Wie houd het er waarschijnlijk bij 1 kindje?

Hoi hoi,

Wij houden het waarschijnlijk wel bij een. Ben via IVF zwanger geraakt, en wordt in maart 38. Dus we moeten of snel beslissen voor een tweede of Charlotte blijft alleen. Als je ouder bent dan 40 dan doen ze het niet meer....

Ben er nog niet helemaal uit of ik het hele circus weer wil. Het viel me wel erg mee moet ik zeggen met die hormonen en zo en ik had het geluk dat ik van de 1ste behandeling/oogst door middel van cryo terugplaatsing zwanger werd. Ook  had ik een super zwangerschap.

Hmm, nou Charlotte is nu bijna 16 weken dus we wachten zo wie zo nog even.

Marielle

Hoi Deez,

wij houden het er voorlopig bij één om de reden dat er nog al wat aandoeningen bij ons in de fam. zitten die pas goed te testen zijn als een kind 4 jaar of ouder is.
Tot nu toe lijkt onze dame gezond, maar ze is pas 14 weken dus daar valt nog niet zo veel over te zeggen.
Zelf zou ik er graag 3 willen, mijn man helaas maar twee.
Eén zou ik ook  niet erg vinden hoor, maar voor onze dochter vind ik het prettiger om er een broertje of zusje voor haar bij te hebben.
Je bent zeker niet de enige, in een pol. zag ik laatst ergens dat 32% geen 2e kindje wil.

Groetjes

hier ook maar mensen met kinderwens voor 1.
nou ja voor 1 zelf op de wereld zetten dan. mijn zwangerschap en bevalling was niet even rooskleurig altijd. dus ik zie het zelf echt niet zitten om dit allemaal nog een keer mee te maken.

misschien praat ik over een paar jaar anders, maar nu zou ik er echt niet aan moeten denken.

wel zou ik overwegen om een kindje te adopteren indien dat mogelijk zou zijn. of pleegouder worden. maar onze kleine is nu net 9,5 week, dus voorlopig gaan we deze plannen nog niet uitwerken maar eerst maar eens volop genieten van onze kleine.

best moeilijk om die keuze te vragen: veel mensen zijn erop gebrand dat je minimaal 2 kinderen MOET hebben. anders is het zielig voor je kind.
Soms denk ik van wel, maar er zitten ook voordelen aan om 1 kind te hebben. (ook voor je kindje)

Niet dat wij mogen klagen, wij hebben ook 2 kinderen. Maar dat was in eerste instantie ook niet mijn keuze, van mij had onze oudste best alleen mogen blijven. Heerlijk 1 kindje. maar "perongelijk" hebben wij nu sinds een paar maanden toch 2 kids en dat bevalt ook prima. En zoals veel mensen zeggen: misschien mist je kindje wel veel als hi/zij geen broertje of zusje heeft. Als ik kijk naar vde liefde die die 2 voor elkaar hebben. Dat kan met een ander niet. Mijn zus en ik hebben onze kinderen vlak bij elkaar gekregen en die 2e hebben een ontzettende liefde voor elkaar, doen veel en vaak iets samen, maar het broer/zus liefde is echt heel anders.

wie weet....
en succes met het omgaan van mensen met de opmerkingen: wanneer de 2e, maar 1 da's zielig, enz..!!

Ik ben in september bevallen van een schitterend dochter na 3,5 jaar ziekenhuis en 3 miskramen. Voor ons is het waarschijnlijk zo dat we het alleen bij haar houden, het hele proces was erg zwaar en ik vind de kans van 75% op een miskraam die ik heb erg hoog. Ook vind ik het idee dat we dan de dingen kunnen blijven doen die we nu doen erg prettig. Maar als ik dan haar kleinste maatje kleren opruim en zie hoe hard ze groeit dan vraag ik me wel met enige weemoed af: nooit meer? Ik denk dat het zo blijft met alleen haar, maar zeg nooit nooit.

Liefs Bengel

ik wilde eerst helemaal geen kinderen. nadat we ons zoontje hadden, wilden we het bij hem laten, ook omdat hij een moeilijke start had, en daarna ook een aangeboren afwijking had (inmiddels gelukkig weg), dus we dachten we houden het bij 1. Toch begon het te kriebelen na een paar jaar (ons zoontje is bijna 4), en hebben we toch besloten voor een 2de. Waarom, omdat we het toch leuk vonden nog een kind, niet omdat we het zielig vonden voor ons zoontje.

Ik vind het ook niet zielig om enigskinds te zijn, wij waren het ook van plan om het bij 1 te houden. Ik hoop dat onze zoon en dochter vrienden van elkaar worden, want dat is natuurlijk niet een gegeven.

groetjes,
lia

Ik ben nu ook tevreden met 1 dochter 6 maanden is ze nu.
Heerlijk meissie.
Mijn vriend heeft het er steeds over dat hij wel een tweede zou willen hebben.
Van mij hoeft het nu (nog) niet.
Weet niet heel misschien over een paar jaar.
Ik vind het toch ook belangrijk om het te kunnen combineren met me werk.
En verder vind ik ook dat je een kind moet kunnen betalen. en ja tuurlijk je gaat leven naar wat je verdiend maar ik heb liever een kind en dat we het goed hebben dan twee waarbij we ieder dubbeltje moeten omdraaien

Ik ben een heel gezegende moeder van 5 kinderen. Maar ik weet ook heel goed hoe broos dat leven is, en hoe moeilijk het kan zijn als het mis gaat. Ik ben heel erg dankbaar voor onze 5 gezonde kinderen, heb van te voren nooit geplant over hoeveel kinderen er zouden komen, het is gewoon zo gelopen.
Heel veel plezier met jullie kindjes en wie weet wat er allemaal wel of niet in de toekomst gebeurd, als we maar gelukkig en gezond mogen zijn!

Liefs Hilma.

Terug
Bovenaan