Wie helpt! Vers fruit en groenten hapjes, vanaf 4 maanden, gezocht!

Hoi dames..

Ik heb niks tegen potjesvoeding,
maar omdat ik een  huismoeder ben,
heb ik tijd genoeg om voor mijn zoontje van  bijna 5  maanden verse hapjes te maken.
Maar gevarieerd eten is erg belangrijk wordt gezegd.
De volgende hapjes passeren bij ons de etenstafel...:

-banaan met liga en een scheutje olvaritsap (of sinaasappelsap)

-gekookte peer (gekookt omdat peer een steenvrucht is)  met poedermelk om het dik te maken (tip van het CB, maar smaakt niet...)

-appel maar die krijg ik niet goed gemalen, raspen en door de staafmixer, het blijven stukjes; tips gevraagd!

-puur wortel (of met aardappel)

-puur bloemkool (of met aardappel)

-puur sperzieboontjes (of met aardappel)

Hebben jullie nog ideeen voor fruit of groenten  combinaties???
En hoe jullie die goed gemalen krijgen (zoals appel)

Jullie reactie worden nu alvast hartelijk bedankt!!

Ik maak altijd appel-peren moes. Ik kook het eerst en daarna als ze zacht zijn zet ik de staafmixer erin. Je krijgt dan geen stukjes  en het is nog lekker ook nog

quote: ikke mama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 13:55:44'));

Hoi dames..

Ik heb niks tegen potjesvoeding,
maar omdat ik een  huismoeder ben,
heb ik tijd genoeg om voor mijn zoontje van  bijna 5  maanden verse hapjes te maken.
Maar gevarieerd eten is erg belangrijk wordt gezegd.
De volgende hapjes passeren bij ons de etenstafel...:

-banaan met liga en een scheutje olvaritsap (of sinaasappelsap)

-gekookte peer (gekookt omdat peer een steenvrucht is)  met poedermelk om het dik te maken (tip van het CB, maar smaakt niet...)
IPV poedermelk kan je ook rijstebloem gebruiken om in te dikken of Liga-start (va 4 maanden)

-appel maar die krijg ik niet goed gemalen, raspen en door de staafmixer, het blijven stukjes; tips gevraagd!

Eerst koken net als peer

-puur wortel (of met aardappel)
Smaakt prima kan je ook met rijstebloem doen

-puur bloemkool (of met aardappel)

-puur sperzieboontjes (of met aardappel)

Hebben jullie nog ideeen voor fruit of groenten  combinaties???
En hoe jullie die goed gemalen krijgen (zoals appel)
Bruine bonen met appel is hier favoriet,doperwtjes door een zeef duwen, bloemkool/wortel mix,
banaan/peer-mix, broccoli of mix met bloemkool, of lekker ouderwets: Banaan met sinaasappelsap en liga
Jullie reactie worden nu alvast hartelijk bedankt!!

Ik gaf mijn kinderen altijd gewoon 1 groente of fruitsoort. Perziken, nectarines in het seizoen. Broccoli was ook een succes. Voor mijn gevoel leren ze dan beter 'n smaak kennen dan als alles maar bij elkaar gemikt is.
Nou moet ik zeggen dat ik pas vanaf 6 maanden ben gaan bijvoeden en vrij snel al ben gaan prakken ipv de staafmixer gebruiken.

Hallo,

op het dagverblijf waar ik werk maken we ook vers fruit. gewoon in de staafmixer. voor de beinnelingen eerst 1 soort fruit, maar als er niet op gereageerd word alsnel een mix van verschillende soorten. heteest ganbare is banaan, peer, appel. een kiwi er doorheen is ook lekker.   mijn zoontje (inmiddels 14 maanden) vond eigenlijk alles lekker.

groetjes cindy

Hallo,

Wij zijn ook al vanaf dat onze dochter 4 maanden is aan het experimenteren met fruit en groente. Nu is ze ruim 7 maanden. Ik maak ook alles zelf.
Eerst inderdaad een paar dagen één soort fruit en groente en later wat mixen.
Nu eet ze de volgende combinaties:
appel-peer (2 peren en 1 appel stomen/koken, goed voor 3 porties).
appel-peer-banaan
mango-kiwi-banaan
mango-sinaasappel
kiwi-banaan
appel-sinaasappel-banaan
aardbeien-banaan
peer-banaan

Met de groentehapjes zijn we ook eerst met één soort begonnen, daarna combinaties van twee soorten en vanaf 6 maanden aardappel en rijst erbij en vanaf 7 maanden ook pasta, vlees, kip en vis.
Wij hebben als combi's nu:
bloemkool-wortel-aardappel
sperziebonen-wortel-aardappel
aubergine-broccoli-rijst
courgette-aubergine-kip-rijst
courgette-tomaat-broccoli-tartaar-pasta
bruine bonen-appel (bruine bonen laten weken en koken)
bruine bonen-tomaat-courgette
bloemkool-tomaat-kabeljouw-macaroni
bloemkool-broccoli-aardappel
courgette-broccoli-rijst

Ze vindt het prima smaken.
Heeft iemand anders nog lekker combinaties?? Of een andere groente of fruitsoort wat lekker is??

groetjes,
Sabine

hallo,

heb je wel eens op keukenkikker.nl gekeken, daar staan allemaal receptem op die je kan maken voor je kindje.
van fruit tot groenten en zelf tussendoortje en toetjes

succes
groetjes
barbara

Nou, lekkere recepten heb je al genoeg gekregen, daar weet ik niets meer aan toe te voegen!
Bruine benen met appeltjes moet je echt eens proberen! Is hier echt favoriet!

Maar nog een tip voor de appel: Je kunt de appel (stukjes) ook even in de magnetron leggen, dan is die zo zacht en kun je het makkelijk pureren. Gaat ook lekker snel!

Terug
Bovenaan