Wie heeft ervaring met parttime borstvoeden? ('s ochtends en 's avonds)

Mijn dochter is nu 8 maanden en de afgelopen maand geef ik alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding. En indien nodig ivm verkouden en wakker worden een slokje bv 's nachts.
Dit werkt goed. Ze valt er lekker bij in slaap en 's ochtends hoef je niet te hannessen met een flesje. Wakker worden en gelijk eten.
Ik was alleen de eerste week nadat ik afgebouwd had erg verkouden en moe en toen stortte de produktie enigzins in. Mocht je dit ook gebeuren dan kun je altijd nog voordat je zelf gaat slapen  consequent  5 tot 10 minuten per kant  kolven. (zeg maar die kleine eet om 19:00 en je kolft nog om 22:00). De eerste dagen zal er misschien niet veel uitkomen, maar als je volhoudt moet het de produktie weer op peil brengen.
Mijn dochter was vlak  na de dip  flink ziek dus die wilde 's nachts ook vaak drinken, dus zij krikte zelf de  bv weer op.

Succes.

Hoi ik ben eerst na 7 maanden het kolven gaan afbouwen. Vervolgens ook thuis minder voedingen. Bij mijn dochter heb ik tussen de 10 en 15 maanden eerst 's ochtends en 's avonds nog een voeding gegeven. De laatste twee maanden eigenlijk alleen nog 's avonds en af en toe als troost.

mijn ervaring is dus dat je lichaam zich er aanpast aan de vraag. Rond  12 maanden is  mijn dochter  een week in het ziekenhuis komen te liggen en heeft ze weer een week vrijwel uitsluitend borstvoeding gekregen (ze wou toen niks anders eten).

Hoi,
bij mijn oudste dochter (nu 4) wilde ik dat ook doen, overdag flesvoeding en 's ochtends en 's avonds borstvoeding. BIj mij liep de bv echter zo snel terug dat ik na een week of 2 moest stoppen omdat ze gewoon te weinig kreeg. Ik vond dat erg jammer. Mijn 2e dochter is nu 4 mnd en ik ga dat dus anders aanpakken.
Groetjes, Mariska

Hoi Renske,

alleen 's ochtends en 's avonds voeden kan prima hoor! Als je de voedingen tussendoor rustig afbouwt past je lichaam zich vanzelf aan aan het nieuwe ritme. Ik geef m'n zoontje nu 16 maanden borstvoeding, waarvan de laatste 3 maanden alleen 's ochtends en 's avonds en daar hoop ik nog een tijdje mee door te gaan. De productie pastte zich bij mij (ons) prima aan, totdat ik op nieuw zwanger was. Toen liep het sterk terug. M'n zoontje wilde toen ook weer veel vaker drinken (alleen op de dagen dat ik thuis was, als ik er niet was mistte hij het niet) en hield zo zelf de productie op gang. Nu zitten we alweer een tijdje op 2 voedingen.

Succes ermee!

Groetjes,
Margrethe

Bedankt voor de reacties!   Mijn zoontje zit nog op 7 voedingen in totaal waarvan er nu 4 borstvoeding zijn (vanaf 17:00 tot 07:00) en 3 flesvoedingen (kunstvoeding). Als ik bv heb gegeven kolf ik nog na en ik kolf nog voordat ik ga slapen.  Ik "sprokkel"  zodoende nog heel wat bij elkaar om overdags ook nog een fles kunstvoeding te vervangen voor een fles moedermelk (of ik meng bij een fles kv nog wat bv). Ik doe dit nu 3 weken en tot nu toe is mijn productie nog niet teruggelopen. Het vergt wel een klein beetje discipline, maar ik hoef niet op mijn werk te kolven en mijn zoontje krijgt toch nog heel wat moedermelk binnen. Daarnaast vind ik het heerlijk om na mijn werk lekker met die kleine in een luie stoel te kruipen en hem lekker bij me te laten drinken.
Ik zie wel hoe lang ik het ga volhouden zo, maar het is wel een aanrader voor vrouwen die zich op hun werk enkel en alleen met hun werk bezig willen houden en toch ook willen dat hun baby nog wat moedermelk drinkt...

Terug
Bovenaan