wie heeft ook nergens last van

Hallo iedereen.

Mijn naam is Angelique en ik ben 24 jaar. Op dit moment ben ik 8 weken en 1 dag zwanger. Toen ik 6 weken en 3 dagen zwanger was zijn wij bij de verloskundige geweest omdat ik niet helemaal zeker wist hoelang ik toen zwanger was. Wij hebben het hartje gehoord en er is een echo gemaakt. Echt allemaal vreselijk mooi.
Ik maak me nu alleen heel veel zorgen, overal waar je leest op internet in folders en boeken lees je dat zwangere vrouwen last hebben van hun hormonen. Ze zijn moe, misselijk en weet ik veel wat nog meer. Ik moet echt heel eerlijk zijn dat ik dus helemaal nergens last van heb. Mijn borsten zijn wel iets gevoeliger maar dat is echt het enigste. Er zijn geen dingen die ik niet meer lekker vind of juis lekkerder vind, echt gewoon helemaal niets. Over 3 weken moeten we weer naar de verloskundige. Maar nu maak ik me dus zorgen of het hartje nog wel klopt. Ik heb geen bloedverlies ofzo dus ik ben het kindje niet kwijt, maar omdat je ook wel eens hoort dat mensen 'gecuriteerd' (weet niet hoe je dat schrijft) worden, ben ik hier gewoon echt heel erg bang voor.

Zijn er meer mensen die gewoon echt helemaal nergens geen last van hebben. Ik voel me namelijk helemaal niet bevoorrecht met het geen last hebben van mijn zwangerschap.

Gr, Angelique
 
hoi angeliqeu

gefeliciteerd met je zwangerschap. je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. wees blij dat je nergens last van heb. ik heb ook het geluk gehad nergens last van te hebben.

wel was ik vaker/eerder moe maar nooit misselijk of last van me hormonen ofzo hoor. ik ben nu bijna 36 weken zwanger en heb alleen last van een hoge bloeddruk maar verder eenb heerlijke zwangerschap gehad met geen kwaaltijes. ja een schimmelinfectie en een blaasontsteking maar dietel ik niet mee.

geniet lekker van je zwangerschap oke?? geen zorgen is echt nergens voor nodig

liefs linda bijna 36 weken
 
Hoi Angelique,
echt gewoon rustig genieten. K heb zelf in t begin last van mijn rug gehad, is helemaal onder controle. Heb zelf een medische indicatie, maar houd voor mij gewoon in dat ik in t ziekenhuis moet bevallen. Ben nu 28w en heb me qua gezondheid nog nooit zo goed gevoeld. k klop ff snel af en ga vrolijk verder.
K heb mezelf ook afgevraagd of t wel allemaal in orde is hoor, dus je bent daarin niet de enige.

Lekker genieten ervan.
gr. Surella
 
hoi,
gefeliciteerd!!

maar het is nog al wat dat mensen zich nu ook al druk maken als ze nergens last van hebben. ik zou niet te hard roepen als ik jouw was, want ik kreeg last met 10weken zwangerschap. ik kotste alles uit wat ik in me kreeg.
nou hoeft dat dus helemaal het geval niet te zijn bij jouw. geniet van het nergens last van hebben zou ik zeggen.
een vriendin van mij heeft ook nergens last van gehad.
van mijn hormonen heb ik nu geen last, ik ben super vrolijk. ben alleen wat meer moe.
ik vind het trouwens wel knap dat ze met 6wk het hartje hebben gehoord, want volgens mij kan dat pas vanaf een week of 10-11.
geniet van je zwangerschap.
gr. sandy
 
Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Sandy28wk, ik heb echt het hartje gehoord, volgens de verloskundige was het net begonnen met kloppen omdat het nog zo langzaam ging (wij vonden het erg snel gaan, maar goed). Het kan dus blijkbaar wel.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het allemaal nog kan komen, maar ja het is mijn eerste zwangerschap en dan ga je ervanuit dat je dat geluk niet hebt, om de eerste weken zo goed door te komen.
Ik moet deze drie weken gewoon lekker gaan genieten en afwachten wat de verloskundige dan zegt.

Bedankt voor de reacties.

Angeliqe
 
Als het hartje eenmaal klopt is de kans dat het nog misgaat met de zwangerschap sowieso erg klein.
Bij de meeste zwangerschappen die eindigen in een miskraam komt de ontwikkeling van het vruchtje niet ver genoeg om het hartje te laten kloppen (ook al kan de afstoting van het vruchtje pas heel wat weken later beginnen).

Okee, zekerheid heb je nooit, dat heb je pas over een hele tijd als je die kleine huilend in je armen hebt, maar voorlopig zou ik maar lekker genieten van het zwanger zijn!

N.
37 wkn, en toch nog af en toe zenuwachtig dat er iets mis kan gaan...
 
Hoi,

Hier nog een aanstaande moeder die zo gelukkig is maar minimaal aan kwaaltjes te lijden!
Ik ben een dag of vijf maar misselijk geweest en dan nog niet eens dat ik er van moest overgeven. Verder wel wat moeier als normaal (maar eigenlijk valt dat ook wel mee, meer als ik heel druk ben geweest, en dat ben ik gewoon nogal vaak, hhahaha).
Verder last van mijn borsten (in het begin week 7/8 ofzo) en nu weer (week 20-nu).

Ik ben heel blij dat ik me zo gezond voel en wens het iedereen toe, want ik kan zo echt genieten (en dat doe ik ook!). Ik kan alleen maar hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan, want kwaaltjes kan je op elk moment nog krijgen (er zijn er ook zoveel).

En inderdaad wat N. ook zegt: onzeker blijf je inderdaad ook steeds hoor! Ik denk iedereen wel, als je je maar niet TE druk maakt.

Geniet van je zwangerschap hoor!
Groetjes Debbie
 
hoi hoi
ik ben ook zwanger nu zeven weken ik heb ook echt helemaal nergens last van, ik moet dinsdag naar de verloskundige, ik heb alleen mijn tepel iets groter en verkleurt maar verder niks, 2 weken geleden had ik wel wat bloed ik dacht van neeeeeeeeeeeeeee maar als het goed is was dan innestelling dat hoop ik maar, ik wacht dinsdag even af.
good luck met je zwangerschap en geniet ervan heel veel liefs
yvonne
 
Terug
Bovenaan