Wie heeft....?

He duckie en asja

Katoenen luiers hebben de naam milieuvriendelijker te zijn, maar dat is dus alleen het geval als je de luiers bewaart en voor een tweede en of meerdere kindjes gebruikt. Als je er bij je laatste of enige kindje over nadenkt, dan hoef je het niet te doen. Ik zal proberen te vertellen wat ik nog weet (heb het nl uit de consumentengids):

Katoenen luiers worden van katoen gemaakt, duhh. Het meeste katoen wordt niet milieuvriendelijk gekweekt. Bovendien wordt het gebleekt. Daarnaast moet je katoenen luiers wassen met de wasmachine en worden ze ook vaak in de droger gedaan. Dat brengt ook extra veel kosten met zich mee, en vooral ook slecht voor het milieu. Een luierservice is geloof ik beter dan zelf wassen, maar weet ik niet zeker meer.
Plastic luiers worden tegenwoordig inderdaad ook nog wel eens gerecycled en dat is dan weer beter voor het milieu.

Zelf heb ik voor het gemak plastic luiers. Ben niet zo'n wasser, en met bovenstaande in mijn hoofd is het dus nog maar de vraag wat beter is voor het milieu.

Ach, ieder zo z'n eigen idee hierover.

Groetjes Liesje

Hoi,

Ik heb de tommy    tippee. Vind hem echt goed. Absoluut geen geurtjes. Alleen zijn de rollen plastic die je erin moet doen vrij duur. (10 euro)
Ben dus echt wel te spreken over de emmer.

Marja (mama van Terésa 14 mnd)

Nou ik heb hem nu een week, bijna 1,5 week.En ik ben er ook wel over te spreken hoor!Volgens mij heb ik ook die tompy tee ofzoo.En idd die rollen zijn vrij duur.Ik had 2 wkn geleden 1 zo'n rol gekocht bij de prenetal en toen was ie iets van 7 euro(in de aanbieding denk ik).Maar nou had ik er donderdag weer wat gekocht en toen schrok ik me rot....9,49!Mja weet je het is dan wel duur, maar ach ik heb echt geen nare luchtjes meer hoor!En zolang ik nu die luieremmer heb, zolang doe ik al met 1 rol....Ik heb nu 3 emmers vol met luiers gehad en de rol is nog niet op!Dus je doet er volgens mij ook best wel lang mee!Enne ik zag pas ergens op internet een voordeel verpakking.Daar zitten 3 rollen in en dan betaal je 25 euro zoveel, dus misschien een idee?Scheelt maar een paar euro, maar het is toch een paar euro!

liefs

Terug
Bovenaan