Wie is er al begonnen met zindelijkheidstraining

Ik heb van de week luierbroekjes gehaald want ik had kortingsbonnen liggen van het kruidvat. En ja de wcbrilverkleiner ligt er toch nog van milton die niet meer gebruikt word. Ik ga er nou mee beginnen om er af en toe op de wc te zetten. Vanmiddag voor het eerst gedaan en ze was enthousiast ze wou er niet meer vanaf hihiihi.
Ik ben benieuwd wie er al mee begonnen is en hoe het verloopt. Nog even dan zijn ze alweer 2 het gaat hard.

ik hoor graag jullie ervaringen groetjes lisette

Hallo,

stiekem moest ik wel even lachen, zindelijkheidstrainig..... Tijn is net helemaal zindelijk dus ik ben nu even blij dat we het even achter de rug hebben. Bente die loopt nog niet en ik geloof ook niet dat ze het al interessant zou vinden, hahaha
Ze vindt het niet prettig als ze gepoept heeft en wil dan gelijk verschoond worden, maar dat heeft, volgens mij dan, niet zo veel met zindelijkheid te maken.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat ze al aanvoelt als ze moet plassen en poepen en dan is toch wel handig als je met zindelijkheidstraining wilt beginnen.
Tijn was 2 jaar en 3 maanden toen ik hem kennis liet maken met potje en wc. Al heel snel deed hij plasjes op de wc als ik hem er op zette maar uitzichzelf meldde hij zich niet. Dat kwam pas van het voorjaar, daarna ging het ook ineens hard.

Dit is mijn mening en ik respecteer jouw keuze ook om er mee te beginnen,

Groetjes Danielle

Hallo,

stiekem moest ik wel even lachen, zindelijkheidstrainig..... Tijn is net helemaal zindelijk dus ik ben nu even blij dat we het even achter de rug hebben. Bente die loopt nog niet en ik geloof ook niet dat ze het al interessant zou vinden, hahaha
Ze vindt het niet prettig als ze gepoept heeft en wil dan gelijk verschoond worden, maar dat heeft, volgens mij dan, niet zo veel met zindelijkheid te maken.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat ze al aanvoelt als ze moet plassen en poepen en dan is toch wel handig als je met zindelijkheidstraining wilt beginnen.
Tijn was 2 jaar en 3 maanden toen ik hem kennis liet maken met potje en wc. Al heel snel deed hij plasjes op de wc als ik hem er op zette maar uitzichzelf meldde hij zich niet. Dat kwam pas van het voorjaar, daarna ging het ook ineens hard.

Dit is mijn mening en ik respecteer jouw keuze ook om er mee te beginnen,

Groetjes Danielle

Hallo,

Tja echt ermee begonnen ben ik nog niet. Maar ik zet haar wel na ieder slaapje even op het potje. Ze heeft soms na haar middagdutje haar luier helemaal droog. Niet dat ze dan op het potje plast hoor, maar je weet maar nooit. 's Avonds voordat ze in bad gaat doe ik eerst haar broek en luier uit, dan zet ik haar op het potje en doe ik de rest van de kleren uit. Toevallig heeft ze maandagavond voor de eerste keer op het potje geplast. Ik was zooo trots. Maar volgend mij is het meer geluk dan wijsheid hoor.
Ze snapt in ieder geval wel dat het potje voor te plassen en te poepen is, maarja dan moet het ook nog lukken.
Ze vindt het erg leuk om op het potje te zitten, dus we zijn er wel spelenderwijs mee bezig. En doet ze er iets op dan is dat mooi meegenomen.
Als ze in haar luier gepoept heeft geeft ze dat trouwens wel aan, ook omdat ze dit vies vindt.

Dus wij zijn gewoon al voorzichtig een beetje aan het oefenen.

Groetjes Anne

ik begin er ook voorlopig nog niet aan hoor.
laat ze nog maar even lekker klein :D t gaat allemaal al zo hard.
als ze 2 is, gaan we eens kijken of ze er al klaar voor is.
tot die tijd mag ze lekker haar luier blijven dragen hoor.
als nathalia gedrukt heeft, wilt ze ook gelijk een schone luier. ze legt dan haar handen op haar luier
en roept dan de hele tijd "bah" hihihi

wel grappig om te lezen dat shanice er niet meer af wilde hahaha
succes!

liefs, do

Nou ja training ik ga het gewoon af en toe proberen .
Ik ga ook niks forceren ofzo maar ze heeft van die gevoelige billen dat de huisarts ook zei het zou voor haar wel fijner zijn en shanice is nou 19 mnd dus nog 5 mnd is ze 2. Milton gaf op een gegeven moment het zelf aan dus ja het is ziezo altijd meegenomen als het bij haar lukt. Ze is er zelf wel enthousiast mee dus waarom niet..En ik heb eerder verhalen gehoord dat iemand ermee wou beginnen dus vandaar deze vraag En het ene kindje is gewoon er sneller aan toe dan een ander want shanice kruipt klimt springt rent en loop dus ja en ik geloof ook wel dat er degelijk hier leeftijdverschillen op het forum zijn.

groetjes lisette

Hey hey,

Hier ging Jordy ook op het potje als hij wakker werd. Totdat Demi geboren was... Ga er langzaam ook weer mee beginnen. Jordy is 2 dagen in de week bij opa en oma. Daar gaat hij heel regelmatig ( Consequenter dan thuis ...) op het potje. Hij begint nu ook met weglopen als hij moet poepen. Nu zitten we weer wat meer in een ritme, krijg weer meer tijd voor Jordy om beter op te letten. Dus als ik aan hem zie dat hij moet poepen ga ik hem zeker op het potje zetten. Als hij in bad plast dan snapt hij wel dat hij hetzelf doet.
Och en we zien wel hoe lang dat hij erover gaat doen voordat hij het echt snapt.

Groetjes Wen

Hier nog geen zindelijkheidstraining. Leah is er nog helemaal niet mee bezig. Een volle luier maakt haar (nog) niets uit. Zodra ze signalen gaat geven dat ze heeft geplast of moet plassen of poepen, dan gaan we het potje maar eens naar beneden halen. Mijn andere 3 kids waren tussen de 3 en 3 1/2 jaar pas zindelijk, dus ik verwacht niet dat ik nu ineens een hele snelle zindelijke dame heb. Hoewel, je weet maar nooit. Tja, ze moet eerst nog maar eens leren lopen, volgens mij heeft ze daar de komende maanden haar tijd en energie voor nodig.

Terug
Bovenaan