Wie heeft tips bij een huil baby?

Hoi,

Ons kindje bleek na 4 maanden huilen een koemelk-allergie te hebben. Hij huilde van 7.00 tot 23.00 uur. en trapte met zjin beentjes.
Op het bureau was er veel begrip, maar ze wilden niet direct aan  allergie denken omdat het van alles kan zijn. Op een dag huilde Bart weer en ik was het zo zat! Ik ben naar het inloop-spreekuur gegaan en ben in een hoekje gaan zitten.Na een half uur was ik aan de beurt en kreeg gelukkig  het advies om dieetvoeding te gaan gebruiken.
Ze zeggen ook dat als kindjes geen Pepti(merk) nodig hebben dat ze dit dan ook niet lusten. Bij ons klopte het, Bart leek zelfs te begrijpen dat deze melk hem hielp. na 1 week kenden wij ons kindje niet terug. Ook ik zelf was door het huilen zo gespannen dat ik het huilen mee in de hand werkte.

 
Hallo,

Ons zoontje van 5 mnd. huilde vanaf dat hij 3 weken was zo'n 10-12 uur per dag. We waren radeloos. Hij sliep ook de hele dag niet en viel om 22.00 uiteindelijk compleet uitgeput in slaap. Het bleek uiteindelijk Reflux te zijn. Zijn maagklepje werkt nog niet zo goed, en daardoor komt er steeds maagzuur omhoog. Dat irriteert zijn slokdarm en dat is heel pijnlijk. We zijn uiteindelijk via de huisarts bij de kinderarts terecht gekomen en van hem kregen we medicijnen, Losec. Dat gebruiken we nu vanaf dat hij 2 maanden is en we hebben een heerlijk rustig en tevreden mannetje. Hij heeft geen pijn meer en slaapt nu ook heerlijk. Op het consulatiebureau zeiden ze destijds ook: tja, krampjes, hoort erbij, is wel over als hij zo'n 3 maanden is. Daar kun je het dan mee doen. Maar ik moet wel zeggen als je baby 3-4 maanden oud is wordt het allemaal ook gemakkelijker. Het kan écht van de ene op de andere dag beter gaan. Vaak moeten ze over de krampjes ed. heengroeien. Reflux is ook iets waar ze uiteindelijk overheen groeien.
Succes, en de moed erin houden!
 
Terug
Bovenaan