Wie heeft ook een kind met eczeem???evt homeopaat...

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er meer ouders zijn waarvan hun kindje last heeft van eczeem?
Mijn zoon is nu bijna 4 jaar en kreeg rond zijn eerste jaar last van eczeem.
Na meerdere bezoeken aan de huisarts zijn we toen doorverwezen naar de huid- arts. Die gaf een hormonen zalf dat goed hielp.
Nu zijn we inmiddels wat jaren verder en hij heeft op het moment grote natte plekken met korsten op zijn benen en in zijn lies. Volgens de huisarts zit er nu een krentenbaard bacterie bij. Nu 2 antibiotica,s verder geen resultaat!!
Nu wil ik eigenlijk stoppen met al die troep en misschien eens naar een homeopaat.
Wie kan mij vertellen of dit werkt?
Of wie heeft ervaringen met andere goede alternatieven??

Groeten Kirsten
 
Hallo,

onze zoon Huub heeft ook heel erg veel last gehad van eczeem.
Wij hebben ook vanalles geprobeerd, ook hormoonzalf maar ik ben daar absoluut niet voor.
Via via zijn wij bij een chinees vrouwtje terecht gekomen.
Zij heeft een eigen praktijk in natuurgeneeskunde.
Huub is 3 x bij haar geweest en zijn eczeem is helemaal weg.
Zij werkt alleen met natuurlijke producten.
Zij kijkt naar de hoeveelheid goede energie in het lichaam.
Je kunt het beste even kijken op Google naar Chi Verhoeven.

Ik kan het iedereen aanraden, er zijn al veel mensen op ons advies ernaar toe gegaan en tot nu toe heeft het voor alle kindjes en volwassenen erg goed geholpen.

Succes ermee.

Gr. mamavanHUUB
 
zelf geen ervaring mee, maar weet wel (mijn moeder werkt met bachbloesem- en aromatherapie en bezig met natuurgeneeskunde) dat deze methodes hele goede resultaten neer zetten. ik zou niet twijfelen met mijn zoon en eerst via deze methoden proberen hem te behandelen.
 veel succes
groetjes linda
 
Hoi,

Mijn dochter kreeg rond haar 9e maand voor het eerst exceem. Het begon in haar nek. Een half jaar later was het haar nek, ellebogen, knieën en toen haar hele rug. Ook wij kregen hormoonzalf. Het werd alleen maar erger. Tot ik ben gestopt met het geven van melk, ook geen soja. In twee weken was het 90 % verbeterd, na een maand was het weg. Het is nog steeds weg.
Toevallig stond er de week dat ik gestopt ben met koemelk in de krant dat exceem  bijna nooit door een  koemelkallergie komt, maar ik dacht ik probeer het gewoon. En het resultaat is toch wel opmerkelijk.
Sinds een half jaar heeft ze geen exceem meer, helaas wel wat littekens, ze heeft geen verkoudheid meer gehad en ze slaapt prima.
Haar huid blijft gevoelig, dat wel.
Ik zou zeggen probeer iets buiten de reguliere paden als wat je nu doet niet werkt.
Veel succes!!!

Groetjes
 
Hallo,
Onze dochter Tessa heeft sinds een half jaar eczeem op haar hele rechterarm en ook een beetje op de rug en in de hals. De dokter gaf ook hormoonzalf. Hielp niet zoveel en ik vond het ook niks. Ben naar de DA drogist gegaan en die adviseerde Cardiflor Forte van VSM. Homeopathisch dus. Nu is het een heel stuk minder en ze heeft ook geen jeuk meer. Het eczeem werd ook erger door de zon. Daarvoor heb ik speciale zonnemelk voor kindjes met zonne-allergie of een gevoelige huid. En dat werkt ook super.

Fanny
 
Hoi,
Mijn zoontje (17maand) heeft enkele maanden geleden ook last gehad van eczeem en zoals gewoonlijk ben ik hiermee naar de homeopathische huisarts gegaan.
Hij heeft ons aangeraden te stoppen/ op te letten met de volgende voedingsmiddelen: melk en kaas (behalve geit of schaap), vis en schelp- en schaaldieren, tomaten, aardbeien en chocolade, gezien dit oa een aanleiding van de uitslag kon zijn. daarnaast heeft hij een zalf voorgeschreven (een eigen recept geloof ik, was niet kant en klaar) en korreltjes.
Tegenwoordig heeft mijn zoontje amper last van uitslag. Ik zou dus toch aanraden om ook wat op de voeding te letten... zoals ook een andere moeder zei.

succes ermee!
jasm.
 
Hoi

Mijn jongste zoontje had vanaf zijn 3 mnd hele erge eczeem ze dachten dauwworm toen krentebaard nou van alles geprobeerd 5 verschillende zalven steeds zwaarder ook moest hij vaak huilen en had veel last van verkoudheidjes.Nu is hij 22 mnd en in blakende gezondheid omdat hij nu alles op soja basis krijgt en zijn huidje ziet er  goed uit het is ongelooflijk maar echt waar wat een beetje koemelk voor sommige kinderen kunnen doen.We moesten een paar mnd geleden  terug omdat er gekeken werd om van de nutramichen melk(waar helemaal  niets inzit)over zouden stappen naar gewone melk,zijn provicatie test was goed maar,na een 3 tal mnd na het opvoeren van de melk  hij steeds meer plekken kreeg en slechter begon te slapen.Met de vakantie was het zo erg dat hij echt weer helemaal onder de plakaten zat,zijn we gelijk gestopt en hebben de dieetiste gebeld ze zei dat we dan toch maar alles op soja basis moesten proberen.Weer langszaam opgebouwd en nu krijgt hij de gewone dosis en geen plekken meer en geen  slapeloze nachten dus gaat erg goed.!!
Misschien dat dit bij kindje ook te proberen is, je moet je wel even in de verpakkingen verdiepen,maar dat gaat al snel hoor.
Bij de supermarkten heb je alpro sojamelk waar je ook yoghurt drink, melk en ook vla van hebt dus kan je kindje gewoon mee doen en ook zijn er veel vleeswaren waar  geen koemelk inzit en soms zelfs van soja is gemaakt.
Als je zelf het eens wil proeven moet je bij het drinken ervan niet aan gewone melk denken want dan smaakt het niet zo lekker maar de vla is net als gewone vla.
 
Succes en hoop dat het iets is voor jou kindje!!
Groetjes Angelique                          
 
Terug
Bovenaan