Hoi,
Ik heb ervaring met beide, doordat ik oppaskindjes gehad heb. Als je kindjes hebt van dezelfde leeftijd is een "naast elkaar" wagen handig. Ik had een buggy. (oppaskindje en zoon van dezelfde leeftijd.) Later kwam er nog een baby bij. Toen heb ik een duowagen gekocht waarbij de kindjes achter elkaar zaten. Gewoon via marktplaats. Heeft me toen maar 25 euro gekost, en daar hebben we dik een jaar plezier van gehad. (toen gingen de oppaskindjes naar het KDV omdat wij ook een baby verwachtten) Wat ik handig vond aan deze wagen is dat de baby echt alleen ligt. Bij een wagen naast elkaar kan de oudste lekker opzij leunen en de baby aanraken. Nadeel is idd dat het voorste deel iets zwaarder is omdat daar de oudste zit. Maar die van jou is dan pas 15 maanden. Dus ws nog niet zo heel zwaar. Mijn oudste was toen al 2,5 jaar, en 14 kilo.
Afgelopen Mei is onze dochter geboren. Onze zoon was toen 3 jaar en 3 maanden. We hebben toen een plankje (Mutsy) gekocht voor achter onze wagen. (ook Mutsy) Daar blijft hij goed op staan als we langere einden gaan lopen. Maar ik denk dat een plankje achter de wagen voor jouw kindje dan nog geen oplossing is.
Ga idd eens kijken bij een babyzaak. Probeer het uit. Neem evt een vriendin mee die al een ouder kind heeft. Zo heb je een beter idee van hoe de wagen rijd met 2 kinderen erin. En kijk daarna eerst eens op marktplaats voor een mooie tweedehandse. Kan je een hoop geld schelen!
Groetjes, Cathy