Wie heeft tips: Duowagen

hoi mieke

ik heb ervaring met zowel naast als achter elkaar en de wagen naast elkaar vinden wij 1000x beter omdat je meer boodschappen kunt meenemen en ook beide kinderen evt kunnen slapen want als ze achter elkaar zitten kan de voorste niet liggen want de rugleuning kun je niet verzetten wat wij ook prettig vonden aan naast elkaar is dat het makkelijkr is met de regen kap als de kinderen achter elkaar zitten zit de voorste erg dicht bij de regenkap maar je moet het zelf ervaren denk ik en wat de winkels betreft het valt best mee met de breedte ik kan altijd overal langs

succes met het maken van jullie keuze
veel liefs angela

Hallo,
Tussen mijn jongste en oudste zat 18 maanden. In het begin heb ik een Graco-duowagen gehad. (kindjes zitten achter elkaar). Ik heb er veel plezier van gehad, omdat hij tot heel klein in te klappen was, makkelijk bedienbaar en je kan bijna alle winkels in. Nadeel is al eerder besproken n.l. zwaar om te duwen mn als oudste groter en zwaarder wordt. Uiteindelijk ben ik over gegaan naar een Mclaren traveller  duowagen (naast elkaar). Over het algemeen kwam ik eigenlijk ook wel alle winkels binnen. Zitjes kunnen onafhankelijk van elkaar in hoogte gesteld worden. Naarmate de kinderen ouder worden, wordt het duwen ook wel zwaarder. Wat ik wel een nadeel vond: soms konden de kinderen niet van elkaar afblijven wat nog wel eens resulteerde in ruzie.
Al met al van beide wagens plezier gehad.
Yoeke

Ik ervaar de genoemde nadelen van de duowagen achter elkaar helemal niet?   Ik heb altijd al carpaal tunnel syndroom in mijn polsen en kan hem met en zonder brace om gemakkelijk duwen. Ik heb altijd alle twee de zonnekappen er op waar de regenhoes op rust en niet in contact met mijn zoontje komt. De boodschappen mand die van voor tot achter loopt vind ik ook behoorlijk royaal, het lukt mij in iedergeval om meer mee te nemen dan ik nodig heb ;-) Ze zijn ook erg geliefd op marktplaats, als ik hem er nu weer op zou zetten dan zou ik het zelfde bedrag er voor kunnen krijgen als ik er zelf twee jaar terug voor heb betaald. Ze gaan er echt als zoete broodjes. Mijn oppaskindje heeft ook voor in zitten slapen, kan niet helemaal plat maar wel een stukje versteld. Voor mijn zoon is dit niet nodig die slaapt al niet meer in de wagen sinds hij 8 maanden was.

groetjes
Chris

toevallig ben ik zelf ook op zoek gegaan, ik verwacht mijn 2e kindje als mijn dochter `13 maanden is, eerst dacht ik aan 2e hands omdat ik dacht dat ze erg duur zouden zijn maar toen kwam ik zaterdag bij duimeland/bebel in delft en zag ik voor mij de perfecte wagen van happybaby/kees. deze wagen is in twee soorten uitgevoerd. basic en deluxe zelf heb ik gekozen voor de deluxe naast het feit dat hij er mooier uitziet heeft hij ook nog 2 kappen, zeer royale boodschappenmand (eigenlijk is hij vergelijkbaar met die van topmark) en tot mijn verbazing was het een vrij handelbaar ding (natuurlijk alleen kunnen testen met mijn dochter in het voorste zitje, wat trouwens nog verstelbaar is). de basic kost 139 euro (nestje voor baby 29 tot 39 euro) en de deluxe kost 199 euro excl babynestje. ik wilde graag een iets betere wagen omdat we er toch een tijdje mee moeten doen. gezien die van topmark (de variant met nijntje iig) ongeveer 239 kost scheelt het toch aanzienlijk vindt ik en eigenlijk vondt ik hem nog mooier (echt best wel gave wielen, lekker grof) en ze hadden hem in leuke kleuren: aqua (zoals je kunt zien bij http://www.happybaby.nl/assortiment/index.html) , rood, beige en zwart. hopelijk heb je hier wat aan. voor meer verkoopadressen: www.duimeland.nl
Groetjes Liesbeth
mama van Arwen (volgende week 1 jaar!)   & 33 weken (+2) zwanger

Ik heb zelf ervaring met de TFK duowagen, deze is naast elkaar
vind ik zelf voor de kinderen ook wel leuker. Het is zeker een nadeel dat je niet makkelijk door alle winkels heen kan.
Ik heb er een met een vast wiel voor, maar er zijn voor deze wagens ook zwenkwielen
voor voor te koop. Deze zou ik zeker advizeren, aangezien het best wat zwaarder kan worden als de kinderen groter worden.

Mijn wagen komt ook van marktplaats af, vind ik een ideale oplossing, aangezien de prijs dan nog schappelijk is.

Succes met je keuze.

groetjes Suus.

toevallig ben ik zelf ook op zoek gegaan, ik verwacht mijn 2e kindje als mijn dochter `13 maanden is

Is het niet erg zwaar? Zo'n kleintje en nu 33 weken zwanger???

Hoi
Bedankt voor al jullie reacties!!!!
Kzal de voors en tegens even naast elkaar leggen, we hebben al op marktplaats gekeken, komen we er niet uit omdat er zoveeel opstaat. Gaan nu eerst even langs een paar babyzaken om wagens te bekijken en testen!
Maar we hebben niet zolang meer de tijd dus moet van de week echt beslissen!
k Laat wel even weten wat voor een het geworden is.

groetjes mieke 37+6

quote: marilynn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2007 11:51:23'));

toevallig ben ik zelf ook op zoek gegaan, ik verwacht mijn 2e kindje als mijn dochter `13 maanden is

Is het niet erg zwaar? Zo'n kleintje en nu 33 weken zwanger???

Hey marilynn,

eerlijk gezegd is het inderdaad niet allemaal rozegeur en maneschijn, mijn omgeving weet eigenlijk niet beter of dat ons tweede kindje gepland was, maar eerlijk gezegd was ik toen ik erachter kwam verre van blij (waar ik me nog steeds erg schuldig over voel hoor dat ik dat de eerste paar dagen zo voelde) want ik slikte toen net weer de pil en volgens de HA had hij toen al weer safe moeten zijn. dat was dus niet het geval. verder zat ik vanwege een postpartum depressie ook nog eens aan de prozac en ik voelde me er zo rot over dat ik medicijnen slikte terwijl ik achteraf zwanger bleek te zijn. Ik verheug me erg op de komst van onze tweede dochter, moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als deze zwangerschap achter de rug is (heb namelijk in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap echt allerlei vervelende tegenslagen gehad deze zwangerschap) want het is inderdaad vrij lastig om met bekkenistabiliteit en een dikke buik een kleintje van nog niet eens 1 jaar alle verzorging en aandacht te geven die ze nodig heeft (ze loopt nog niet echt los dus moet haar veel tillen, en ze is daarbij ook best flink dus das inderdaad best zwaar) maar ik probeer maar zoveel mogelijk de positieve kanten te benadrukken en veel rust te nemen als mijn dochter een dutje doet en ik hou me vast aan de voordelen die het straks ook heeft om 2 kinderen met een klein leeftijdsverschil te hebben (dan kunnen ze leuk met elkaar spelen en ben ik snel uit de luiers?) Ik hou het voorlopig wel bij 2 stuks hoor!
Groetjes

Liesbeth
mama van Arwen (volgende week 1 jaar) en 33,3 wk zwanger

Terug
Bovenaan