Wie helpt mij aan een schema?

Hallo meiden even jullie advies nodig.

Onze zoon zit nog niet in een vast ritme. Ik geef bv op verzoek en merk dat ik hierdoor niet in een vast ritme kom. Ook het doorslapen zit er nog niet in.
Een fles kunstvoeding met rijstebloem lijkt niet te helpen.

Op maandag en dinsdag gaat hij naar mijn ouders het lukt hun om ongeveer 4 uur tussen de voeding te hebben maar mij dus niet.
Ook slapen doet hij het liefst meerdere keren en kleine slaapjes.

Nu wil ik naar een vaste stuctuur gaan werken. Ik ben alleen op zoek naar een mooi schema maar ondanks alle boeken sites en mooie tips merk ik dat ik op zoek ben naar een tijd schema.

Daarom aan jullie de vraag welk tijdschema hanteren jullie?

Liefs Renaatje

Ik geef ook borstvoeding en ik merk dat het erg lastig is om echt een tijdschema te hebben. Het verschilt elke dag wel wat, maar dit is wat we nu ongeveer volgen:

Jasper is bijna 5 maanden en krijgt nog geen vaste voeding ivm koemelkallergie

6.30 voeding
8.00 badje
8.30 slapen
10.30 voeding
12.30 slapen
14.30 voeding
16.30 a 17.00 slapen
19.00 voeding
19.30 slapen
23.00 late voeding
03.00 voeding (slaapt soms door)

Hij ligt overdag ingebakerd, omdat hij erg prikkelbaar is en slecht in slaap kan komen. 's Nachts gaat dit echter goed.

Succes!

Hmmm schema's zijn altijd lastig. Ik probeer altijd te werken naar 2 vaste tijden. Mijn zoontje slaapt ook nog niet door. Ik heb nu een paar dagen geluk en dan halen we half 6 a 6 uur. Ik heb echter een vaste tijd om half 11 vanaf daar gaan we beginnen. Ik heb er ook 4 uurtjes tussen zitten. Mijn zoontje is ong 2 uurtjes wakker en gaat dan weer naar bed. Met geluk 2 uurtjes slapen en dan er weer uit. Mijn schema is dus als volgt.

10.00 - 11.00 uur uit bed en fles

12.00 - 13.00 uur naar bed.

14.00 - 15.00 uur uit bed en fles

16.00 uur paar lepeltjes vruchtensap (pas mee begonnen)

16.00 - 17.00 uur naar bed.

18.00 - 19.00 uur uit bed en fles. Soms al eerder uit bed omdat hij het altijd wat moeilijk heeft rond deze tijd.

20.00 - 21.00 uur naar bed.

22.30 uur wakker maken en fles daarna direct naar bed.

04.00 - 06.00 uur worden wij wakker gemaakt. Fles en direct weer naar bed.

Met ruben gaat het zo:

8.00 uur fles
9.30 tot 10.30 slapen
11.00 fruit
12.00\12.30 papfles
13.00 tot 14.00 slapen
16.00\16.30 fles
Slaapt tussendoir, maar zit niet echt een tijd aan
19.30 papfles en naar bed

Als ik met Isa thuis bent gaat het als volgt:

8.30 uur fles
10.00-11.00 slapen (power napje)
11.30 fruithapje
12.30 fles
13.00-17.00 slapen
17.00 fles
19.30/20.00 fles
20.00/20.30 slapen

Mijn dochter is heel makkelijk met eten en slapen. Ze slaapt altijd door. Soms zit er in de avond nog ergens een powernapje tussen.

Meiden bedankt dit geeft weer een beetje houvast.
Tja het doorslapen ach ik leg me er bij neer hij heeft het blijkbaar echt nodig.

Iemand gaf mij een tip de babyslaapgids te bestellen op babyslaapgids.nl hebben jullie daar ervaring mee? Je krijgt filmpjes of boekjes met tips voor slapen, eten en fopspeen geloof ik maar je moet wel eerst geld over maken.

Liefs Renaat

Nee, ik heb daar geen ervaring mee. Ik laat het gewoon over aan mijn zoontje. Helaas was het vanmorgen 5 uur toen hij zich meldde. Ik ben er uiteindelijk 3 maal heen geweest voor zijn speen en uiteindelijk was het iets over 6 dat ik hem weer hoorde.

Hoelaat komt jouw zoontje in de nacht? Ik merkte dat ik hem er overdag langer uit kon houden en een zwaardere fles maakt hier ook niet uit. Ik denk ook niet dat dat de oplossing is. Daarbij is rijstebloem ook niet altijd even fijn voor de darmen. Misschien dat hij daar last van heeft?

Als je hem snachts voed is hij dan wel makkelijk terug te leggen?

Bryan komt tussen 3 en 4 meestal. Hij eethalf slapend en ik kan hem goed terug leggen.
Overdag wakker houden helpt niet. Sterker nog overdag goed slapen zorgde ervoor dat de nacht ook goed ging gek genoeg.

We hebben nu sinds 3 dagen 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur wel wakker maken en dan tussen 3 en 4 komt hij zelf... dus wel een 4 uur schema :)
Als hij 6 mnd is wil ik de papfles gaan aanbieden om 23 uur dit schijnt ook te helpen bij het doorslapen.

We wilde eerst niet een speen aan leren maar ja daar zijn we op terug gekomen. Hij wil trouwens zelf liever zijn handen het liefst allebei tegelijk.

Terug
Bovenaan