wie heeft ervaring met voedselallergie en helpt me daarmee?

Dag Marijke,

Ik gebruikte tot voor kort de lotion, maar heb vorige week zalf gekocht en dit lijkt beter te werken, dit is ook wat vetter. Nu heeft mijn zoontje ook een allergie voor bloesems en zomerkruiden en aangezien het de afgelopen week niet zulk best weer is gaat het met hem ook beter. Het blijft uitproberen en het is telkens weer anders door een heleboel factoren, vooral als ze nog zo klein zijn. Vorige week had hij pukkeltjes van de aardbeien de week ervoor van de zon.Ik heb trouwens vandaag op de site kindereczeem.nl gekeken ik vind hem erg goed.
Sterkte,
Anita
 
Daar ga ik zeker even kijken!

Is het trouwens moeilijk om een onderzoek te krijgen naar allergie? Of
krijg je bij de ha zo een verwijsbrief? Hoe zijn die onderzoeken en
zijn uitslagen betrouwbaar? Zo'n onderzoek bespaard me denk ik een hoop
twijfel en uitzoekerij.

Marijke-

 
Hoi Marijke,

Yoshi  staat al onder  controle bij een kinderarts sinds hij een maand is (heeft met een nierontsteking 2x in het zh gelegen). Dus als er wat is met hem gaan wij gewoon naar het zh i.p.v. de huisarts  (wij wonen in Belgie en hier gaat het toch heel anders dan in Nederland). Hij stelde het een paar maanden geleden zelf voor toen hij het eczeem zag. Het onderzoek stelt op zich niet zoveel voor, ze geven hele kleine prikjes in de onderarm en doen hierop een druppeltje met de te testen stoffen en een neutrale stof. Na zo'n 20 min. ziet men een reactie van de huid, dit worden al dan niet bultjes en een beetje rood. Yoshi is bv wel zeer allergies voor pinda's en dat zag er dan ook uit als een muggebult. Na ongeveer een half uur zie je er helemaal niets meer van en hebben er ook geen last van verder.
Ik denk dat je wel via  de huisarts met een verwijsbriefje naar het zh kunt. En als deze moeilijk doet blijven aandringen als jij vindt dat het nodig is. Het is jouw kindje en het is voor je eigen gemoedsrust, toch?
Groetjes,
Anita
 
hoi
je denkt aan koemelk alergie
je kan het ook herkenen aan veel slijmvorming na het eeten van melkprodukten
ik gaf mn zoontje(7mnd)ook yoghurt en danoontje maar hij had zoveel slijm dat ik er mee gestopt ben
elk mens heeft koemelk alergie alleen de een wat erger dan de ander ga maar eens na als je zelf melk hebt gedroknen of zo
en het zit ook bij ons in de familie dus lette ik dr al wat meer op
je kindje kan er over heen groeien en er later geen last meer van hebben.
en misschien komt de uitslag(exeem)wel door pindas en zitten in heel veel produkten pindas of olie van pindas je zal verbaast zijn waar het allemaal in zit
en het slijmmerige ontlasting kan inderdaat met door komende tandjes temaaken hebben
ze gaan meer kwijlen en slikken dus ook meer speeksel door en dat kan het veroorzaaken
ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes mama van quinten
 
Terug
Bovenaan