Wie heeft tips: Duowagen

A

Anoniem

Guest
Als de kleine geboren wordt zal onze oudste zo'n 15 maanden zijn, daarom willen wij een duowagen aanschaffen.
Maar wat is slim? naast elkaar, achter elkaar, kleine wieltjes, luchtbanden, 3-wieler????
En welk merk???
We hebben wat rondgekeken op internet maar we weten nu echt niet meer wat we moeten doen...

ALLE TIPS ZIJN WELKOM!

groetjes Mieke 37+4

Ik weet dat mijn schoonzus zweerde bij achter elkaar, omdat je dan beter door de gangpaden in winkels kon...verder geen ervaring..

Yvonne

Ik heb er onlangs een aangeschaft. Naast elkaar....
Het nadeel van naast elkaar is inderdaad dat je niet in elke winkel goed binnen kunt. Het nadeel van achter elkaar vind ik dat je in het begin je grootste kind voorin hebt zitten en dus ook het meeste gewicht voorin, waarin het lastig is om de stoep op te komen/ bochten te maken.
Is er iemand in je omgeving die een dubbele wagen heeft? Zelf heb ik allebei de wagens een tijdje kunnen lenen en zo bepaald wat ik het fijnste vind.
Mijn wagen heb ik via Marktplaats. Hier staan er echt een heleboel op. Omdat ik de wagen niet heel lang nodig denk te hebben (de oudste is bijna drie) ben ik heel blij met mijn tweede hands wagen die er nog super goed uit ziet.

Judith

hoi hoi,

ik ben een jaar leidster geweest op een kdv. waar we er een hadden waar de kleintjes achter elkaar konden zitten. moet wel zeggen dat dat wel handig was. je kan er idd mee door de wandelpaden. een dubbele naast elkaar is vaak wat lastiger in sommige winkels... hoop dat je hier wat aan hebt. heb er verder zelf nog niet ervaring mee. heb nog geen kleine. maar sinds vandaag lichte poitief getest. maar durf nog niet al te veel te hopen. ga maandag weer testen. de meiden hier zeggen me dat ik gewoon wel zwanger ben. maar ik kan het gewoon niet helemaal geloven...

xx dd

Mijn buren hebben een Urban Jungle duo wagen en zijn hier dik tevreden mee! Ze hebben ze in allerlei kleuren. De kids zitten naast elkaar.
Mijn andere buren die hebben 2 meiden van verschillende leeftijden en die hebben een wagen van internet gekocht. Die zitten achter elkaar.
Succes!
PS ooit bij Babypark geweest? Ze hebben 4 vestigingen in nederland en daar staan werkelijk ALLE wagens uitgestald.

gr.Ing

Hoi,

Ik heb ervaring met beide, doordat ik oppaskindjes gehad heb. Als je kindjes hebt van dezelfde leeftijd is een "naast elkaar" wagen handig. Ik had een buggy. (oppaskindje en zoon van dezelfde leeftijd.) Later kwam er nog een baby bij. Toen heb ik een duowagen gekocht waarbij de kindjes achter elkaar zaten. Gewoon via marktplaats. Heeft me toen maar 25 euro gekost, en daar hebben we dik een jaar plezier van gehad. (toen gingen de oppaskindjes naar het KDV omdat wij ook een baby verwachtten) Wat ik handig vond aan deze wagen is dat de baby echt alleen ligt. Bij een wagen naast elkaar kan de oudste lekker opzij leunen en de baby aanraken. Nadeel is idd dat het voorste deel iets zwaarder is omdat daar de oudste zit. Maar die van jou is dan pas 15 maanden. Dus ws nog niet zo heel zwaar.  Mijn oudste was toen al 2,5 jaar, en 14 kilo.

Afgelopen Mei is onze dochter geboren. Onze zoon was toen 3 jaar en 3 maanden. We hebben toen een plankje (Mutsy) gekocht voor achter onze wagen. (ook Mutsy) Daar blijft hij goed op staan als we langere einden gaan lopen. Maar ik denk dat een plankje achter de wagen voor jouw kindje dan nog geen oplossing is.

Ga idd eens kijken bij een babyzaak. Probeer het uit. Neem evt een vriendin mee die al een ouder kind heeft. Zo heb je een beter idee van hoe de wagen rijd met 2 kinderen erin. En kijk daarna eerst eens op marktplaats voor een mooie tweedehandse. Kan je een hoop geld schelen!

Groetjes, Cathy

Ik heb een duo wagen met tandem zit (achter elkaar dus), van top mark. Bevalt heel goed, heb hem 2e hands via marktplaats.   Heb hem al 2 jaar in gebruik eerst met mijn zoon en een oppaskindje en nu ga ik hem gebruiken voor mijn zoon en onze tweede telg.

Vriendinnetje van mij had een wagen naast elkaar deze heeft ze met twee maanden al weer verkocht omdat het haar niet beviel. Uiteindelijk heeft ze een fietskar gekocht met duwstang die beviel haar beter dan de duo wagen.

Groetjes
Chris

Mijn dochter is nu bijna drie en mijn zoon is bijna 8 mnd en ik heb een duo wagen gekocht waarbij ze naast elkaar zitten. Ik vond dat veel leuker voor mijn dochter die vaak vol trots reageerd op de mensen die aan haar vroegen of dat een broertje of een zusje was.
Er zijn maar weinig winkels waar ik met de kinderwagen niet in kan. je kan met een duo wagen naast elkaar gewoon door een normale deur.
Ook heb ik gekozen voor een wagen met een zwenkwiel voor omdat ik geen zin had om elke keer als ik de bocht om wilde om de kinderwagen om te krikken. Ik kan mijn kinderwagen met een hand besturen. Makkelijk als je een mandje in je hand hebt om boodschappen te doen. ik heb nu een orbit omdat ik een dure eenling wagen had had ik geen zin om weer een dure aan te schaffen. Hij kostte nieuw 160 euro. Daar kon ik mee leven. Enige nadeel aan die kinderwagen is hij neemt veel ruimte in beslag in huis. maar dat is het enige minpuntje wat ik nu even snel kan bedenken.

Groetjes Sigrid

Mv Luna* 29-04-2004 Sterre 13-05-2004 en Luca 24-06-2006

Terug
Bovenaan