Wie heeft haar bed al op klossen?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden. Even een vraagje. Las laast dat het verstandig is rond de 22e week je bed op klossen te zetten. Is dat zo? Heb wel gevloelige plekjes in mijn rug. Maar dat heb ik voornamelijk na een dag werken of in een houding bivakeren. Dus of klossen daar bij helpen zullen? Ben nu 23 weken en 5 dagen zwanger.

Doeii

hallo

nou met 22 weken is een beetje erg snel hoor. bij mijn weten vanaf 36 weken dat je
bed op klossen moet. dat hadden we tenminste wel bij onze eerste dochter.
dan is het wel lekkerder in en uit stappen hoor zo met die dikke buik.
maar als jij dat wel lekker lijkt moet je het gewoon doen.
veel succes hopvrouw

Hoeft inderdaad pas rond de 35 weken.

Ons bed zetten we niet op klossen. Maar wel het logeerbed. Ik vond het namelijk  bij mijn vorige zwangerschap niet fijn om over de rand te gaan uit bed terwijl het bed zo hoog stond. Die rand was erg scherp door de hoogte.

Ik moet alleen wachten met het logeerbed want de boel wordt hier verbouwd en het bed is uit elkaar weg gezet.....

Ach ja, mocht er sprake zijn van een vroegere bevalling dan ga je toch naar het ziekenhuis en die ene keer dat de VK je dan thuis onderzoekt overleeft ze ook wel weer....

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Ik ben van het Oktober forum maar ik spiek overal altijd mee.

Je bed hoeft pas rond de 35 - 36 wkn op klossen.
Dat is eigenlijk meer voor de VK tijdens de thuisbevalling en voor de kraamzorg erna.
Als je bed niet op klossen staat krijg je GEEN kraamzorg aangezien ze dan hun werk gebukt moeten doen <-------rugklachten.

En voor jezelf is het op een gegeven moment ook makkelijker uit bed komen met zo'n dikke buik.

Kruimel (okt. forum)

Hi

je bed op klossen hoeft nog lang niet. Ik heb het  de vorige keer niet eens gedaan, wist toch dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, dus daar had ik het niet voor nodig. Had de klossen wel in huis, dus als de verloskundige het had gewild hadden we ze eronder gezet. Scheelt ook dat ons bed niet erg laag is, best hoog eigenlijk. En van haar hoefde het niet (ik ben zelf ook geen type om in mijn bed te blijven liggen, dat deed ik dus ook niet), dus hebben de klossen helemaal niet gebruikt. Ik ga dat deze keer weer zo doen, gewoon in huis halen en als ze eronder moeten, dan zetten we ze eronder maar dan wel na de bevalling. Tenzij jij natuurlijk een heel laag bed hebt, en je thuis wilt bevallen, dan zou ik ze er rond 36 weken onder zetten.

groetjes
lia

Bij ons is het niet eens mogelijk om ons bed op klossen te zetten, ik denk dat ons bed dan door het dak naar buiten komt!! Hihi.
Gelukkig hebben wij een vrij hoog bed.....
En elke keer ( in ons vorig huis) toen ons bed wel op klossen stond, was het voor mij haast te hoog, ben dan ook niet erg groot....
Ga nu in het ziekenhuis bevallen, en heb al met onze kraamhulp overlegd, die zei dat het zo wel goed was, dus ik blij....

Liefs Hilma

ik moet het nog doen, maar ik geloof dat ik dat in mijn verlof ga regelen.
Ik moet weliswaar in het ziekenhuis bevallen, maar toen ik vorige keer met een keizersnede ben bevallen, was het heel prettig om mijn bed hoog te hebben.
Daardoor kon ik zelf heel makkelijk uit bed komen en erin gaan,.

gr mama van MD

hi.

gezien mijn kwaaltjes en het feit dat ik nu al amper uit bed kan komen denk ik dat ik mijn bed toch wel heel snel op klossen zet.
misschien over paar weekjes al.
makkelijker er in en eruit komen.

hoeft misschien net, maar voor mezelf fijner.

xxx

Terug
Bovenaan