Wie heeft ook een kind met eczeem???evt homeopaat...

Hoi,

Mijn zoontje kampt al met eczeem vanaf het moment dat hij ongeveer 6 weken oud was. In eerste instantie op advies van de huisarts diverse verschillende melkproducten geprobeerd, maar het eczeem werd er niet minder van. Toen zijn huidje helemaal kapot  was van het eczeem hebben we een doorverwijzing gevraagd  voor de dermatoloog. Diverse hormoonzalfen gehad en dat ging best goed, maar daar wil je als ouders ook niet mee doorgaan. Mijn zoontje is inmiddels bijna  2 jaar  en heeft nog steeds last van eczeem. De ene keer wat meer dan de andere keer. Uit onderzoeken is niet naar voren gekomen dat hij een voedselallergie heeft. Eczeem, allergieën en astma komen  aan weerszijden van de familie voor dus wordt het er al gauw op gegooid dat het erfelijk is. 4 Weken geleden was het weer foute boel met het eczeem en zijn we teruggegaan naar de dermatoloog. We hebben het middel Fenistil voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de jeuk moeten onderdrukken. Met de dosering die wij voorgeschreven hebben gekregen, is dat nog niet gelukt. Wel is ons zoontje niet meer verkouden sinds hij dit middel gebruikt. Gisteren zijn we voor controle teruggeweest en hij heeft er nu een zalf bijgekregen, genaamd Protopic. Dit schijnt een nieuw middel te zijn wat dezelfde werking heeft als hormoonzalf alleen is deze zalf hormoonvrij. Het is nu afwachten of ons zoontje hier baadt bij heeft.

Gr. Angie.
 
Mijn dochter, nu 2 jaar en 7 mndn, had ook zeer veel eczeem. Heb een bloedproef laten doen waaruit bleek dat ze allergisch is vor soja, ei en noten. Sinds ik die produkten niet meer gebruik is de eczeem nagenoeg verdwenen.
 
Terug
Bovenaan