Wie heeft ervaring met parttime borstvoeden? ('s ochtends en 's avonds)

Ik ben de bv aan het afbouwen maar wil zo lang mogelijk met de ochtend- en avondvoedingen door blijven gaan. Wie heeft daar ervaring mee? En hoe is dat gegaan?

Hi,

Ik heb Tom tot  8,5 maand bv gegeven, de laatste week gaf ik dus alleen 'smorgens en 'savonds.. maar hij sliep toen slechter.

Mijn borsten hadden ook niet meer zo'n stuwing, normaal hoefte je er maar naar te wijzen of ik voelde ze... ik maakte denk ik gewoon niet meer voldoende aan.
Ben toen maar helemaal gestopt.

Nens

Hoi,

Ik geef nu bijna 1 jaar borstvoeding. Ik geef nu al bijna twee weken alleen 's morgens. Dit gaat bij mij prima. Ik ben ook aan het afbouwen en wil ermee stoppen als ze 1 jaar is.

Hallo

Na het afbouwen heb ik nog 4 weken gewoon smorgens en savonds de borst gegeven. Daarna was er inderdaad ook bijna of geen stuwing meer. Ik ben er toen ook mee gestopt. Vond wel fijn dat ik het nog 4 weken heb kunnen doen. Daarna was ik er ook klaar voor om helemaal te stoppen.

Het consultatie bureau heeft wel tegen me gezegd dat ik rekening ermee moest houden dat het kan zijn dat smorgens en savonds borstvoeding geven niet lukt.

Ik wil het ook gaan doen als ik weer ga werken... Op het cb zeiden ze dat dat heel goed kan werken.... Ben nog niet zover, heb er dus geen ervaring mee.... Ga nu beginnen met flesje wennen....
Zie het nml. niet zitten om te gaan kolven, ja ja weet dat ze op het werk daar de mogelijkheid voor moeten geven, maar zit  regelmatig op locaties waar ze geeneens een damestoilet hebben.... en  in de airco in die technische ruimtes lijkt me ook niet zo geschikt....  

Hoi Renske,

Mijn dochter is nu 6 maanden en sinds een paar dagen geef ik alleen de voeding van
's ochtends nog zelf (+ 1 nachtvoeding). Hiervoor heb ik een maand de ochtend en avondvoeding als bv gegeven en daarvoor wat meer bv-en per dag.  
Ik heb als tip meegekregen om langzaam af te bouwen. Dus eerst 1 voeding laten vervallen en dan minimaal een week te wachten tot de volgende komt te vervallen. Bij mij heeft dit prima gewerkt (en werkt het dus nog).
Suc6!

Groetjes,

Renate  

Terug
Bovenaan