Hoi Ilona,
ik zie dat je aardig wat tips hebt gekregen naar aanleiding van je vraag.
Ik had nog een tip met betrekking tot het rustig introduceren van nieuwe hapjes.
Bruine bonen zijn erg moeilijk te verteren voor een baby'tje van 5 maanden! Je kindje kan erg last krijgen van lucht, en dat merk je aan scheetjes en huilen en als je pech hebt echte krampjes.
Ikzelf heb met mn kindje gewacht tot 6 maanden met bijvoeden. (vond ik wel moeilijk, wilde ook wel eerder beginnen; maar vind het achteraf niet erg dat ik gewacht heb ivm beschermlaagje in de darmen)
Ik gaf mn zoontje bijvoeding volgens de rapleymethode.
Kun je op network54 bijvoedingsforum googelen. Daar vind je ook mama's met dezelfde vraag die jij nu hebt. Er leest een kinderdietist mee, en als je een vraag hebt over een specifiek voedingsmiddel dankun je daar veel informatie over krijgen.
Wat ikzelf nog kan aandragen als tips is, niet elke dag iets anders aan bieden, maar een dag of vier vijf hetzelfde voedingsmiddel aanbieden, en verder zou ik niet appelmoes (gekookte appel) als mengsel nemen met een groente.
Dat is ook wat er met de fruitpotjes is, namelijk; er zit praktisch overal appel of appelsap in, dat is een zoete smaak waardoor je kindje de andere smaken niet leert kennen en waarderen, en dat zou veel verderop tot problemen kunnen leiden wanneer je m echt met de pot mee laat eten (dan doe je toch ook geen appel meer door het eten?).
Maar dat is mijn idee erover.
Hoelang geef je je kindje al vast voedsel?
En hoe reageert hij er op?
succes!