Wie heeft ervaring met Regelmaat en inbakeren Ria Blom?

Beste Noor,

Je schrijft een erg herkenbaar verhaal (helaas ).
Ik heb een zoontje van 10 weken en een zoon van 2 jaar. Bij de oudste hebben we ingebakerd tot dat hij 6 maanden was te samen met een heel strak regelmaatschema. Onze jongste zoon is ook erg gevoelig voor prikkels en dus ben ik toen hij 3 weken oud was al begonnen met inbakeren. Helaas zonder het gewenste effect.... Hij slaapt ongeveer 1 uur en begint dan met huilen, het liefst tot dat hij de volgende voeding krijgt.
Omdat hij zo vaak wakker is, voed ik niet niet langer op verzoek maar op tijd. Dit betekent dat ik hem pas na 4 uur uit bed halen. Uit bed is direct eten. Daarna spelen, tot de eerste slaap signalen en weer naar bed.
Op de website van inbakeren.nl stond een vergelijkbaar verhaal en drie mogelijke oplossingen. Misschien kun je hier tips uit halen.
Toen overigens het inbakeren niet voldoende hielp, ben ik ook verder gaan zoeken of er andere problemen waren. Inmiddels krijgt onze jongste zoon geen koemelk meer en hierdoor is ook weer een beetje rustiger geworden.

Ik kan me er alles bij voorstellen hoe moe jij ook inmiddels zult zijn, dus veel sterkte en vooral blijven doorzetten met het schema van regelmaat!

Groetjes,
Sandy
 
Hoi Noor,

Wij zijn ongeveer  1,5 maand  na haar geboorte begonnen met het inbakeren van onze dochter. Ze was overdag enorm onrustig en als ze wakker was (en dat was bijna altijd) dan huilde ze. Ze zwaaide continue met haar armpjes en beentjes, ook als ze in haar bedje lag. Alleen na de laatste voeding (rond 22.30 uur) ging ze echt rustig slapen. Toen we begonnen met inbakeren, heeft ze 3 dagen geslapen, zo moe was ze. Daarna begon ze overdag weer vaker te huilen, maar 's avonds, na de voeding van  18.00 uur, ging ze wel  lekker slapen. Dat hebben we er mee gewonnen en dat vonden wij al heerlijk. We konden weer een film kijken of lekker buiten zitten! Helaas bleef ze overdag veel wakker en huilen en daar stond jammer genoeg  niks over in het boekje van Ria Blom. Het lijkt allemaal zo makkelijk als je de verhalen leest. Op een gegeven moment zei mijn moeder: je moet je er maar bij neerleggen dat je geen rustig en makkelijk meisje hebt. En dat heb ik gedaan. Het inbakeren hebben we ruim 5 weken vol gehouden, totdat ze haar 2e inenting kreeg. Toen zijn we over gegaan op een trappelzakje en dat ging heel goed. Hoe ouder ze werd, hoe beter ze overdag ging slapen. Op een gegeven moment lachte ze zelfs als we haar in bed legde! Ze was toen al wel een maand of 4-5, maar toch....

Ze is nu 9 maanden en een makkelijke slaper, zowel thuis als op het kinderdagverblijf.  Het leek erop dat onze dochter door het inbakeren wel rustiger werd, maar of het echt daardoor gekomen is?? Je merkte gewoon dat  het veel beter ging naarmate ze ouder werd, dus je kunt nooit  met zekerheid zeggen dat het inbakeren helpt.

Succes ermee!
 
Hoi hoi,

Ook ik heb het boek gelezen en heb daar mijn tips uitgehaald. Die kleine van ons werd rustiger door inbakeren. Het zelf in slaap vallen heeft tijd nodig. Wij hebben achteraf hem te snel in bed gedaan. Het klopt dat er staat na de allereerste signalen naar bed alleen voor onze zoon werkte dat niet. Even wat langer wachten maar wel wakker in bedje leggen. Ook wij gingen dan geregeld terug. Aai over de bol en weer weg. Echt volhouden en dan lukt het. Wij hebben nu ook tips uit het boek een tevreden baby. Ik denk nu dat je gewoon moet kijken wat past erbij je kindje. In combinatie met alle tips en luisteren naar je kindje gaat het lukken. Zeker weten. Heb meer geschreven onder een eigen onderwerp ook op dit foorum onder voeding met als kopjen Eindelijk doorslapen na 6 maanden, misschien heb je daar ook wat aan.................

Succes Celie
 
Terug
Bovenaan