Wie heeft ook ervaring met temperaturen??

Hallo,

Ik ben sinds deze maand bezig met temperaturen. Nu was 1 dag mijn temp wat hoger 36,6 en darna was et constant 36,2 en toen weer 1 dag 36,3 en daarna weer 36,2 heb ik dan een ei gehad bij die ene dag verhoging of moet hij dan na die tijd ook hoger blijven??

Groetjes Russell

Hoi Russell,

Ik denk het niet, voor je eispong moet je echt een duidelijke verhoging hebben.Je kan het ook een beetje vergelijken met de starttemperatuur die je had.  Maar zou het kunnen zijn dat je de avond voordat je die verhoging had later naar bed bent gegaan of op net even een ander tijdstip hebt gemeten? Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Mariska

Ben inmiddels ook druk aan het temperaturen... mijn temperatuur schommelt gewoonlijk tussen de 36.2 en de 36.4 met af en toe een tiende meer of minder. Net voor je eisprong daalt je temperatuur iets, daarna loopt deze op gedurende een aantal dagen waarna deze wat verhoogd blijft. Bij mij ongeveer 36.6 (dat scheelt op het gemiddelde 0.3) Als je temp daarna weer daalt, word je ongesteld, daalt deze niet, dan ben je waarschijnlijk zwanger.

Als de piek op elke keer hetzelfde moment zit van je cyclus weet je wanneer je vruchtbare periode is, die is voor iedereen toch een beetje anders. Dit is trouwens mijn eerste getemperatuurde cyclus die duurt inmiddels al 81 dagen, ik ben dus heel blij met het grafiekje wat bewijst (hoop ik) dat ik wel een eisprong heb!!

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=46  (ik vond dit een leuke site)

succes ermee,
Marlijn

hoi russel ik temp zelf ook en ik heb een onregelmatige cyclus ben begonnen met tempen later in de cyclus is normaal niet goed,normaal begin je op dag 1 van je menstruatie en je hebt dan ongeveer een temp. van 36.3/36.4 en voor je ei daalt hij ff en daarna stijgt je temp. met tenminste 0.3 graden dus van 36.3 naar 36.6 deze temp moet je zeker 3 dagen achter elkaar hebben dan weet je zeker dat je je ei hebt gehad!!! en deze temp moet na je ei hoog blijven zeker 14 dagen dan kun je waarschijnlijk zwanger zijn je kunt in deze 14 dagen nog eens een keer een dip krijgen in je temp. bv. van 36.7 naar 36.4/36.5 dan kan het eitje zich innestelen dat zie je vaker dat je temp dan ff zakt maar dan moet hij de dag erna weer omhoog schieten en hoog blijven en je kunt dan zelfs nog een hogere temp hebben als voor de innesteling bv. 36.9 of nog hoger!!!! hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen? en als je vragen hebt dan hoor ik het wel van je! ik temp zelf ook weer deze cyclus zoals ik al zei en ik zit vandaag alweer op dag 72 maar wel al bijna 14 dagen een hoge temp!!!! ongeveer 36.7/36.8 is voor mij vrij hoog dus wie weet heb wel al twee keer getest en allebei negatief maar denk dat ik dus te vroeg heb getest ik wacht nog een paar daagjes en test dan weer opnieuw!!!! in welke ronde zit jij nu?

merlijn in welke ronde zit jij nu? en wat is jou temp ongeveer en heb jij wel deze maand een ei gehad ondanks je lange cyclus? is vervelend he meid zo'n lange cyclus ik kan er over meepraten!!!!

liefs miranda

Hoi Russel,

ik heb ronde 3, 4 en 5 getemperatuurd. Zit nu in ronde 6 zonder te temperaturen. Heb een vrij regelmatige cyclus sinds ronde 3 (28-29 dagen).

Mijn temp is gemiddeld zo'n 36,7. Bij mn eisprong daalt hij naar 36,4 of 5 en daarna stijgt hij in 2 dagen naar 37, soms 37,3. Hij blijft ook minstens 11 dagen zo hoog en dan 1-2 dagen voor mn ongesteldheid daalt het naar zo'n 36,8. Dus ik wist elke keer dat mn duivels er aan kwamen. Maar er is dus wel kans dat als je minstens 11 dagen een hogere temp hebt dan je normale, dat je zwanger bent.

Ik gebruikte in ronde 5 fertilityfriend.com. Daar kun je ook andere gegevens bijhouden (kwaaltjes, je cervixslijm etc.). Ik vond het heel prettig, maar ben er nu mee opgehouden omdat ik er teveel mee bezig ben. Bovendien heb ik inzichtelijk dat ik elke keer rond dag 14-15 mn eisprong heb.

Succes! Ellepel

Oh ja, en inderdaad moet je proberen elke ochtend rond hetzelfde tijdstip te meten. En voordat je uit bed stapt (bijv naar wc). Een uur vroeger/later kan echt een paar tienden schelen.

hoi mijn normale temp weet ik niet echt omdat ik later ben begonnen met tempen en toen ik begon met tempen was hij tussen 36.3 en 36.5 en nu is hij hoger dan 36.6 vanmorgen was mijn temp.36.86 en gisteren 36.72 dus hoger als normaal hij is dus al ongeveer 13 dagen hoger dan 36.3 dus wie weet he,ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn maar doe ik automatisch toch vooral omdat ik ook erg onregelmatig ben! ik kan ook niet zeggen wanneer mijn temp daalt als ik ongie moet worden omdat ik dat nog niet heb meegemaakt vanwege de onregelmatigheid wel jammer maar niks aan te doen! en ellepel heeft gelijk elke morgen op hetzelfde tijdstip tempen en op dezelfde plaats en niet eerst uit bed of iets anders,dit kan je idd tienden schelen maar ook andere dingen kunnen je temp beinvloeden! ik zelf vind het tempen wel fijn maar zo ben je er wel elke dag mee bezig! ellepel ben je bezig voor je eerste kindje?
liefs miranda

Hoi hoi,

leuk zo'n actief forum hoor, dat geeft lekker veel te lezen. Wij zitten in ronde 3 en ben deze ronde voor het eerst aan het temperaturen, ookal heb ik dit niet helemaal vanaf dag 1 gedaan (had nooit verwacht dat m'n cyclus zo lang zou zijn) Op aanraden van de huisarts gestart. Ik had vanmorgen weer 36,7 dus dat is dag vier dat ik hoger zit dan normaal, voor mijn eisprong zakt mijn temperatuur naar 36,0. Het is een hele geruststelling dat ik toch wel een eisprong heb, maar ja het zet niet echt zoden aan de dijk he als je zo lang moet wachten... Ik test over 2 weken als ik nog niet ongesteld ben en mijn temp blijft hoog. Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is hoor!

groetjes,
Marlijn

Terug
Bovenaan