Wie is er al bezig met de naam en het geboortekaartje?

Wij zijn ook qua naam wel blij dat het een meisje word.

De meisjesnaam waren we ook al anaf het begin uit dan. Kaartje en geboortebedankjes heb ik in de favorieten opgeslagen. En als ik zo nu en dan eens zin en tijd heb kijk ik er heen. We gaan ze denk ik over een week of 10 bestellen.

Liefs

We wachten met verder zoeken naar namen totdat we weten wat het wordt, wel zo makkelijk :)
Al moet ik zeggen dat qua eerste namen ik al wel een voorkeur heb. Mijn man is niet zo van de snelle beslissingen dus we hebben een deadline gesteld wanneer we de definitieve knoop gaan doorhakken: in week 33 van de zwangerschap. Dan kunnen we er ook samen aan wennen en we weten al wel een beetje wat we mooi vinden en wat niet. Oja, we gaan wel voor de volle drie namen, mijn man zou voor een meisje graag zijn oma vernoemen wat toevallig ook de tweede naam van mijn moeder is. Maar dat staat nog niet vast. Natuurlijk :)

Geboortekaartjes ben ik nog totaaal niet mee bezig eigenlijk... Eerst maar es de babykamer, Bugaboo, badje enz en dan ga ik wel kijken. Ook omdat ik een beetje vrees hoelang we ermee bezig gaan zijn... Als ik het wat verder uitstel dan kunnen we misschien sneller doorpakken haha!

Kopen de andere dames de kaartjes op internet of bij de drukker?

Wij hadden al best snel een jongens naam. Ik had hem al in mijn hoofd (al jaren eigenlijk), bleek mijn man met dezelfde naam in zijn hoofd te zitten. haha, dit wisten we dus niet van elkaar.
Over een meisjes naam hoeven we gelukkig niet na te denken. Hier waren we niet uit gekomen denk ik. Zo moeilijk.

Kaartjes komt wel, september is vroeg genoeg. Ik denk dat we naar dezelfde drukker gaan als bij Thijs. Die was erg vlug toen. Thijs is de 21e geboren, iedereen had zijn kaartje op de 22e en de 23e hadden we de eertse felicitatie kaarten. haha en dat in december.

Heey

Bij ons staat de naam al vast, ben alleen af en toe nog steeds voorzichtig aan het proberen of ik als 2e naam de naam van mijn overleden beste vriend mag gebruiken, hij is 5 jaar geleden verongelukt dus vond het wel speciaal...maar mijn vriend houdt het het liefst bij alleen de roepnaam...

Geboortekaartje heb ik een hele tijd geleden voor de grap een proefdruk van gemaakt...mij. Vriend kijkt altijd formule1 en is fan van sebastian vettel van red Bull racing. Heb dus een kaart gemaakt in die kleuren en als tekst voorop: red Bull racing presents nieuw talent san aam binnenkant red Bull auto enfant naam enz....
Begon als grap maar vind het toch wel leuk & apart...dus gaat em gewoon worden....

Overigens heb ik em gemaakt op poobies.nl
Je kunt voor blanco kaart kiezen en dan zelf tekst, kleuren enz... Indelen...

Liefs Cloewja (novmama)

Jaaaa, hier ook mee bezig hoor. Super leuk om te doen.

Namen: pfff, zo moeilijk. willen het sowieso voor onszelf houden. de 2e en 3e naam hebben we al, maar de 1e. echt heel moeilijk. Komen er gewoon niet uit. Voor de 20wkn echo hadden we voor jongens en meisjes een aantal namen en bij thuiskomst de jongenslijst erbij gepakt en meer als de helft hebben we eraf gehaald, het is dan ineens zo definitief, dat we niks meer echt leuk vonden. Nog maar een keer door het boek.

De kaartjes: ik ben eergister naar de drukker geweest om boeken op te halen en daar zijn we nu lekker in aan het kijken.
Willen het toch bij de drukker doen, scheelt qua geld niet veel en ik vind het wel fijn om een aanspreekpunt te hebben. Hoort toch vaak over spelfouten etc.
Kaartje uitzoeken gaat ons beter af ;)
Denk dat wel hem al wel hebben, maar ga volgende week weer een keertje kijken en of ik hem dan nog leuk vind.

Liefs, x

wij hebben begin september een afspraak bij Angelique Lemmens voor het geboortekaartje. zij komt de eerste of tweede dag foto's maken en de dag daarna heeft iedereen het kaartje. Met onze dochter was dit ook super. Misschien dat we er ook een foto opzetten met beide meisjes en een kaartje om iedereen meteen fijne feestdagen toe te wensen.

De naam vinden we echt lastig. We willen een korte, lieve, vrolijke naam welke niet te veel voorkomt. Dus als er iemand ideeen heeft graag.

Nav dit topic vanmiddag nog even aangekaart bij manlief dat we nu toch serieus mee bezig moeten. En wat denk je: de namen die ik in mijn hoofd heb vind hij ook heel leuk. Einde discussie, zegt ' ie. Haha, denk dus dat we er uit zijn....Vind het zo vreemd om te weten dat er dus straks een kleine Q of J (sorry maar dat vertel ik nog even niet) in huis loopt. Onze Ieniemienie heeft ineens een naam! Het zijn geen alledaagse namen, kort en modern.
Nog even over het vernoemen gesproken maar mijn man wil dat niet en zijn argument vond ik heel aannemelijk. Het blijft dus bij één naam.

Ben zo benieuwd wat anderen van de namen vinden.....euh....nee, mondje dicht houden.

Ik ben benieuwd of sommige dezelfde namen hebben. Mijn grootste angst is dat iemand dichtbij net voor ons de naam zal gebruiken.
@netje wij hebben ook een naam met een j.......
Wat fijn dat jullie op 1 lijn zitten dat scheelt heel veel zoeken.

Terug
Bovenaan