wie houd het wegens omstandigheden of eigenkeus bij 1 kindje? en hoe vind je het?

quote: Anet2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 07:35:54'));

Hallo,
je zegt dat je blij bent dat je al één gezond kind hebt kunnen krijgen....... mijn eerste kindje bleek als baby'tje o.a. kanker te hebben.......... ze is voor een deel blijvend ongeneeslijk ziek; ik heb dus ook een flink verdrietige en zorgelijke basis. Ookal zijn wij zelf gezond. Dat is ook de reden waarom ik had willen reageren op jou toppic. Want ook wij zaten met de vraag of een tweede wel of niet haalbaar zou kunenn zijn voor ons. Maar als je de mening van een ander vraagt op een forum kun je verwachten dat mensen met dingen aankomen waar jij je niet in kunt vinden. En ik vind dat je daar dan niet zo beledigd op moet reageren. Niemand wil elkaar kwetsen. Thats all.

ja dta is inderdaad heel verdrietig en ook heel erg!!!
en ja dan moet je ook afwegingen maken!
en ik weet ook wel ieder is vrij van mening maar ik vond het verhaal nog wel heftig wat de bovenstaande moeder typte net of 1 je met 1 kindje geen genoegen mag nemen want stel zegt ze dat het doodgaat nou sorry maar vind jij die reacties leuk en nu helemaal na wat je kindje heeft ik vind het ongepaste reacties sorry ik kan daar een beetje boos om worden want dan denk ik het is niet vanzelfsprekend dat je maar zo 2 kinderen of 4 kinderen of hoeveel dan ook kan nemen en maakt het daar voor jou betre op je kindje gaat dood ach ik heb er nog wel 1 nee dat denk ik niet voor mij niet in iedergeval!

ik kan het je niet goed uitleggen wat ik bedoel! ik had later ook wel zoiets vanmisschien iets minder moeten reageren maar kon er toch niet over uit die moeder deed maar net of 1 kind niets was en niets   en niets zal worden!!!!

en vind het echt erg van je kindje kreeg er even kippevel van!

groeten mama





 
oh en ik zei ik ben al lang blij dat ik een gezond kind heb gekregen omdat ik dus een ziekte heb en mijn zoontje die ook had kunnen krijgen en hij daar bij ook nog eens gehandicapt had kunnen worden of hartafwijkingen kunnen krijgen!
maar als er iets mis met hem was geweest had ik ook gezegd ben al lang blij dat ik 1 kindje heb mogen krijgen!!
 
Mama,
misschien moet je helemaal niet naar de mening van een ander vragen en proberen een weg te vinden met je verdriet. Makkelijk gezegd..... moelijk gedaan...... ik voer nog elke dag mijn strijd....... maar beter dan je te laten kwetsen door wat anderen te zeggen hebben! De wereld is al hard genoeg en ik zou de kritiek - gebaseerd op weinig informatie - van een ander niet opzoeken.
 
Inderdaad (als mijn reactie nog op prijs wordt gesteld... )
ze vroeg niet om een mening maar om ervaringen te delen!
Mijn reactie was kortzichtig en dom!
Heb het er vanmorgen met een collega over gehad.
Ook zij zit in de zelfde situatie als  jou, mama!
Na een bevalling heeft ze voor 98% kans in een rolstoel te belanden.
Ze kan dus wel zwanger worden,
maar kan daarna niet optimaal voor haar kind zorgen.
Zij heeft voor adoptie gekozen.
4Jaar is heeft ze moeten wachten op een kindje
en vorig jaar kreeg ze haar tweejarige zoon eindelijk in haar armen!
Nu zeg ik niet dat jij dat ook moet doen natuurlijk. Maar
na 15 jaar heeft ze deze stap uiteindelijk gezet.
Ik wil er maar mee zeggen, dat het veel tijd kost om zoiets te accepteren.
Het lijkt mij ook vreselijk om mee te maken.
Je bent daarom werkelijk gezegend met een gezonde zoon!
Maak er iets moois van
en zoals ik eerder al zei
geniet er extra van en verwen hem lekker!
Nogmaals, mijn reactie sloeg zeker niet op een situatie als die van jou!
En zal in het vervolg beter lezen

Groetjes
 
hallo ikke mama

ja ik reageerde ook wel een beetje fel maar achteraf had je het niet goed gelezen en dan snap ik het ook wel maar word hier ineens door mama anet flink aan de tand gevoelddat ik dna beter geen mening kan gaan vragen enz!
maar daar heeft ze helemaal geen recht op we hadden het inmiddels al even uitgesprokken en ik heb netjes sorry gezegd!

nou ja toch fijn dat je nog even reageerde en wat erg voor je collega of vriendin ben het even kwijt hoor dat ze dan in een rolstoel beland echt erg ben dus niet de enigste en dat was ook mijn vraag eigenlijk of er meer mamas zijn niet dat dat helpt maar soms denk ik dat ik de enigste ben de ene ooievaar na de ander staat hier in de tuinen en ik had dat zo graag nog eens gehad
en ja adoptie heb ik het ook wel over gehad maar dat is zo schrikbarend duur dan zal ik er eerst een aantal jaren voor moeten sparen!

en wat ik nog zeggen wou kijk die redenen wat jij noemt is waar maar juist doordat het waar is doet het misschien nog iets zeerder om het te horen omdta je er niet voor kan kiezen snap je wat ik bedoel!

maar wil hier verder geen gezeur of zo hoor dit forum  moet mooi blijven om op te reageren!

nou bedankt!

groeten mama

 
"ja ik reageerde ook wel een beetje fel maar achteraf had je het niet goed gelezen en dan snap ik het ook wel maar word hier ineens door mama anet flink aan de tand gevoelddat ik dna beter geen mening kan gaan vragen enz!
maar daar heeft ze helemaal geen recht op we hadden het inmiddels al even uitgesprokken en ik heb netjes sorry gezegd!"

Wat een harde reacties over en weer naar mensen die allemaal met zoveel verdriet rond lopen zeg!
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik uberhaupt gereageerd heb. Dat had ik mezelf moeten besparen! Anet
 
Hallo,
ik ga me niet mengen in de afgelopen discussie maar wil wel mijn ervaring delen. Dus gewoon antwoord geven op de vraag die werd gesteld.
Wij hebben bewust gekozen voor één kindje.  Maar deze keuze hadden we al gemaakt toen later bleek dat  er een erfelijke ziekte in mijn  familie voorkomt. Dit heeft ons besluit alleen nog maar versterkt. Wij  wilden graag kinderen maar zijn geen mensen voor een groot gezin. Het was meer een gevoelskwestie.
Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die ook maar één kind hebben en moet zeggen dat die echt niet minder gelukkig zijn.  
Toen dus later bleek dat  er een erfelijke ziekte in mijn familie voorkomt was ik erg blij  dat we deze keuze al hadden gemaakt.  Nu hadden we nog kunnen kiezen en werd die keuze niet voor ons gemaakt.  

Er is een tijd geweest dat mensen vroegen wanneer komt de tweede.  Ik werd er helemaal ziek van. Alsof één kind niet gelukkig kan zijn. Alle argumenten waarom er meerder kinderen zouden moeten komen hebben we gehoord maar er was er geen  een die ons heeft kunnen overtuigen om onze keuze te herzien en tegenwoordig reageer ik er nauwlijks meer op. Ieder zijn keuze. Dit geldt net zo goed voor mensen die voor meerdere kinderen kiezen en ze mogen krijgen.

Wat ik nog wel kwijt wil  naar de plaatster van dit bericht, ook mensen die bewust kezen voor één kind hebben hier recht op, ook al is er geen medische reden voor.
 
Groetjes Jeanete            
 
Terug
Bovenaan