wie herkent dit, en is er nog hoop?

Hoi Mascha en alle anderen

Bedankt toch voor die lieve reakties, wat doet dat toch goed.
Ik heb vanmiddag de site bezocht van die bekkenproblemen, maar ik schrok nogal van de verhalen in het gasten boek!
Zo erg en zo lang klachten bij sommige vrouwen.

ik dacht 6 jaar geleden met de zwangerschap van mijn dochter dat ik al behoorlijk last had. Maar heb toen met mate alles nog kunnen doen. De hond liet ik op de fiets uit, aankleden alles in 1 keer neerleggen en instappen, niet te vaak de trap op en veel rusten.
Het duurde een poos, maar ik ben goed opgeknapt, ging vorig jaar om deze tijd voor het laatst door mijn rug, heb toen foto's laten maken, daaruit kwam toch wel al wat slijtage vooral aan een kant. maar niet echt bijzonder. Ik ben toen bij een Mensendieck terecht gekomen, veel tips en vooral begrip gekregen. Ben ook gaan sporten (trimmen) toen het weer goed ging. drie keer per week ongeveer 4 a 5 kilometer. Tot twee weken geleden!!! Ik kreeg steeds meer last maar wilde perse b lijven bewegen omdat dit zo goed is. Maar binnen een dag of drie zat het er zo in dat ik niets meer kon.
Bijvoorbeeld net naar het toilet, en dan weer terug, zitten of liggen. Niet   los zonder krukken staan dus ook niet bij het aanrecht een kop koffie pakken.
Brood smeren aan tafel voor de kinderen, want ja die moeten nu op school eten, houd ik net 10 minuten vol, Vooral 's morgens is het niet te houden, en 's nachts na een uur of drie slapen lig ik drie kwartier moed te verzamelen om eruit te gaan.
Het geluk is dat we beneden slapen want we zijn aan het verbouwen, dus trap lopen hoef ik niet. Soms kruip ik een eindje.
VAnavond ben ik in b ad geweest, dat was heerlijk. Ik zit nu dan ook al een uur "op".
Wel pijn maar ietwat te hebben.
Is er nu ook iemand met de ervaring dat het er zo snel, dus binnen een aantal dagen zo heftig in zit?
Ik heb namelijk nog steeds de hoop dat het uit mijn rug (ook) komt en misschien maandag bij de fysio eruit gemasseerd kan worden ofzo.
Alle tips van hoe te bewegen, draaien, staan en lopen, ken ik eigenlijk al van de mensendieck.
Kon ik maar staan en lopen denk ik nu. ik vermoed ook wel dat ik te lang ben doorgelopen met de eerste pijn, daarom: Nóóit doen!!! funest voor je lichaam.
Bedankt voor jullie reakties, het helpt echt als je alles eens op kunt schrijven!
liefs
pim
 
Terug
Bovenaan