wie heeft ook nog om ongveer 23.00 de laatste fles..

hoi hoi

Ik heb het idee dat ik een van de weinigen ben die nog om ongeveer 23.00 de laatste fles geeft (22.00-24.00)..

sophie mag nog geen fruit of groente hapje ivm allergieen in de familie en  drinkt haar laaste fles nog met gemak leeg (met nutrix erdoorheen)
Ik vind het prima en heb er geen problemen mee( vind het wel gezellig), maar als ik dan weer hier lees , denk ik... is het dan wel goed dat sophie nog zo laat de laaste fles krijgt., omdat ik van zoveel mensen al lees dat ze hun kindje al om 20.00-21.00 de laatste fles geven...

wie weet dit..

liefs tobi

op cb zeiden ze , ze geeft het zelf wel aan wanneer ze de laatste niet meer wilt

Hoi Tobi,

Rowin krijgt nog maar 4 voedingen normaal gesproken. Als ik moet werken en hij moet er ook vroeg uit (06:30) dan redt hij dat niet en geef ik hem rond 22:00 nog een 5de voeding van ongeveer 150cc.
Anders drinkt hij gewoon rond 21:00 de laatste voeding.
Hij heeft het niet zelf aangegeven om de laatste fles weg te laten. Ik heb het gewoon geprobeerd (omdat 23:00 voor mij gewoon te laat is ivm slapen mijzelf nu ik weer werk) en dat ging eigenlijk zonder problemen! Hij drinkt nu tussen de 4 en 41/2 uur, ik laat hem ook gewoon liggen als hij niet wakker is overdag en het is tijd voor z'n voeding. Wat ook wel heeft meegespeeld is dat hij behoorlijk op gewicht is (met 4 mnd woog hij 7600) waardoor hij de 5de voeding niet echt nodig heeft.

Ik geef ook alleen nog maar melk, fruithapje geprobeerd 3 dagen maar daar kreeg hij weer krampjes van (heeft de eerste 10 weken heftige krampjes gehad) waardoor ik zoiets had van wacht nog maar ff een paar weken!

Hij drinkt 4 flessen van 210cc water en 7 sch.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Hoi Tobi,

Linde 30-08-2006 krijgt ook nog een laatste flesje, zonder nutrix en dat gaat nog heel goed.Op het cb zeiden ze dat we die fles konden weglaten, maar ik wacht af tot ze het zelf aangeeft anders wordt het weer nachtwerk.
Linde krijgt nog geen bijvoeding, ze is wel flink 62cm een ruim 6900gr maar ik vind het nog niet nodig om haar bijvoeding te geven.
Ik lees inderdaad ook vaak dat kindjes naar mijn mening erg vroeg bijvoeding en sapjes krijgen.Ik wil daar pas met 5/6 maanden mee starten.Ik doe veel dingen op gevoel en dat voelt voor mij gewoon goed.
Dus geniet ook lekker van dat laatste flesje, lekker knuffelen en dan allemaal lekker slapen.

Liefs Danielle.

Hoi Toby,

Tiara krijgt ook nog om 22.00 een fles zonder nutrix erdoor. Ze is nu 19 weken en weegt 7525 gram (jaja) en is 63 cm. Maandag op het cb geweest en ze mag wel een paar hapjes fruit omdat ze het eten uit iemands mond kijkt en er heel erg bij gaat kwijlen (net een bedelende hond). Maar de laatste fles mogenten we nog niet laten vallen, dit mag pas als ze ook een groentehap krijgt. Dit gaan we met 5 en halve maand proberen. Normaal kreeg ze de laatste fles om 23.00 maar omdat ik ook weer moest werken hebben we hem een uur vervroegd en dit gaat prima. Je moet je niet druk maken joh als je kindje nog de fles leeg drinkt is het toch heerlijk zo een extra momentje samen.

Groetjes Nancy

Hoi Toby,

Marin krijgt ook nog steeds 5 flessen hoor. Ze is vandaag precies 19 weken, weegt 6065 gr en is 63 cm.
Ze krijgt 5 flessen van 180 met 3 scheppen similac erin.
Ze heeft ook een vast schema:
7.15 fles
11.30 fles
15.30 fles
19.00 fles
23.00 fles

Af en toe krijgt ze een paar hapjes fruithap, maar daar vindt ze nog niet veel aan.

Ze zeiden op het bureau dat ik wel mocht proberen om 4 flessen van 210 te geven als ik dat fijner vond. Maar 210 krijgt ze echt niet weg, dan spuugt ze de helft eruit!

Ik vind die laatste voeding juist wel gezellig eigenlijk, ze ligt dan lekker tussen m'n man en mij in op bed.
Zelf vindt ze het ook geweldig, even alle aandacht van papa en mama. Ze ligt dan echt van de 1 naar de ander te kijken, en na de fles nog ff gezellig kletsen.

Liefs Annemarie

Hoi Tobi,

Nynke (9-09) krijgt ook haar laatste fles rond 22.30 uur. Ze weegt nu 6 kilo en over ongeveer een week of 3/4 mag ik overschakelen op 4 flessen. Of dat gaat lukken weet ik niet, dat zullen we dan zien. Ze drinkt nu in ieder geval alle flessen helemaal leeg!

Je bent dus heus niet de enige, geniet er maar lekker van!

gr. patty
mv Nynke (9-9-06)

Mijn zoontje krijgt vaak zelfs nog 6 voedingen (18w). Hij drinkt wel nog uit de borst en als hij uit de fles drinkt drinkt hij niet meer als 140 cc, dus misschien daarom. Hij krijgt tussen 22-23 uur de laatste keer en dan wordt hij tussen 5 en 6 uur weer wakker. Even drinken en weer slapen.
Vannacht geprobeerd om 'm te laten jengelen, maar na 40 min huilen trok ik het zelf niet meer en heb hem toch maar laten drinken om 6 uur. Zou ik dit vol moeten houden of zou hij gewoon dat drinken echt weer nodig hebben rond die tijd? Hebben jullie hier ervaring mee?
Liefs Phira

Yoëll heeft tot vorige week (hij is nu 5,5 maand) om 23.30 de fles nog gehad........dit vonden wij zelf ook wel errug laat, en omdat de meeste kindjes al wel van de late voeding af waren......maar goed hij deed het er goed op dat vind ik het belangrijkst...je kindje geeft vanzelf wel aan wanneer het niet meer nodig is....zolang ze zelf nog willen gewoon doorgaan....ga desnoods op bed en zet de wekker als jullie zelf heel moe zijn.

Terug
Bovenaan