Wie heeft Mirena of gaat daar voor kiezen? Ervaringen gevraagd

A

Anoniem

Guest
Mijn kleintje is nu 8 weken en ik overweeg te kiezen voor Mirena. Graag vraag ik jullie om jullie ervaringen hiermee

gr mama van MD en JA

Hoi,

ik heb de Mirena nu +/- een maandje.
Het inzetten viel erg mee en merk er voor de rest ook niets van (alleen de eerste dag wat buikpijn/wee gevoel).
Het enigste nadeel is dat ik na het zetten ongesteld werd en dat nu nog steeds ben
Dit schijnt in het begin te kunnen, maar het moet straks dus minder worden.

Liefs Nika

Hoi,

Ook ik denk er aan om te kiezen voor Mirena als anti conceptie. Een aantal van mijn vriendinnen hebben er een en zij zijn positief. Het inzetten vonden zij niet zo prettig. Maar zij hebben  geen kinderen, dus ik denk als ik 2 bevallingen kan overleven dan het inzetten van zo'n spiraaltje ook wel, haha. Zij zeggen dat ze de eerste paar keer wat heviger ongesteld waren maar na een paar maanden werd het veeeel minder. Zij vloeien nu maar 1 of 2 dagen en hebben geen menstruatieklachten. Daarnaast voelen zij zich lekker en dat was met gebruik van de pil wel anders.  Dit  zijn ook de redenen dat ik 'm wil laten zetten. Anders zou mijn man zich laten steriliseren.

Groetjes Sabine  

Ik heb 'm nu ruim een maand maar heb er nog wel vraagtekens bij.
We hebben 1 kindje en dat is voor ons voorlopig voldoende.
Qua anticonseptie is het best een ideaal middel; geen omkijken naar, 5 jaar geldig en het inbrengen voelde alleen als een soort ongi kramp, verder niet echt pijnlijk.
Maar ik heb wel het idee dat ik 'm voel zitten, vooral als ik op een bepaalde manier zit heb ik dat gevoel. Ik wil bij de huisarts binnenkort navragen of dit mogelijk is of dat het iets anders is.
Het touwtje voel je alleen met de vingers als je naar binnen gaat (bijv. met tampon inbrengen).
Ook ben ik ruim twee weken ongi geweest en heb ik nu nog steeds last van afscheiding/ kleine beetjes bloed.
Daar word ik niet echt happy van.
De hormonen lijken nog geen invloed te hebben en dat had ik met de  pil, nuvaring en hormoonpleisters  wel heel erg.

Groetjes

Ik zat ook te denken aan de Mirena, maar ik heb inmiddels zoveel verschillende reacties erover gehoord, dat ik er waarschijnlijk toch vanaf zie. Sommige vrouwen worden niet meer ongesteld met de Mirena (ideaal!) maar anderen zijn juist constant aan het vloeien. Verder kun je er acné van krijgen (terwijl dat met de pil juist minder wordt).
Bovendien vind ik de werkwijze van de Mirena niet zo'n fijn idee. Je krijgt namelijk wel gewoon een eisprong (in tegenstelling tot wanneer je de pil slikt) en dit eitje kan ook gewoon bevrucht worden, alleen kan het niet innestelen (door de hormonen in de Mirena). Je krijgt dus eigenlijk een miskraam.... en dat staat me een beetje tegen.
Ik denk dat ik dus na de borstvoeding weer op de pil overga en voorlopig houden we het maar even bij condooms.

Beste ikke, dat is niet helemaal volledig wat je schrijft.
In de mirena zitten hormonen die hun voorwerk doen...
Dus het woordje miskraam vind ik een beetje misplaatst. Lees maar:

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies (het endometrium) te vergelijken is met die van progesteron (een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt). Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.

Groetjes

Dit is niet helemaal waar (volgens een andere site, want zelf weet ik het niet)
De kans dat je een eisprong krijgt is heel laag maar zeker niet uitgesloten.
http://www.anticonceptie.nl/swf/intro_content.html

Abortus, denk ik, is misschien een te groot woord. Want volgens mij is het de bedoeling dat de eitjes niet bevrucht kunnen worden dmv een spiraaltje.
http://www.anticonceptie.nl/swf/intro_content.html

Deze info heb ik van de volgende site: www.anticonceptie.nl

Groetjes Bertine

Hoi,

Ik ben op 05 oktober 2007 bevallen. Ik wilde  absoluut niet meer aan de  pil, condooms werkt bij ons niet zo  goed hahaha. Daarom heb ik voor de Mirena gekozen  en heb  deze op 04 december 2007  laten plaatsen. Ik vond het plaatsen van het spiraaltje niet pijnlijk.
De dag van het plaatsen heb ik wel wat kramp gehad. Daarna heb ik helemaal niets meer gevoeld en voel hem nog steeds niet.
De menstruaties blijven bij mij momenteel langer uit en duren steeds korter. Nu nog maar 1 dag tot 2 dagen.
Ik ben dus eigenlijk wel heel tevreden over de Mirena. Wat de acne betreft; hier heb ik geen last van.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan