wie herkent dit??

Hallo

Ik zit met een dilemma.
Mijn zoontje van 8 weken krijgt borstvoeding.
Nu is hij sinds 4 dagen erg ontvreden nadat hij uit zijn eigen stopt met drinken. Hij wil dan niet gelijk aan de borst. Maar na een tijd te huilen/onrustig (half uur tot een uur) wil hij toch weer drinken ook 's nachts trouwens komt hij om de twee uur.
Hij had een ritme van om de 4 uur.

En troosten met speen of duim helpt niet.
Zou ik te weinig voeding hebben?
Want wanneer ik kolf heb ook niet meer als 110 cc
Wie heeft er tips. Want dit breekt wel op en heb nog een kind rondlopen die aandacht vraagt. Maar op deze manier ben ik veel met hem bezig. En wil de aandacht wel kunnen verdelen.
Hij is ook erg winderig waar hij last van heeft!!

groetjes gienie

Tja, toen ik nog bv gaf, huilde Laura op een gegeven moment  ook veel  en wilde ze ieder uur drinken, behalve 's nachts. Ik werd er supergestrest van en het hele voeden begon me tegen te staan. Ook omdat na 6 weken het toeschieten nog steeds zo veel pijn deed, dat de tranen me af en toe in de ogen sprongen. Ik heb haar toen tegen alle adviezen in een flesje gegeven en ze was onmiddellijk tevreden, zuchtte en ging slapen. Toen ben ik gaan kolven en ik kolfde met moeite in 6 uur tijd (twee voedingen) ongeveer 120 cc, terwij Laura flesjes kreeg van 120 cc water met 4 schepjes voeding. Ik gaf dus als ik voldoende gekolfd had de bv en anders gaf ik een flesje kv. De eerste voeding deed ik gewoon aan de borst, omdat het er 's morgens wel uit lekte. Toen ben ik langzaam af gaan bouwen en heb nog twee weken alleen de eerste voeding bv gegeven. Bij 8 weken ging Laura over op Nutrilon Omneo en ben ik helemaal gestopt met de borst. Voor ons allebei het beste vanwege de stress bij de voedingsmomenten waardoor alles nog slechter ging. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, de enige tip die ik je kan geven is: Doe wat je gevoel zegt, want ik had het idee dat ik illegaal bezig was omdat het cb etc altijd zo doorhameren over bv en ik voelde me mede daarom "stout" omdat ik ermee stopte!

Groetjes Ilona

Hoi Gienie,

Wat je beschrijft klinkt als een regeldag. Ik word er ook gek van, denk ik eindelijk een ritme te hebben gevonden met mijn kleine, gooit hij ineens alles om! Dat kan een paar dagen duren en is heel vervelend. Gelukig ben ik er niet meer onzeker om, ik weet dat het erbij hoort en dat het weer over gaat.

Als je al 8 weken genoeg voeding hebt, lijkt het me sterk dat je ineens te weinig productie hebt. Het enige wat je kan doen is vaak aanleggen en hopen dat je kleintje snel een nieuw ritme vindt.

Groetjes, Paulien (mama van Yanick, 8 weken)

En oh ja, als je denkt dat het minder belastend is om fv te geven, dan moet je dat natuurlijk doen. Zelf zou ik het niet doen omdat je daardoor je productie misschien wel helemaal in de war brengt en je de bv helemaal moet opgeven. Ik bijt liever even een paar dagen door, vind bv te leuk om op te geven. Maar ja, ik heb dan ook niet nog een kleintje rondlopen.

Hoi Genie,

Klinkt mij ook als regeldagen in de oren. Even doorzetten hoor! Is gewoon een fase waar je doorheen moet. Volgens het boekje heb je ze rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden. Maar Bent is ook niet helemaal volgens het boekje qua regeldagen.
Ik geef zelf ook bv (15 weken) en merk dat met de warme weer hij ook wat vaker wil drinken. Ergens ook wel logisch doe je zelf ook. Vind ik ook wel het fijne van bv, je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je teveel geeft.
Maak je ook niet druk over het kolven, ik kolf zelf ook bereslecht. Vervelend als je het straks voor je werk nodig zou hebben maar het zegt niets over je productie!! Ook hoe vol/ strak je borsten voelen zegt niets over je hoeveelheid voeding. Ik merk dat afgelopen week dat de bh's die ik vlak na de geboorte heb aangeschaft te groot gaan worden. Ik heb ook nooit meer het gevoel dat ik overloop/ lek. Alleen 's nachts als hij een keer wat langer doorgaat.

Succes met de bv.
Judith

Ik denk ook aan regeldagen. Verder wat kolven betreft: ik kolf niet meer dan 30 of 40 cc hihi. Maar Vera drinkt uiteraard veel meer: 3 maand en 6 voedingen per dag en 6 kilo:-D Dus dat kolven zegt niks. Is gewoon niet mijn ding.  

kan een regeldag zijn natuurlijk, maar heb je oei ik groei gelezen??????

eerste sprong rond 5 weken, tweede rond 8, misschien even een paar dagen goed opletten....?

Succes Yvonne

wanneer je kolft word je tepel op een andere manier gestimulered dan waarneer je kindje aan de borst drinkt, je kindje pakt veel meer melk kliertjes mee, maak je daar geen zorgen over.

als hij zelf los laat maar eigenijk nog honger heeft, zou je eens in zijn mondje moeten kijken. mischien zit er wat spruw.....

Terug
Bovenaan