wie is er al een x bevallen van een prematuur tussen de 34 en 37 weken?

met hoeveel weken zijn jullie bevallen van een prematuur?

hoeveel woog zij/hij?

en hoelang in de couveuse en/of warmtebedje??
ben benieuwd ben zelf 34+ 4 dagen zwanger en ben 4 jaar geleden bevallen met 32+3dgn gelukkig ben ik nu al 2 weken langer zwanger en als de bevalling zich aankondigd dan houden ze het niet meer tegen met weeenremmers 4 jaar geleden bevallen door spontaan gebroken vliezen .
nu is het dus erg spannend en tja   afwachten dus

wie o wie kan mij bij deze vraag helpen (mijn gyn stelt me niet echt gerus)
oh jah ben zelf 1.54 manlief is 1.84   en mijn dochtertje woog bij haar geboorte (4 jaar geleden) 1500 gram en was 41 cm) dus een heel groot kind komt er niet uit dat heeft de gyn al gezegd ach jah als het maar gezond is toch????

hoi gelukkige mamma van 2,

zoals je al weet is mijn zoon met 33 weken geboren hij woog toen 1255 gram, hij heeft in totaal 2 weken in de conveuse gelegen en drie weken in een warmte bedje en de laatste week heeft hij in een gewoon bedje gelegen.
ikzelf ben 1.63 en mijn vriend is 1.75 dus ook niet zo groot en waarschijnlijk krijgen wij vrouwen aan mijn moeders kant en bij mijn schoonmoeder ook kleine kinderen.
het belangrijkste was bij mijn zoon dat hij gezond was hij was dan wel klein maar hij mankeerde niets.

groetjes tineke

Hoi,

Ben van de eerste bevallen bij 36.3 weken. We hebben 1 dag in het ziekenhuis gelegen en hij had een geboortegewicht van 3510 gram. Dus een vroege geboorte hoeft niet altijd vervelend te zijn.

Ik vond het persoonlijk niet zo leuk omdat ik net met verlof was en nog een heleboel dingen wilde doen, gezellige dingen wel te verstaan. Maar toen ons kindje er eenmaal was was het ook meer dan goed.

Succes
Augustus08

hey hoii
onze dochter is precies met 36 week geboren en heeft een halve dag in de covese gelegen...
ze woog 2657 en 49 cm.....
we hebben 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze met een keizersnee is gekomen.
ben nu zwanger van de 2de

mama van 1
8+3 dagen zwanger

Hoihoi,
mijn zoontje is geboren met 36.2. weken hij woog 2700 gram. Hij hoefde niet in een warmtebedje maar we moesten wel 3 dagen blijven omdat hij na de geboorte meteen al 10% van zijn gewicht had verloren en hij dus 'bijgevoed' werd met een soort van dikke melk. Groetjes,
Pauline

hallo dames

de reden waarom ik het vraag is omdat ons kindje aan de kleine kant word geschat zo tussen de 1800 a 1900 gram voor toen was ik bijna 34 weken .begin vorige week.

3a4 weken geleden werd ons gezegd dat het kindje 1100a1200 gram woog door onze gyn  een week daarvoor zei hij nog 1300 gram ,dus toen ik hem ermee confronteerde van   dat hij had gezegd dat het kindje toen 1300 gram woog zei hij DAN BEN IK EEN BEETJE TE ENTHOUSIAST GEWEEST  ben toen 1.5 a 2 weken terug op de verloskamers geweest(ivm harde buiken) en de dienstdoende gyn zei ze word nu geschat op de 1800 a 1900 gram.

kan dat echt zo snel groeien dan?? ben nu echt radeloos .
gisteren (maandag) heb ik weer een controle gehad en niet meer inwendig maar uitwendig kindje is volledig ingedaald en nu is het afwachten tot ons 2e meisje zich aankondigd   er word niet meer geremd en ook geen longrijpers gegeven.
dus jullie snappen wel een heel spannende tijd voor ons.

stel mijn meisje kondigd zich aan met 35 weken of 36 maakt het een goede kans hoelang moet ze ongv in de couveuse ik weet het dat jullie geen dokters zijn maar misschien dat jullie iets meer weten hierover ,het hangt natuurlijk af van de conditie van het kind het gewicht blabla.
mijn 1e ochtertje is geboren met 32+3 dgn en moest 4 weken in het ziekenhuis blijven(spontaan gebroken vliezen) dus nu ben ik al een stuk verder in de zwangerschap als haar   dus dan is de kans groter dat deze kleine meid KORTER in het ziekenhuis moet blijven toch? pfffff lang verhaal snappen jullie het nog

gr

hoi hoi,

mij werd verteld dat een kind aan 3 voorwaarden moest voldoen om  naar huis te mogen.
1: hij moet zelf zijn temp. kunnen regelen
2: hij moet al zijn voedingen leegdrinken fles of borstvoeding dat maakte niet uit.
3: hij moet een gewicht hebben van 2 kilo om naar huis te kunnen.

dat waren bij mij de voorwaarden om mijn kind mee naar huis te krijgen, nou was mijn kind extreem vroeg en klein dus dat wil niet zeggen dat ze die voorwaarden ook bij jouw kind stellen maar dan krijg je in ieder geval een idee.

groetjes tineke

Het kan best hoor, dat je kindje zo snel groeit. Volgens alle boekjes groeien ze in deze periode 200-300 gram per week. En vergeet niet dat het altijd een schatting blijft, 100% zeker weten kunnen ze het niet.

Veel kindjes komen met 35 weken al niet eens meer in de couveuse, of hooguit een nachtje.

Hier nog 2 toevoegingen voor het naar huis gaan:
zelfstandig kunnen ademen
de ontlasting moet goed op gang zijn gekomen.

Hoe ver ben je nu?

Terug
Bovenaan