper dan nutrilon...

Succes
Door1
 
Beste Jeanet,

Onze zoon Max had ook heel erg last van zijn darmpjes, hij had ook maar eens in de 4 dagen ontlasting en dan waren het harde keutels. Wij zijn na 2 weken overgegaan op Omneo en sinds die tijd gaat het super. Hij heeft nu elke dag een kadootje voor papa en mama en het is goed dun. Wij zijn dus super tevreden!! Hij is bijna 11 weken en zijn nu in overleg met het cb aan het mengen met de standaard voeding van Nutrilon en dat gaat ook goed. Wij willen de Omneo gaan afbouwen aangezien hij het goed doet.

Heel veel succes met Jaimy enne geniet ervan!!

Groetjes,
Aisha

 
Hoi,

Mijn dochter van 6 maanden krijgt vanaf 4 weken Omneo, wegens zeer heftige krampen. Eerst borstvoeding, dat ging niet goed. Daarna gewone flesvoeding. Daar kreeg ze zeer veel last van. Van de 24 uur huilde ze 20 uur.
Overgestapt op  Omneo en in een dag of 3 was het weg. Sindsdien een zeer vrolijke dochter. Ze krijgt het nog steeds, nu de Omneo 2. Een keer geprobeerd te mengen met Forte en gelijk krampen en huilen.
Ze krijgt nu ook groentehapjes en dat gaat ook goed.

Veel succes!!
 
Hoi,

Hier een slechte ervaring met Omneo. Ons meisje vond het niet lekker... Ben er mee begonnen toen ze 12 weken was. Ze ging steeds minder drinken en na twee weken drama's rond de fles en steeds dunnere poepluiers ben ik weer terug gegaan op gewone nutrilon. Sindsdien geen problemen meer. Ik denk dat ze toen net toevallig over de krampjes heen is gegroeid. Maar goed, ieder kindje is anders en het is echt zoeken wat bij jouw kindje past. Je kunt Omneo ook mengen, als de luiers te dun worden is dat zeker aan te raden. Ik hoop dat het bij jullie wel goed werkt!

Jootje
 
Terug
Bovenaan