Wie heeft ook vaak kramp in been 's nachts?

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties! Ik heb net maar meteen een grote tros bananen ingeslagen en ook vla en extra melk. Het kan zijn dat ik wat te weinig melk drink, want daar houd ik niet zo van, maar ik neem wel altijd elke ochtend muesli met yoghurt. Een vriendin van mij had het erover dat extra vitamine D goed zou zijn, nou, dat zit natuurlijk in al die zuivelproducten ook. Dus ik vermoed dat ik nu echt serieus aan de melk moet. Ik heb zelfs gekeken voor die sunlightzeep, maar ze hadden alleen unicura. Toch maar gekocht, ik geloof er niet in, maar het is niet erg veel moeite natuurlijk om een stuk zeep onder je hoeslaken te leggen! Verder lig ik de laatste tijd inderdaad vaker op mijn rug, terwijl ik normaal gesproken op mijn zij lig, want ik slaap nu sowieso niet zo heel erg goed, veel draaien en woelen. Maar ik ga wel weer proberen op mijn zij te liggen. Het voedingskussen wat ik van een vriendin kado gekregen heb, gebruik ik af en toe onder mijn benen om ze wat hoger te leggen. Dat ligt wel lekkerder, ik weet alleen niet of het helpt tegen de kramp. De bekkenklachten houd ik in elk geval goed in de gaten, ik kan meteen die fysiotherpeut bellen als het erger zou worden, en volgens mij heb ik het zo aardig in de hand met haar tips.

Groets, Sara

Hoi Sara,

ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap ook veel last gehad van kramp s'nachts. Dan vloog ik mijn bed uit om mijn kuit te strekken (auwie). Ik heb toen een kussen onder het voeteinde van het matras gelegd. Tevens heb ik een stuk goedkope zeep aan het voeteinde van mijn bed neer gelegd. Dat scheelde enorm. Ik heb ook wel eens gehoord dat je een ijzeren vijl onder je bed moet leggen, maar ik heb geen vijl, behalve een nagelvijltje.

Groetjes van marloes

Het is gewoon een zwangerschapskwaaltje. Bij mij schiet het er vooral in als ik me uitrek in bed. Ik las onlangs de tip om dan je tenen naar boven te buigen, dus naar je toe ipv naar beneden zoals je eigenlijk doet bij uitrekken. En ik moet zeggen dat helpt. Als ik me nu uitrek en ik voel het erin schieten is het naar boven buigen van mijn tenen voldoende om te voorkomen dat ik echt kramp krijg.

Hi dames,
Vervelend hè, die kramp, ik had dat ook en moest iedere nacht een paar keer uit bed, omdat ik anders alles bij elkaar gilde.
Wat ik altijd deed was achteruit lopen, ja zo'n paar keer in de nacht.
Is niet fijn, maar als je bevallen bent zijn veel van die gekke kwaaltjes weg.
Succes
X

Terug
Bovenaan