Wie heeft tips bij een huil baby?

Dag mama's,

Mijn zus heeft een meisje van 2 maanden. Zij huilt heel veel en is soms moeilijk te troosten. We hebben inbakeren al geprobeerd maar dat helpt wel wat maar ze blijft onrustig slapen en lijkt  gespannen.

Op het consultatie bureau konden ze  haar ook niet verder helpen. We kregen als antwoord dat sommige baby's nu eenmaal veel huilen.

Wie heeft er wat tips over een huil baby?

Groetjes,

Taatje, mama van Jamey 26-09-05
 
hoihoi,

wat vervelend dat ze zo huilt maar wat raar dat het cb zo reageerd naar jullie toe. hun hebben namelijk een "troost"koffertje in hun bezit met spullen er in waarmee je kan proberen je kindje te troosten er zit onderanderen een draagzak in en muziek. persoonlijk heb ik dat koffertje nooit gevraagd omdat inbakkeren al erg goed hielp en als ik haar naar bed bacht deed ik altijd het zelfde ritueel, schone broek, liedje zingen samen de gordijnen dicht doen en dan naar bed met een licht muziek geluid van de zee. dit doe ik nog steeds en ze is nu 16 weken. het is ff door bijten als je gaat inbakeren maar je kindje heeft er zeker profijt van het kan soms een aantal dagn duuren voordat ze het geacepteerd heeft want vergeer niet dat ze dan ineens niet meer met haar handen kan zwaaien en gedwongen wordt om rustig te worden . ik heb het boek van ria blom gelezen dit is een handleiding voor inbakeren ik had het geleend bij het cb. misschien kun je daar naar vragen al is het alleen maar om door te lezen.
ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

liefs lilly
 
Hoi

hier een hele korte tip

Ga eens langs bij een osteopaat of een manuele therapeut. Soms is tijdens de bevalling (een hele snelle, of juist een hele lange) wat extra druk komen te staan op de nekwervels waardoor baby's soms veel huilen, moeilijk slapen en overstrekken. Een osteopaat kan deze "blokkade"dan opheffen en vaak krijg je een heel ander en rustiger kind terug.
probeer maar eens, succes

groetjes margo
 
Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij margo en renee, ik heb hier zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ik heb hier laatst wel een programma over gezien en het blijkt dat veel van die baby's wel degelijk een probleen hebben, zoals die nekwervels, iets uit de kom en zelfs ooit een gebroken sleutelbeentje enz.

Succes en groetjes Mary jane

Ps ij houd mijn reacties maar een beetje kort want de helft van de tijd plaatst hij ze niet!!!!!!!!
 
Wij hadden het zelfde probleem als jullie.. Alleen hadden we het idee dat er gewoon echt iets was.. Achteraf bleek na 4 mnd dat hij reflux had.. (terug komen van voeidng en maagzuur in de slokdarm, erg pijnlijk voor baby's) nou zeg ik niet dat het bij jullie ook zo is hoor.. Maar ga alle optie na als je het niet vertrouwd.. Een kind huilt nooit voor niets.. Dat zei zelfs onze kinderarts.. Als het nergens last van heeft dan huilt het niet..
Succes.. gr marianne
 
Hallo,

ik sluit me aan bij de reactie van Margo. Iris was geen huilbaby, maar kon niet naar links kijken, waardoor haar hoofdje aan de rechterkant afgeplat is. Gelukkig niet heel erg...
Ik las zelf een stuk in de krant over de stichting Stillkids (www.stillkids.nl) een vereniging van ostheopaten die zich verdiepen in kinderostheopatie. We zijn daar heen geweest en Iris kon na de eerste keer al haar hoofdje beter naar links draaien. Het bleek dat tussen de laagste 2 nekwervels de boel vast zat. Dit is gekomen door een langdurige bevalling en een aangezichtsgeboorte.
Ben benieuwd of het je kan helpen.

Succes ermee!!

GRoetjes,
Kiki
 
Hoi mama's!
bedankt voor de reacties. Mijn zus heeft nu een afspraak bij de fysiotherapeut en wil daarna naar een osteopaat gaan. Ze heeft nu een pacco-bakerzak aangeschaft en die werkt erg fijn. Blijkt nu ook wel dat de kleine meid echt Rust en Regelmaat nodig heeft, en dat ze thuis zich het prettigst voelt.

Groeten, Taatje
 
Terug
Bovenaan