Wie heeft ook een cyste laten verwijderen en is haar eileider kwijtgeraakt? en endometriose?

Hoi Esk,

Je bent inmiddels weer wat weekjes verder. Is het herstel een beetje meegevallen?

Ik zat je verhaal te lezen en het was net of ik me eigen verhaal aan het lezen was.

Ik ben vorig jaar september geopereerd aan een cyste van 7 cm ook een chocoladecyste oftewel een bloedcyste. en er zijn aardig wat verklevingen weggehaald. Ik heb dus ook endometriose.

Ik heb inmiddels 6 IUI behandelingen achter de rug en heb volgende week woensdag een afspraak in een ander ziekenhuis voor IVF.

heele veel succes met alles.

Groetjes
Patricia

Hoi,

meiden hoe zijn de artsen er achter gekomen dat jullie cysten hadden en welke klachten hadden jullie zelf?

Ik heb het syndroom van Asherman, verklevingen in baarmoederhals zijn weggehaald 1 april, maar net ongi geweest en ik verga nog steeds van de buikpijn rond mijn ongi, na curretage vorig jaar vloei ik nog maar 1 dag, heb 2 dagen verschrikkelijke buikpijn (1e dag buikpijn rechts zonder vloeien, 2e dag begint vloeien en dan verschuift buikpijn naar links en heb ik ook pijn met lopen, zitten, draaien in bed en naar de wc gaan)....gezien die laatste klachten lijkt het op endometriose, maar de gyn zei n.a.v. mijn bloedonderzoeken dat ik voor 90% geen kans heb op endometriose....maar ja, hoe kom ik dan ineens aan die pijnlijke ongi's???

Morgen mag ik gyn weer bellen en gaan we verder overleggen, hij wil nog een keer een hysteroscopie doen, maar mijn gevoel zegt dat dit niet de pijn veroorzaakt, ik denk dat ze verder moeten kijken naar mijn eileiders!

Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen...

Thanks gr Yosha

Wie heeft ook een cyste latenverwijderen van 20cm via buikoperatie dus geen kijkoperatie en wat waren de klachten hierna qua genezing(hoe snel weer op de been? 

In 2012 ben ik geopereerd aan 2 cystes, zowel links en rechts, waarvan een 6 bij 13 cm was en gedraaid. Eierstokken hebben ze wel kunnen behouden. 3 dagen na de opratie ben ik weer geopereerd aan buikvliesontsteking en blinde darm ontsteking. Na het uitblijven van een zwangerschap (1,5 jaar bezig) verschillende onderzoeken gehad en uiteindelijk heb ik 28 juni een laparoscopie gehad. Er zijn in de linker eierstok weer 2 cystes weggehaald. Helaas is ook gebleken dat mijn eileiders afgesloten zijn door verklevingen. Het was niet mogelijk om deze operatief vrij te maken. Komende woensdag hebben we een gesprek met de fertiliteit arts over de volgende stappen. Ik heb weinig pijn na de operatie gehad, maar heb nog steeds last van de narcose. Snel vermoeid en slechte concentratie. Daarnaast is het soms mentaal ook even zwaar. Is niet niets als je hoort dat je op de natuurlijke manier niet zwanger kan raken. Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat... 

Terug
Bovenaan