Wie herkent dit?

We mochten met een maand of 5 beginnen met fruit, we hebben eerst de potjes gegeven op aanraden van het consultatiebureau. Maar wij vonden dat hij ook vers fruit binnen moest krijgen. Nu is dus het probleem tot op de dag van vandaag (7 1/2 maand) dat als hij vers fruit binnen krijgt hij heel erg gaat huilen/krijsen. Soms geeft hij ook alles terug...
Hij krijgt soms ook hele rode wangen. Dit gebeurt vreemd genoeg ook bij zijn groentenhap. We hebben echt geen idee wat dit zou kunnen zijn. Hij eet namelijk wel hele potjes fruit en groentenhap.

Groetjes Ingrid

Ha Ingrid,

Hoe lang houdt hij die rode wangen en wat voor fruit geef je hem?!

Krijgt hij borstvoeding of flesvoeding?!

__________ ___________ ___________ _____________ ________________ _________

Deel je ervaringen als ouder op www.borstvoeden.net

Misschien ver gezocht... maar stop het stuk fruit eens voor gebruik in de magnetron en kijk hoe hij reageerd als hij het zo heeft gegeten.
Ik ben zelf namelijk allergisch voor verschillende soorten fruit , maar als het verwarmd is (wat je in dit geval dus middels de magnetron doet) gaan de eiwitten kapot die voor de allergie zorgen. Maw. fruit in potjes is ook verwarmd geweest en daarvan zijn de eiwitten dus onschadelijk gemaakt.

Groetjes Xanthe

Hij krijgt altijd flesvoeding, omdat de borstvoeding niet op gang wilde komen. Dus hij krijgt al vanaf dag 2 eigenlijk flesvoeding. De rode wangen die blijven dan de hele dag. We vinden het zo raar!

Beste Xanthe,

Je redenatie dat eiwitten die voor allergien zorgen onschadelijk worden door verhitting in de magnetron is echt de grootste onzin die er bestaat!
Als je kindje echt allergisch is, is het zelfs een levensgevaarlijke redenering.
Als je zo redeneert zouden kinderen geen last hebben van koemelkeiwitallergie, want de melk wordt verwarmd.

Groeten,

Ink
(levensmiddeltechnoloog)

Ink,

Dit gaat over fruit en niet over melk.
Wat betreft fruit is me dit door meerdere mensen verteld , dietiste , allergoloog , voedingscentrum en tevens via internet en folders die ik heb meegekregen via het ziekenhuis. Ik heb het uitgestest en het werkt wel degelijk!
Waarom kan ik anders een gewone appel niet eten (gevolgen daarvan zijn soort blaren op mijn lippen en in mijn mond , jeuk in mijn mond en keel en opzwellen van mijn keel).
Fruit uit blik , potjes en welke verwarmd zijn zijn weer wel te eten.
Zou dan dus graag wat onderbouwing hierover willen hebben van jou...

Groet Xanthe

Ink , jammer dat je me alleen voor leugenaar uit maakt en verder geen onderbouwing wenst te geven.
Je bent de enige die dit beweert , dus ik ga nog steeds ervan uit dat mijn ervaring en informatie die ik van 3den heb gekregen de waarheid zijn.

Groet Xanthe

Even een  verduidelijking van de kwestie allergie en voedeslovergevoeligheid.
Je hebt voedselallergie en voedselintollerantie, tegenwoordig wordt vaak alleen nog maar gesproken over voedselovergevoeligheid. Een allergie is een reaktie van het immuunsysteem op de eiwitten van dat bepaalde voedingsmiddel. Een voedselintolerantie heeft niet te maken met het immuunsysteem en gaat ook niet om de eiwitten van dat voedingsmidddel. Om alles uit te leggen wordt wel een lang verhaal.

Mensen die overgevoelig zijn voor bepaalde fruitsoorten kunnen deze fruitsoorten vaak wel eten als ze verhit zijn. (Ik zou dit persoonlijk niet in de magnetron doen vanwege de schadelijke straling maar dat moet iedereen zelf weten.) Dit is dan niet te wijten aan eiwitten die kapot gaan maar het stofje dat de reactie in het lichaam uitlokt gaat wel kapot door het koken van fruit. Dit geldt overigens alleen voor fruitsoorten.

Fruit in potjes is voor de houdbaarheid altijd verhit dit kan verklaren waarom jouw kindje wel de potjes fruit verdraagt en niet de ongekookte verse fruit. je kan proberen om appelmoes te geven ( zelf maken) en of dan een reaktie uitblijft.

De groente die je vers geeft zijn dat dezelfde groentesoorten als in een potje?

Komen er allergieën in de familie voor? Je kindje lijkt overgevoelig te reageren voorzichtigheid is dan geboden bij het introduceren van ander nieuw voedsel. Geef je borst of fles?

Je kunt ook een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl daar is ook een deel allergie waar veel informatie is te vinden.

Terug
Bovenaan