Wie heeft het al verteld en hoe maak je het speciaal en leuk

Nog maar 7 weken zwanger en toch hebben we het al aan onze beide broers verteld. Fijn een beetje support, wat er ook gebeurt.
We willen het graag nog even geheim houden, maar omdat mijn partner op het punt staat om belangrijke beslissingen te nemen in het familiebedrijf kunnen we het niet langer uit stellen. Hij zal toch echt geen 60 uur in de week meer kunnen werken.
En als zijn ouders het weten dan natuurlijk ook mijn familie. Dat gaan we dan zondag maar doen. Gelijk een leuk moederdag cadeautje.

Hebben jullie nog tips hoe je het met humor aan je ouders kan vertellen?

Hoi mammapluis,

Wij hebben mijn ouders een fotolijstje gegeven met het volgende gedichtje:

Je kunt me nog niet horen,
Je kunt me nog niet zien,
Maar als ik rond (datum) wordt geboren,
Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Mijn moeder dacht dat er een echofoto in zou zitten dus haar gezicht betrok even....tot ze het gedicht las.

Mijn broer en schoonzusje hebben we een A4-tje gegeven met een afdruk van de echofoto met een tekstballon erboven: worden jullie nou mijn oom en tante????

Gewoon even googlen en je komt echt heel veel leuke ideetjes tegen.

Veel plezier met vertellen en geniet van je zwangerschap!!!

Liefs,
Annet

Wij hebben het gewoon op de normale manier verteld. Na de positieve test direct met onze ouders en broers en zussen gebeld.

Ik weet dat het leuk is om op een speciale manier te doen, maar ik kon het echt niet voor me houden.

Wel zal ik rond de 12 weken op de social media bekend maken dat we zwanger zijn door erop te schrijven:

Onze zoon krijgt dit jaar van Sinterklaas een broertje of zusje. Of iets dergelijks.

Niet echt speciaal, maar vind het nieuws zelf al speciaal genoeg eigenlijk.

Geen bruikbare tips helaas...

Liefs

had het meteen al verteld kon het niet voor me houden ook gewoon op de normale manier haha. op fb ook bekend gemaakt na de goeie echo, heel veel leuke reacties gehad.

ow nog iets grappigs trouwens ik kwam met een echo foto bij mijn opa aan (90) ik zei wat is dat? hij haalt zijn schouders op en zegt: een foto van dikkie? (onze overleden kat) hilarisch!!!!

M'n schoonzuster had laatst een schaal met chocolaatjes met roze en blauwe muisjes erop, en die liet ze hun oudste jochie uitdelen!

Vondk wel leuk idee!

Liefs en plezier met het vertellen want dat is echt leuk!

Ik heb voor mijn zoon een t-shirt laten maken met de tekst: Psst... mijn mama heeft een baby in haar buik.

Dit aangetrokken en zo bij ouders en schoonouders langs geweest.
erg leuke reacties natuurlijk en gelijk cake met slagroom en muisjes meegenomen. (roze en blauw door elkaar gemengd.)

De broers en zussen weten het ook. Dinsdag heb ik weer een echo, als die goed is mag de rest van de wereld het ook weten.

Wij hebben de beide ouders een fotolijstje gegeven met een foto van de test (echo hebben we nog niet gehad) met daaronder de tekst: Ik ben zwanger.
We hebben maanden lang gezegd dat we nog helemaal niet met kinderen bezig waren en eerst eens lekker van elkaar als getrouwd stel wilde genieten.
Met dit in het achterhoofd gaf ik bij beide het lijstje en zei daarbij: Ik ben de afgelopen tijd niet eerlijk geweest, maar dit maakt het vast goed.
Na een eerst vragende blik werd toch het cadeautje open gemaakt en toen volgde een hoop emoties van apentrotse ouders.
Heerlijk! Nu kunnen we met z'n allen genieten :).

Terug
Bovenaan